آموزش افزایش سرعت گوشی اندروید و کاهش کندی سیستم عامل اندروید (+فیلم)


محتوا پنهان

گوشی های اندرویدی به مرور زمان کند می شوند. اما در ادامه این آموزش با ذکر برترین دلایل کاهش سرعت گوشی اندرویدی به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از ترفندهای کاربردی سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید. پیشنهاد می کنیم آموزش افزایش سرعت اندروید را از دست ندهید.

یکی از دلایل کندی گوشی های اندرویدی، افزایش تعداد برنامه های در حال اجرا در پس زمینه، انباشته شدن فایل های زائد و استفاده نشده است. به همین دلیل برخی از کاربران اندرویدی هر از چند گاهی گوشی های اندرویدی خود را ریست می کنند تا سرعت خود را افزایش دهند. با این حال، این کار با مشکلات زیادی همراه است و بهترین کار نیست.

فهرست مطالب این مقاله:

– مهمترین دلایل کندی گوشی اندروید

– راه هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

– بهترین برنامه برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما

– خلاصه و پاسخ به سوالات متداول

مهمترین دلایل کندی گوشی اندرویدی

به نظر می رسد که گوشی های ما به یکباره سنگین و کند شده اند و بسیاری از کاربران به دنبال علت کندی گوشی اندرویدی خود هستند. مهم نیست که چقدر در گوشی خود با این مشکل مواجه بوده اید، دلایل خاصی برای آن وجود دارد. دانستن این دلایل می تواند به رفع مشکل و افزایش سرعت اندروید کمک کند.

برنامه های کاربردی پس زمینه

شاید تا به حال این موضوع را به عنوان یکی از دلایل کندی گوشی شنیده باشید، اما باید بگوییم وجود تعداد زیاد اپلیکیشن در پس زمینه می تواند دلیلی بر کندی گوشی باشد. بسیاری از این برنامه ها به آن متصل می شوند اینترنت یا سایر بخش‌های نظارت سیستم از منابع موجود در پس‌زمینه استفاده می‌کنند و ممکن است باعث کند شدن تلفن شوند.

برنامه ای برای افزایش سرعت گوشی های اندروید

سرریز و تکه تکه شدن حافظه

سرعت انتقال فایل ها در حافظه گوشی ارتباط مستقیمی با پر شدن آن دارد. این نکته نیز یکی از دلایل کندی گوشی اندرویدی است و می تواند ناشی از نصب تعداد زیاد اپلیکیشن و ذخیره حجم زیاد عکس، فیلم و فایل های موقت مربوط به اپلیکیشن های مختلف باشد. داشتن چندین پارتیشن جداگانه در حافظه می تواند دسترسی به اطلاعات مورد نیاز یک برنامه را طولانی کند.

عمر باتری کم

عمر باتری هم پس از دو یا سه سال استفاده از باتری ها ظرفیت آنها کاهش می یابد و ممکن است تا یک روز نتوانید دستگاه را شارژ کنید. باتری های قدیمی معمولاً بخش قابل توجهی از شارژ دریافتی را هدر می دهند و آن را به گرما تبدیل می کنند. باتری رو به اتمام در بدترین حالت می تواند باعث راه اندازی مجدد گوشی شود.

سیستم عامل و برنامه ها را به روز کنید

به روز رسانی سیستم عامل و اپلیکیشن ها یکی دیگر از مواردی است که می تواند باعث کند شدن گوشی شود. نسخه‌های جدید برنامه‌ها معمولاً ویژگی‌های بیشتری دارند و استرس بیشتری را بر بخش‌های سخت‌افزاری گجت‌های قدیمی‌تر وارد می‌کنند.

  تست مرسدس بنز EQS SUV: یک قلعه الکتریکی روی چرخ ها

سرعت رم گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید

گوشی به بدافزار و ویروس آلوده شده است

نصب بدافزار و آلوده شدن آن می تواند یکی از دلایل کند شدن گوشی اندروید شما باشد. این مشکل می تواند باعث افزایش مصرف اینترنت و باتری گوشی و از طرفی کاهش سرعت کارکرد تلفن همراه شود. برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش سرعت اندروید، نباید نرم افزارهایی را از منابع ناشناخته و غیر معتبر نصب کنید.

نصب نرم افزارهای ناسازگار دلیل کندی گوشی است

یکی از دلایل کندی گوشی هوشمند ممکن است نصب برنامه های ناسازگار باشد. گاهی اوقات بدون اطلاع قبلی، ممکن است نرم افزاری را نصب کنید که با سخت افزار گوشی خود سازگاری نداشته باشد که در این صورت باعث اختلال در عملکرد گوشی و در نتیجه کند شدن دستگاه شما می شود.

راه هایی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی

در مقاله زیر کندی گوشی اندرویدی به بررسی نحوه رفع کندی گوشی اندرویدی پرداخته شده است. با این حال، نکات متعددی برای حفظ عملکرد و افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. شایان ذکر است که این نکات به طور ناگهانی دستگاه شما را به یک دستگاه پرچمدار تبدیل نمی کند. اما می توانید مطمئن باشید که عملکرد گوشی مانند روزهای اول خواهد بود.

برنامه رفع کندی گوشی

فضای ذخیره سازی داخلی خود را آزاد کنید

یکی از مهم ترین نکات در افزایش سرعت اندروید، آزادسازی فضای ذخیره سازی داخلی است. رایانه ها و تلفن های هوشمند برای عملکرد بهتر به فضای خالی نیاز دارند. اگر حافظه گوشی شما پر باشد، عواقبی مانند عقب افتادن و هنگ شدن را به همراه خواهد داشت.

همچنین نداشتن فضای ذخیره سازی کافی می تواند در برخی از اپلیکیشن ها مانند شبکه های اجتماعی به مشکل بزرگی تبدیل شود و در صورت رسیدن به حد مجاز، فضای کافی برای دریافت پیام ها، فیلم ها و فایل ها را نخواهید داشت.

ابتدا به Settings >> Storage رفته و میزان فضای ذخیره سازی رایگان را بررسی کنید. که در گوشی سامسونگ، برای بررسی فضای ذخیره سازی، باید به بخش «مراقبت از دستگاه» بروید.

در این رابطه بخوانید:

– راه هایی برای افزایش سرعت شارژ گوشی های هوشمند؛ چگونه گوشی خود را سریعتر و بدون هزینه شارژ کنیم؟

هدف این است که از حدود 80 درصد فضای ذخیره سازی داخلی خود استفاده نکنید و تا حد امکان فایل های ناخواسته را حذف یا به کارت های microSD منتقل کنید. همچنین می‌توانید برخی از فایل‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنید.

همچنین می‌توانید از نرم‌افزار ویرایش گوشی اندروید برای آزادسازی فضای ذخیره‌سازی با حذف عکس‌ها و ویدیوهای استفاده نشده استفاده کنید. گاهی اوقات، فضای ذخیره سازی نه به دلیل تعداد برنامه ها، بلکه به دلیل تعداد فایل های ناخواسته پر می شود.

به عنوان مثال، واتس اپ به دلیل ذخیره تعداد زیادی فایل های ناخواسته مانند عکس ها و فیلم های ارسالی به صورت گروهی، مقدار زیادی از حافظه دستگاه را پر می کند. همچنین می توانید کش هر برنامه ای را در منوی تنظیمات ویرایش کنید.

فایل ها از طریق اپلیکیشن گوگل به عنوان یکی از بهترین برنامه های افزایش سرعت گوشی اندروید، میانبر سریعی برای ویژگی فوق الذکر ارائه می دهد. همچنین به شما امکان می دهد عکس های تکراری، فایل های بزرگ و فایل های رسانه ای ناخواسته را حذف کنید.

برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید

این روش برای جلوگیری از کاهش سرعت گوشی اندروید ممکن است برای برخی عجیب به نظر برسد، اما رایج تر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم. برای برخی از کاربران معمول است که نرم افزار خاصی را نصب می کنند، یک بار برای رفع نیازهای خود از آن استفاده می کنند و سپس بدون استفاده مجدد آن را برای مدت طولانی روی گوشی خود نصب می کنند.

  بررسی ASUS Zenbook Duo UX8406: لپ تاپ دو صفحه نمایش کامل

یکی از راه های افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود حذف برنامه هایی است که از آنها استفاده نمی کنید. زیرا همچنان از فضای ذخیره سازی شما استفاده می کند و در برخی موارد حتی در پس زمینه زمانی که از آن استفاده نمی کنید اجرا می شود.

اجرای یک برنامه در پس‌زمینه باتری شما را خالی می‌کند، RAM را اشغال می‌کند و کش غیر ضروری ایجاد می‌کند. برای حذف برنامه، به تنظیمات >> برنامه ها بروید. در اکثر نسخه های اندروید، می توانید برنامه مورد نظر را به بالای صفحه بکشید تا به سرعت آن را حذف کنید.

سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید

با تغییر سرعت انیمیشن سیستم، سرعت CPU اندروید را افزایش دهید

تغییر سرعت انیمیشن به عنوان یکی از راه های افزایش سرعت گوشی اندرویدی باعث می شود که پردازنده های گرافیکی انیمیشن های خود را سریعتر به پایان برسانند و این باعث افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما می شود.

برخی از تلفن های هوشمند ارزان قیمت که به خوبی از پس این انیمیشن ها بر نمی آیند، با این کار سرعت بیشتری خواهند گرفت. همچنین اگر احساس می‌کنید که گوشی شما واقعاً نمی‌تواند از پس انیمیشن‌ها برآید، می‌توانید انیمیشن‌ها را خاموش کنید.

گوشی خود را ریستارت کنید

شاید افزایش سرعت سیستم عامل اندروید کار منطقی به نظر نرسد، اما گاهی اوقات راه اندازی مجدد دستگاه باعث آزاد شدن رم و بازنشانی برنامه ها می شود.

راه اندازی مجدد گوشی به عنوان راهی برای رفع کندی گوشی اندرویدی می تواند منابع ناخواسته را پاک کند و حتی نشت حافظه را کاهش دهد. اگر سرویس‌های زیادی را در دستگاه Android خود اجرا می‌کنید (به‌ویژه سرویس‌های اعلامی) می‌تواند مفید باشد.

در این رابطه بخوانید:

– بهترین راه های افزایش و افزایش سرعت پخش بازی در سیستم های اندروید، iOS و ویندوز

از نسخه Lite برنامه ها استفاده کنید

با ظهور اندروید گو که در اصل نسخه بسیار ارزان اندروید برای گوشی های هوشمند با سخت افزار محدود است، شاهد عرضه اپلیکیشن های لایت بودیم. گوگل چندین نسخه Lite یا Go از برنامه های خود دارد. برخی از برنامه های متا نیز دارای نسخه Lite هستند.

توسعه دهندگان دیگری مانند توییتر، اسپاتیفای و اسکایپ نیز به این روند پیوسته اند. نسخه Lite این برنامه ها به کاربران Android Go اجازه می دهد تا بدون کاهش عملکرد از این برنامه ها استفاده کنند. این برنامه ها حتی در گوشی های هوشمند مدرن نیز مفید هستند.

اگر با مشکل تخلیه باتری مواجه هستید که اغلب توسط فیس بوک یا اینستاگرام ایجاد می شود، می توانید از نسخه Lite استفاده کنید. توجه داشته باشید که نسخه Lite ممکن است تمام ویژگی های نسخه اصلی را نداشته باشد، اما فضای ذخیره سازی و رم کمتری را اشغال می کند.

چگونه سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهیم

گوشی اندروید خود را آپدیت کنید

یکی دیگر از راه های افزایش سرعت گوشی اندرویدی، آپدیت سیستم عامل گوشی به آخرین نسخه اندروید است. در برخی موارد ممکن است به روز رسانی منتشر شود، اما کاربر متوجه آن نشده باشد.

اگر تلفن اندرویدی شما کند کار می کند، ایده خوبی است، تنظیمات به روز رسانی نرم افزار خود را بررسی کنید و ببینید آیا به روز رسانی جدیدی برای گوشی هوشمند شما موجود است یا خیر. گاهی اوقات، به‌روزرسانی می‌تواند برخی موارد را حتی بدون تغییر نسخه اندروید بهبود بخشد.

تماشا کنید: چگونه سرعت گوشی های اندرویدی را افزایش دهیم؟

برای افزایش سرعت پردازش گوشی اندرویدی خود، بهتر است خودتان این ویدیو را تماشا کنید تا با بهترین روش های افزایش سرعت گوشی اندرویدی و کاهش کندی گوشی اندرویدی خود آشنا شوید.

در این ویدیو بهترین روش افزایش سرعت گوشی های اندرویدی و رفع کندی گوشی های اندرویدی را مشاهده می کنید:

بهترین برنامه ها برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند سرعت گوشی شما را کاهش دهند. بررسی علل کندی گوشی و استفاده از روش های افزایش سرعت اندروید ممکن است باعث اتلاف وقت کاربران شود. به همین دلیل است که برنامه های زیادی طراحی شده است که می توان از آنها برای افزایش سرعت گوشی خود استفاده کرد.

  Creative هدفون های بی سیم واقعی مبتنی بر MEMS خود، سری Aurvana Ace را معرفی می کند

برنامه استاد پاک

اولین و یکی از معروف ترین برنامه ها در این زمینه برنامه Clean Master او طرفداران زیادی دارد. این نرم افزار توانسته امتیاز بالایی را در گوگل پلی کسب کند، چرا که امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید با استفاده از آن ها سرعت گوشی خود را افزایش دهید.

با استفاده از این نرم افزار می توانید فایل های اضافی را از گوشی خود حذف کرده و فایل های کش را که معمولاً قسمت زیادی از حافظه داخلی گوشی شما را اشغال می کنند، حذف کنید. همچنین می توانید به راحتی رم دستگاه خود را آزاد کنید و برنامه های در حال اجرا در پس زمینه را ببندید.

اپلیکیشن SD Maid برای افزایش سرعت گوشی

شایع ترین دلیل کندی گوشی ها این است که حافظه آنها پر است و فایل های اضافی فضای گوشی را اشغال می کنند. برنامه خدمتکار SD به طور ویژه در این زمینه طراحی شده است تا بتوانید به راحتی فایل های اضافی و غیر موثر را شناسایی و حذف کنید. می‌توانید حافظه پنهان سیستم، حافظه پنهان برنامه، ذخیره‌سازی و فایل‌های اضافی، فایل‌هایی که تعداد زیادی در گوشی شما وجود دارد و پایگاه داده برخی از نرم‌افزارها را حذف کنید.

چگونه سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهیم

جعبه ابزار All-In-One: Cleaner

یک برنامه فوق العاده برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی شما که مجموعه ای از ابزارهای مختلف برای افزایش سرعت گوشی در اختیار شما قرار می دهد. استفاده كردن برنامه جعبه ابزار همه در یک می‌توانید برنامه‌های پس‌زمینه را ببندید، حافظه و حافظه پنهان برنامه‌ها را پاک کنید، دمای CPU خود را پایین بیاورید، برنامه‌های بی‌استفاده و بلااستفاده را حذف کنید، با کلیک یک دکمه و همچنین رفع کندی گوشی اندروید، سرعت آن را افزایش دهید و همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهای پشتیبان‌گیری استفاده کنید. نرم افزار پیشرفته

در این رابطه بخوانید:

– آموزش اجرای بهتر بازی ها در اندروید

خلاصه و پاسخ به سوالات متداول

عملکرد گوشی های هوشمند با گذشت زمان ضعیف تر می شود و منشا اصلی این مشکل عمر محدود قطعات داخل این دستگاه ها است. اما با رعایت نکات ساده و دانستن علت کندی گوشی اندرویدی در این مقاله، می‌توانیم عمر مفید این گجت‌ها را افزایش دهیم و چندین سال با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنیم.

چرا گوشی اندرویدی من گیر کرده است؟

عواملی مانند سخت افزار قدیمی، رابط کاربری ضعیف، نصب و اجرای همزمان چندین برنامه، وجود نرم افزارهای غیر ضروری، ظرفیت کم رم، به روز نشدن نرم افزار، سخت افزار قدیمی، به روز نکردن سیستم عامل می تواند باعث یخ زدن گوشی موبایل شود. و تبلت شود

چگونه سرعت سیستم عامل اندروید را افزایش دهیم؟

با استفاده از روش های افزایش سرعت اندروید که در این مقاله به آن ها پرداخته شده است، می توانید به راحتی سرعت سیستم عامل اندروید خود را افزایش دهید.

دلیل کندی گوشی بعد از آپدیت چیست؟

این گفته همیشه درست نیست، اما در برخی از دستگاه ها، زمانی که سیستم عامل گوشی به روز می شود، معمولا نرم افزارهای جدید و سنگین تری روی گوشی نصب می شود و همین امر باعث می شود که سرعت گوشی پس از آپدیت کاهش یابد. ریست ، گوشی می تواند سرعت سیستم عامل اندروید شما را افزایش دهد.

آیا حافظه کامل باعث کاهش سرعت گوشی می شود؟

بله، ممکن است حافظه گوشی شما پر شده باشد. با گذشت زمان و استفاده از گوشی فایل های زیادی در حافظه گوشی ذخیره می شود که در صورت مدیریت نشدن باعث پر شدن حافظه و در نتیجه کاهش سرعت گوشی شما می شود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/articles-guides/smartphone/33694-how-to-speed-up-your-android-phone