آموزش نادرست چینی ها در مورد ماژول Jetson TX2i انویدیا


گروهی از محققان چینی نشان داده اند که ماژول صنعتی ارزان قیمت Jetson TX2i می تواند برای بهبود سلاح های مافوق صوت استفاده شود. از همه مهمتر تراشه مذکور جزو اقلام ممنوعه نیست و چینی ها به راحتی می توانند آن را تهیه کنند. جزئیات جالب تغییر احتمالی استفاده از TX2i انویدیا در کشورهای مشمول تحریم تسلیحاتی را بخوانید.

Jetson TX2i انویدیا با دو هسته Denver 2، دو Cortex-A57 و یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری پاسکال با 256 هسته CUDA، عمدتاً برای مصارف صنعتی طراحی شده است. با این حال، گروهی از محققان نشان دادم می توان از آن برای ساخت موشک و هواپیماهای مافوق صوت استفاده کرد. این تراشه ارزان می‌تواند با انجام محاسبات پیچیده مکانیک سیالات که در پروژه‌های اولتراسوند حیاتی هستند، به آنها خدمت کند.

تبلیغ چینی برای استفاده از Jetson TX2i انویدیا در ساخت سلاح

مینی کامپیوتر TX2i انویدیا می تواند محاسبات حساس را روی اجسام مافوق صوت تنها در 25 میلی ثانیه انجام دهد، در حالی که راه حل های مشابه چند ثانیه طول می کشد.

اگرچه این قدرتمندترین راه حل انویدیا نیست و می توان تراشه های قدرتمندتری برای این کار پیدا کرد، اما ماژول TX2i نسبتا ارزان و کارآمد است و در عین حال مشمول جریمه نمی شود. این ماژول حداکثر توان محاسباتی 1.26 ترافلاپس در ثانیه را با حداکثر مصرف 20 وات ارائه می دهد که برای موشک ها و هواپیماهای مافوق صوت قدرت زیادی دارد.

ماژول انویدیا

همچنین، این مطالعه بر مزیت استفاده از محاسبات ناهمگن با ترکیب CPU و GPU تمرکز دارد که به نظر می‌رسد روشی مناسب برای انجام محاسبات پیچیده مربوط به پرواز مافوق صوت باشد.

  Why I’ve switched from Android to iOS: A story of possible malware and why you can never be too careful

محققان چینی به این نتیجه رسیده‌اند که قدرت محاسباتی ماژول Jetson TX2i برای بهینه‌سازی بلادرنگ سیستم‌های مختلف اجسام مافوق صوت، از جمله تامین سوخت و تشخیص عیب در موتورهای اسکرام‌جت، مناسب است.

علیرغم پتانسیل بالای فناوری های غربی مانند TX2i برای استفاده در ساخت هواپیماها و موشک های مافوق صوت، محققان ادعا کرده اند که چینی ها دارای تراشه های داخلی با قدرت کافی برای استفاده در صنایع نظامی و دفاعی خود هستند. این احتمال وجود دارد که این تحقیقات انگیزه ای برای چینی ها و برخی کشورهای دیگر باشد تا از تراشه های NVIDIA آمریکایی در چنین پروژه هایی استفاده کنند.

چینی ها در مقاله خود قدم به قدم نحوه استفاده از ماژول Jetson TX2i در سلاح های اولتراسونیک را آموزش می دهند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/technology/50467-chinese-researchers-nvidia-chip-hypersonic-weapo