آیا آیفون دارید و صبح می خوابید؟ باید خواند شود!


اگر شما هم آیفون دارید و صبح از طریق زنگ ساعت به خواب می روید، تنها نیستید. گزارش‌های متعدد نشان می‌دهند که یک باگ گسترده باعث می‌شود که زنگ بیدار شدن آیفون شما اصلاً صدایی پخش نکند. خبر خوب این است که راه حلی برای رفع زنگ نخوردن زنگ آیفون وجود دارد.

اخیراً چندین کاربر گزارش داده اند که صدای هشدار آیفون آنها کار نمی کند و به نظر می رسد چیزی باعث این مشکل شده است. خوشبختانه خود کاربران راه حلی برای مشکل کار نکردن آلارم آیفون پیدا کرده اند.

هشدار توجه را برای مشکل زنگ آیفون غیرفعال کنید

ظاهراً افراد زیادی هستند که با وجود تنظیم ساعت زنگ دار یا زنگ دار، صبح ها می خوابند. مشکل اینجاست که آیفون بدون هیچ دلیل مشخصی زنگ هشدار مشخص شده را پخش نمی کند و بسیاری از آنها را در خواب رها می کند. برخی از کاربران حتی چندین آلارم را در روزهای بعد تنظیم کردند اما هیچ یک از آنها کار نکرد.

ویژگی توجه

به طور عجیبی، به نظر می رسد این مشکل مربوط به ویژگی Attention Aware در iOS 17 باشد. ویژگی Attention Aware آیفون از اسکنر یا دوربین تشخیص چهره TrueDepth برای تشخیص توجه کاربر به گوشی استفاده می کند. به عبارت دیگر، TrueDepth سعی می کند بفهمد که کاربر متوجه شده است که تلفن در حال زنگ زدن است و به زنگ زدن ادامه نخواهد داد.

مشکل اینجاست به نظر می رسد که قابلیت Attention Aware به درستی کار نمی کند و با این تصور که کاربر متوجه زنگ هشدار شده و با آن تعامل داشته است، زنگ هشدار را به طور غیر ضروری متوقف می کند.

  بلندگوی قابل حمل Move 2 جدید Sonos اکنون استریو و تا 24 ساعت پخش می کند

خوشبختانه، می‌توانید ویژگی Attention Aware آیفون خود را از منوی تنظیمات دسترسی و Face ID & Attention خاموش کنید. این ترفند مشکل زنگ نخوردن آیفون را حل می کند، اما اگر باز هم جواب نداد، این بار حالت استندبای را خاموش کنید.

اگر هیچ یک از روش های بالا جواب نداد، چاره ای ندارید جز اینکه منتظر پچ iOS 17 اپل باشید.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/smartphone/48833-fix-silent-iphone-alarms-after-sleeping