استاندارد حافظه گرافیکی GDDR7 تایید شده است. حداکثر سرعت 192 گیگابایت بر ثانیه است


JEDEC اخیرا استانداردهایی را برای حافظه گرافیکی GDDR7 تعریف کرده است. بر این اساس، نسل بعدی پردازنده های گرافیکی حداکثر پهنای باند تا 192 گیگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. انتظار می رود کارت های گرافیک RDNA 4 و Blackwell از حافظه گرافیکی GDDR7 استفاده کنند. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

JEDEC اخیراً ابعاد استاندارد حافظه گرافیکی GDDR7 را اعلام کرده است. برای استفاده از این حافظه ها، نسل بعدی کارت های گرافیک باید شرایط خاصی را داشته باشند. نزدیک به شش سال از عرضه اولین کارت های گرافیک با حافظه GDDR6 می گذرد.

GDDR7-2.jpg

این حافظه‌ها با کارت‌های گرافیک RTX 20 انویدیا در سپتامبر 2018 به دست آمدند و حداکثر سرعت 56 گیگابایت بر ثانیه را ارائه کردند. سپس حافظه گرافیکی GDDR6X را داریم که حداکثر سرعت 96 گیگابایت بر ثانیه را در کارت های گرافیک RTX 30 ارائه می دهد.

اکنون، حافظه‌های گرافیکی GDDR7 با کارت‌های گرافیکی نسل بعدی RDNA 4 و بلک‌ول نیز وارد خواهند شد که پهنای باندی تا 192 گیگابایت بر ثانیه، دو برابر پهنای باند GDDR6X در اختیار گیمرها قرار می‌دهند. البته ممکن است کارت های گرافیک در عمل به این سرعت نرسند.

AMD، Micron، Nvidia، Samsung و SK hynix را می توان اولین شرکت هایی دانست که حافظه های استاندارد GDDR7 آن ها بر روی نسل بعدی کارت های گرافیک قرار می گیرد و سال آینده به دست گیمرها می رسد.

GDDR7 از سه سطح سیگنال (-1، 0، +1) برای انتقال سه بیت داده در هر دو چرخه استفاده می کند. در حالی که GDDR6 دو بیت را در دو سیکل ارسال می کند. این به معنای بهبود 50 درصدی در عملکرد انتقال داده است.

  انتقال معکوس کاربران از ویندوز 11 به ویندوز 10

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/49903-gddr7-graphics-memory-standard-published-by-jedec