اسنپ ​​فود هک شد. افشای اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر و نزدیک به ۱ میلیارد درخواست از کاربران اسنپ


دقایقی پیش گروهی از هکرها مدعی شدند که کل پایگاه داده اسنپ فود را هک کرده اند. این گروه همچنین مدعی شدند اسنپ فود به طور کامل هک شده و نمونه ای از اطلاعات استخراج شده به صورت فایل ارسال شده است. فایل CSV منتشر شد تا بتوان اطلاعات کامل را به فروش رساند.

او گروهی از دزدان دریایی را صدا کرد ارلکس او مدعی شد که اطلاعات کاربران اسنپ فود را هک کرده است. این گروه به همین منظور در اکانت تلگرام و توییتر خود پستی به اشتراک گذاشته و ادعا می کند اطلاعاتی که در اختیار دارد شامل اطلاعات کاملی از قبیل نام کاربری، رمز عبور، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و … می باشد. کاربران اسنپ فود

اسنپ ​​فود هک شده است

گروه هکر مذکور همچنین مدعی شد که اطلاعات 180 میلیون دستگاه تلفن همراه و اطلاعات بیش از 360 میلیون سفارش شامل آدرس IP درخواست کننده، آدرس گیرنده، شماره تلفن گیرنده، شهر، مدت دریافت، نام و نام خانوادگی، فروشگاه یا رستوران. جزئیات، قیمت، محصول و … و همچنین 35000 شرکت تحویل اسنپ فود هک شدند.

علاوه بر اطلاعات فوق، این گروه اطلاعات پرداخت 600000 سفارش و اطلاعات بیش از 160 میلیون سفر تحویل را در فایل های اکسل جداگانه به اشتراک گذاشت.

هک غذای اسنپ

این گروه اطلاعات فوق را به قیمت 30000 دلار برای فروش عرضه کرد. البته می توان گفت که این اطلاعات می تواند برای رقبای اسنپ فود بسیار جذاب و حتی مفید باشد تا بدانند کاربران اسنپ فود از رستوران های دیگر چه سفارش می دهند و یا حتی با استفاده از آن می توانند تبلیغات خود را تنظیم کرده و رستوران های هدف را بهتر شناسایی کنند.

  Shazam اپل به 300 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان رسید

در این رابطه بخوانید:

– اطلاعات به حدود 7 میلیون کاربر ایرانی اسنپ چت درز کرد

لازم به ذکر است که این گروه پیش از این مدعی به دست آوردن و فروش اطلاعات چند سایت مهم ایرانی از جمله شرکت بیمه آسیا، بیمه الرازی، شرکت بیمه سینا، کمیته امداد اقتصادی امام و بسیاری از شرکت های دیگر شده بود.

این گروه همچنین در پایان ماه اوت گذشته مدعی شد که پایگاه داده شرکت Taapsee را هک کرده است که در آن زمان اطلاعات بیش از 27 میلیون مسافر و 6 میلیون راننده متعلق به این شرکت را برای فروش عرضه می کرد.

لازم به ذکر است که اسنپ یا شرکت زیرمجموعه آن اسنپ فود هنوز به این ادعا پاسخی نداده اند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/security/48933-snapfood-hacked