امنیت سیستم خود را به ماژول های MSI TPM 2.0 بسپارید


همانطور که می دانید TPM 2.0 یکی از مهم ترین پیش نیازهای ویندوز 11 به منظور افزایش امنیت سیستم برای جلوگیری از سرقت اطلاعات حساس مانند رمز عبور در سازمان ها است. اگر سیستم شما این تراشه امنیتی را ندارد، امکان نصب جداگانه آن نیز وجود دارد. در همین راستا برند MSI انواع مختلفی از این ماژول های امنیتی را طراحی کرده است که به زودی در بازار کشورمان نیز عرضه خواهد شد.

TPM 2.0 به عنوان یکی از الزامات سخت افزاری برای اجرای ویندوز 11 اعلام شده است. اگرچه راه هایی برای دور زدن این محدودیت وجود دارد، اما دلیل تصمیم مایکروسافت افزایش حملات مربوط به سیستم عامل است که در سال های اخیر بسیار رایج شده و باعث بیشترین آسیب به دارندگان ویندوز.

TPM 2.0 یا نسل دوم Trusted Platform Modules تراشه هایی هستند که برای افزایش امنیت سیستم های کامپیوتری طراحی شده اند. این ماژول‌ها می‌توانند کلیدهای رمزگذاری، اطلاعات احراز هویت و سایر داده‌های حساس را در محیطی مجزا و امن دور از هکرها و بدافزارها نگه دارند.

ماژول های MSI TPM 2.0

مایکروسافت با استفاده از ماژول‌های TPM 2.0 و ویژگی‌های دیگر مانند Secure Boot و Virtual Guardian قصد دارد ویندوز 11 را در برابر حملات باج‌افزار و سایر تهدیدات سایبری مقاوم‌تر کند.

ماژول‌های TPM 2.0 معمولاً در لپ‌تاپ‌های تجاری و سازمانی و دپارتمان فناوری اطلاعات بسیار مهم هستند. همچنین کاربرانی که داده های حساسی را در سیستم خود ذخیره کرده اند باید استفاده از این ماژول را در اولویت قرار دهند.

چرا باید از ماژول های TPM 2.0 استفاده کنیم؟

بسیاری از رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید به این ماژول مجهز شده‌اند، اما برای رایانه‌های قدیمی‌تر یا آن‌هایی که دسکتاپ‌های خود را به‌صورت خودکار مونتاژ می‌کنند، ممکن است نیاز به افزودن یک پلاگین TPM به مادربرد یا فعال ، TPM در میان‌افزار داشته باشند.

  Roborock Q Revo Impressions: این جاروبرقی ربات کار را “خیس” انجام می دهد.

MSI به عنوان یکی از غول های بازار سخت افزار با آگاهی از حساسیت این موضوع، انواع ماژول های TPM 2.0 را مناسب برای سیستم های مختلف معرفی کرده است. MSI معتقد است که ماژول TPM2.0 سطح عمیق تر و گسترده تری از پوشش امنیتی را امکان پذیر می کند.

ماژول های TPM 2.0 تولید شده توسط MSI

ماژول‌های TPM 2.0 MSI با رابط SPI یا LPC مادربرد سیستم شما سازگار هستند و در اندازه‌ها و اشکال مختلف هستند. علاوه بر این باید به تراشه های ساخت INFINEON بر روی این واحد اشاره کرد که یکی از برندهای مطرح در این زمینه است.

ماژول های MSI TPM 2.0 طیف گسترده ای از کنترل های امنیتی استاندارد را برای محافظت از یکپارچگی و اصالت دستگاه ها و داده ها، محافظت از داده ها و اطلاعات مهم با کلیدهای امنیتی و پشتیبانی از انواع الگوریتم های رمزگذاری ارائه می کنند. این ماژول ها با انواع سیستم عامل ها مانند لینوکس و کروم سازگار هستند.

اگر داده های حساسی مانند اطلاعات مربوط به دارایی های رمزنگاری شده را در سیستم خود نگهداری می کنید، یا اگر امنیت سیستم های سازمان یا شرکت برای شما مهم است، استفاده از ماژول های TPM 2.0 MSI یک راه حل قابل اعتماد برای محافظت از اطلاعات ارزشمند شما است.

در همین راستا باید بگوییم که MSI ماژول های TPM 2.0 خود را با استانداردهای حفاظتی بالا روانه بازار کرده است و این ماژول ها به زودی با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش در بازار کشورمان عرضه خواهند شد.

راسلب مسئولیت: مطالب منتشر شده در دسته گزارش های تبلیغاتی توسط شرکت های خارجی تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا انتشار خبری دارد. این مطلب فقط در حال بازنشر است و شهر الشهزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

  ال جی از سه ساندبار جدید، از جمله یکی با صدای فراگیر 15 کانالی، رونمایی کرد

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/pr/49371-msi-tpm-20-module