انتظار افزایش قیمت درایوهای NAND SSD از این ماه را داشته باشید


آخرین پیش بینی تحلیلگران بازار سخت افزار برای قیمت SSD نشان می دهد که در سه ماهه دوم سال 2024، باید شاهد افزایش قیمت حافظه مبتنی بر تراشه NAND باشیم. از جزییات این خبر و افزایش قیمت SSD مطلع شوید.

شرکت بازار فناوری اطلاعات، Trendforce، آخرین پیش بینی روند قیمت برای بازار تراشه ناند بر اساس این گزارش و به نقل از منتشر شده است دستگاه های تامسه ماهه دوم سال 2024 شاهد افزایش دو رقمی قیمت فروش فلش مموری بر اساس ناند خواهد بود؛ افزایشی که پس از افزایش قیمت ها در سه ماهه قبل رخ می دهد.

ولی، SSD انتظار می رود تعداد مشتریان در سه ماهه دوم حداکثر تا 15 درصد افزایش یابد که کمتر از افزایش 23 تا 28 درصدی در سه ماهه اول سال 2024 است.

جدول منتشر شده توسط Trendforce روند قیمت گذاری محصول را مرور و مقایسه کنید فلش NAND در سه ماهه اول (تخمینی) و سه ماهه دوم (پیش بینی) سال جاری ارائه شده است. این جدول شماره محصولات تلفن های همراه مبتنی بر تراشه را نشان می دهد ناند (مثل خاطرات eMMC و UFS)، SSD های سرویس گیرنده و سرور و تراشه های فلش ناند که نشان می دهد این محصولات به آن وابسته هستند.

قیمت SSD در سال 2024

Q1 2024 برای کاربرانی که به دنبال خرید درایو حافظه هستند SSD خیلی مطلوب نبود طبق برآوردهای تحقیقاتی Trendforceقیمت بین 23 تا 28 درصد در بخش‌های بازار افزایش یافت. افزایش می تواند تا 100 دلار به هزینه مونتاژ یا ارتقاء سیستم شما اضافه کند.

  Google Chrome هوش مصنوعی را بهبود می بخشد تا به شما کمک کند بهره وری و خلاقیت بیشتری داشته باشید

مطابق با Trendforceقیمت‌ها در سه ماهه دوم سال 2024 تثبیت یا کاهش نخواهند یافت و ممکن است بین 10 تا 15 درصد افزایش قیمت‌های مرکب از هم‌اکنون تا دو ماه آینده شاهد باشیم.

همچنین با مشاهده جدول متوجه گرانی ها خواهید شد SSD مصرف کننده تراشه های کلیدی NAND 3D تجاوز. Trendforce وی در این رابطه توضیح می دهد که قیمت درایوهای حالت جامد (SSD) تحت تأثیر عواملی مانند استراتژی های خرید سازندگان SSD، کاهش فروش محصولات مرتبط و کمبود ذخیره سازی در ماه های اخیر قرار گرفته اند.

این شرکت همچنین به تأثیر آن بر قیمت اشاره می کند SSD مصرف کننده و کل بازار چنین ادعایی دارند کیوکسیا وWDC آنها ظرفیت تولید خود را از سه ماهه اول افزایش داده اند. با این حال، دیگر بازیگران اصلی در استراتژی های تولید خود محافظه کار بودند.

با توجه به انتظارات تحلیلگران Trendforceمشتریان سازمانی نیز در سه ماهه دوم سال 2024 با بدترین افزایش قیمت مواجه خواهند شد که انتظار می رود بین 20 تا 25 درصد باشد.

بر اساس این تحقیقات، خریداران محصولات ذخیره سازی eMMC و UFS آنها در سه ماهه دوم سال جاری شاهد افزایش قیمت مشابه 10 تا 15 درصدی خواهند بود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/storage/50243-ssd-pricing-to-increase