انتظار می رود نرخ رشد جهانی گوشی های تاشو در سال جاری کاهش یابد


انتظار می رود نرخ رشد جهانی گوشی های تاشو در سال جاری کاهش یابد

گوشی تاشو Honor Magic V2.

طبق گزارش TrendForce، انتظار می‌رود که نرخ رشد فروش جهانی گوشی‌های تاشو در سال جاری کاهش یابد.

در حالی که سال 2023 شاهد افزایش 25 درصدی سالانه در محموله ها با 15.9 میلیون دستگاه بود. TrendForce پیش‌بینی می‌کند امسال نرخ رشد کندتر 11 درصدی را شاهد باشیم. با محموله های تخمین زده شده 17.7 میلیون دستگاه. گوشی های تاشو همچنین می توانند انتظار افزایش جزئی در سهم بازار را داشته باشند، از 1.4 درصد در سال 2023 به 1.5 درصد در سال 2025.

TrendForce کاهش سرعت را به دو دلیل اصلی نسبت می دهد. اولاً، دارندگان جدید تلفن‌های تاشو مشکلات تعمیر و نگهداری منظم دستگاه‌های خود را تجربه می‌کنند که منجر به کاهش نرخ حفظ مشتری و عدم اعتماد به دستگاه‌های تاشو می‌شود. این امر باعث شده تا این مصرف کنندگان گوشی های پرچمدار پریمیوم را به عنوان جایگزین انتخاب کنند.

دومین، قیمت های فعلی گوشی های تاشو همچنان بسیار بالاست که باعث شد برندهای گوشی نتوانند به اهداف فروش خود دست یابند.

انتظار می‌رود این موضوع در آینده نزدیک کمتر نگران‌کننده باشد زیرا اجزای کلیدی تلفن‌های تاشو مانند لولاها و شیشه‌های بسیار نازک به مقیاس‌های تولید بزرگ‌تری می‌رسند که منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود. علاوه بر این، افزایش عرضه صفحه نمایش توسط سازندگان چینی احتمالاً به برندهای تلفن کمک می کند تا هزینه های تولید را کاهش دهند و نفوذ به بازار را تسریع کنند.

از نظر سهم بازار هر برند گوشی در گوشی‌های تاشو، TrendForce می‌گوید رهبر بازار سامسونگ همچنان بر این بسته تسلط خواهد داشت، حتی اگر سهم بازار کره جنوبی از سال 2022 کاهش یابد.

  پردازنده های Ryzen 9000 به لطف معماری Zen 5 بی رقیب خواهند بود

سامسونگ شاهد کاهش سهم بازار خود از 80 درصد در سال 2022 به 70 درصد در سال گذشته بود. و تخمین زده می شود که در سال جاری تا 60 درصد کاهش یابد. در مقابل، سهم بازار هواوی در سال 2023 به 12 درصد رسید و تا پایان سال می تواند به 20 درصد برسد. سایر بازیگران مانند شیائومی، اوپو و ویوو به ترتیب کمتر از 10 درصد سهم بازار دارند.

در طی یک دوره سه ساله، گزارش سپتامبر 2023 TrendForce نشان می دهد که گوشی های تاشو تا سال 2027 به 5 درصد از سهم بازار جهانی خواهند رسید. یک شرکت تحقیقاتی دیگر تخمین می زند که محموله های جهانی تلفن در سال 2027 به 100 میلیون دستگاه خواهد رسید.

منبع: قدرت روند

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-global-growth-rate-foldable-phones-expected-slow-2024