انویدیا از بزرگترین شرکت نفتی عربستان سعودی با ارزش تر شده است. سوم جهان!


علیرغم نگرانی‌ها در مورد هوش مصنوعی، فناوری نوظهور سود زیادی برای انویدیا به ارمغان آورده است و تیم سبز را به سومین شرکت بزرگ جهان از نظر ارزش بازار تبدیل کرده است و از شرکت نفتی آرامکو پیشی می‌گیرد.

با ظهور هوش مصنوعی، بسیاری از شرکت ها در معرض خطر قرار گرفته اند، با این حال برخی از بازیگران فناوری از جمله انویدیا با افزایش شدید تقاضا مواجه شده اند و توانسته اند از این فرصت نوظهور درآمد قابل توجهی کسب کنند.

انویدیا به سومین شرکت ارزشمند جهان تبدیل شده است

بر این اساس آخرین گزارش رویترز حاکی از این موضوع است Nvidia اکنون این شرکت با پیشی گرفتن از شرکت نفتی آرامکو عربستان، سومین شرکت بزرگ و با ارزش جهان است.

سهام انویدیا طی چند هفته گذشته به رشد خود ادامه داده است و اکنون ارزش بازار این غول فناوری در مسیر پیشی گرفتن از اپل (که از اواخر فوریه روند نزولی داشته است) است.

جالب اینجاست که این تحول باعث شده است که سه شرکت بزرگ دنیا از نظر سرمایه و ارزش در حوزه فناوری های پیشرفته فعال باشند.

گران ترین شرکت های جهان از نظر ارزش بازار کدامند؟

مایکروسافت به‌عنوان یک غول نرم‌افزار و محاسبات ابری اکنون 3.018 تریلیون دلار ارزش دارد و در صدر جدول قرار دارد و پس از آن اپل به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی مصرفی با سرمایه 2.969 تریلیون دلار قرار دارد.

انویدیا به سومین شرکت ارزشمند جهان تبدیل شده است

سرانجام، به Nvidia می رسیم، سازنده پیشرو واحدهای پردازش گرافیکی و تراشه های هوش مصنوعی که اکنون ارزشی معادل 2.188 تریلیون دلار دارد. شایان ذکر است که تیم سبز در حال حاضر حدود 80 درصد از بازار پردازنده های هوش مصنوعی را در اختیار دارد و همچنان با افزایش تقاضا مواجه است.

  OPPO Watch

برای گزارش دادن تامشاردورالبته ظهور هوش مصنوعی تنها مختص انویدیا نیست، مایکروسافت نیز از این فرصت استفاده کرده است. به عنوان مثال، این شرکت آمریکایی یک سرویس رایانش ابری دارد من بازدید می کنم زیرساخت چت بات محبوب را مدیریت کرد ChatGPT و پروژه های بلندپروازانه دیگر OpenAI عرضه

انویدیا به سومین شرکت ارزشمند جهان تبدیل شده است

سایر شرکت های معروف از جمله متا (مرده) همچنین به لطف سازمان عفو ​​بین الملل رشد سرمایه بازار را تجربه کرد. این شرکت که تحت مدیریت مارک زاکربرگ فعالیت می کند، تنها در سال گذشته رشد 46.6 درصدی داشته است.

در این رابطه بخوانید:

– رشد باورنکردنی 769 درصدی سود سالانه و افزایش 10 درصدی ارزش سهام انویدیا به لطف هوش مصنوعی

نظر شما در مورد رشد شرکت های فناوری به لطف آغاز عصر هوش مصنوعی چیست؟ آیا NVIDIA می تواند اپل را شکست دهد؟

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/49961-world-third-most-valuable-company