انویدیا درایور جدیدی را برای کارت های ویندوز 7 و قدیمی تر منتشر کرده است


در یک توسعه نادر، انویدیا درایور جدیدی را برای برخی از کارت های گرافیک قدیمی خود منتشر کرده است. اکنون دارندگان کارت های قدیمی مانند سری GTX 600 و GTX 10 باید یک درایور جدید نصب کنند.

در حالی که کارت‌های جدیدتر Nvidia اخیراً درایور 551.61 را با پیاده‌سازی جدید Nvidia دریافت کردند، کارت‌های قدیمی‌تر این شرکت شاهد به‌روزرسانی متمرکز بر رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند. متأسفانه، انویدیا هیچ جزئیاتی در مورد آسیب پذیری های مورد بحث ارائه نکرد، اما به نظر می رسد که آنها به اندازه کافی جدی بوده اند تا شرکت را مجبور به انتشار یک درایور جدید کنند.

دلیل اینکه انویدیا درایور جدیدی را برای محصولات قدیمی منتشر می کند

رانندگان جدید تیم سبز برای نوشتن 474.82 و 474.89 ارسال شده که اولین مورد برای سری GTX 600 و GTX 700 است. اگرچه این شامل سری GTX 750 نمی شود. این درایور برای کاربران ویندوز 11 و ویندوز 10 در نظر گرفته شده است.

NVIDIA یک به‌روزرسانی امنیتی نرم‌افزاری را برای درایور پردازنده گرافیکی دسکتاپ سری Kepler منتشر کرده است که دیگر توسط درایورهای Game Ready پشتیبانی نمی‌شود. این به‌روزرسانی مشکلاتی را که می‌تواند منجر به پیامدهای امنیتی مختلفی شود، برطرف می‌کند. برای اطلاعات بیشتر، به بولتن امنیتی مرتبط که منتشر خواهد شد، مراجعه کنید. “در صفحه امنیتی محصول NVIDIA کمی پس از تاریخ انتشار این نرم افزار ارسال شده است.”

gpu_boost_2-0.jpg

نوشتن برای GPU هایی است که هنوز از ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 8.1 پشتیبانی می کنند، بنابراین باید شامل سری های GTX 10 و GTX 20 باشد. ما می دانیم که سری جدید RTX 20 و RTX 30 فقط از ویندوز 10 و 11 پشتیبانی می کنند.

  نگاهی به محصولات هیجان انگیز MSI در CES 2024

درایور جدید انویدیا برای محصولات قدیمی فقط شامل وصله های امنیتی است و خبری از درایور جدید Game Ready برای بازی ها نیست. بنابراین، خبری از افزایش عملکرد، بهبود بازی یا ویژگی های جدید نیست. در سال 2021، انویدیا انتشار درایور Game Ready برای ویندوز 7 و ریزمعماری Kepler را متوقف کرد، که در سپتامبر 2024 به طور کامل پشتیبانی از آن را به پایان خواهد رساند.

اگر از جمله کاربرانی هستید که دارای کارت گرافیک مبتنی بر ریزمعماری کپلر هستید یا از سیستم عامل ویندوز 7 استفاده می کنید، می توانید درایور جدید انویدیا را از طریق وب سایت این شرکت می گیرد. اما اگر کارت گرافیک جدیدتری مانند سری GTX 900، سری GTX 1000 یا سری RTX 2000 دارید، می توانید با رفتن به ویندوز 10 یا 11 از نرم افزار و پشتیبانی درایورهای جدید انویدیا برای مدت طولانی تری بهره ببرید.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/49755-nvidia-security-driver-updates-windows-7-kelper-gpu