اولین اطلاعات در مورد پردازنده Hidra اپل; قدرت تراشه M4 Ultra با هوش مصنوعی پیشرفته


به نظر می رسد اپل در حال توسعه پردازنده های سری M4 است که در چهار مدل مختلف از جمله M4 Ultra با کد “Hydra” در دسترس خواهد بود. گزارش ها حاکی از آن است که یکی از ویژگی های کلیدی این تراشه ها بهبود هوش مصنوعی و عملکرد عالی است. در ادامه این مقاله با نسل جدید پردازنده های اپل از Device City بیشتر آشنا می شویم.

در گزارش com wccftech ظاهرا اپل در حال آماده سازی سری جدیدی از مک بوک ها با تراشه M4 است که احتمالا اواخر امسال معرفی خواهد شد. برخلاف گزارش های قبلی، به نظر می رسد این شرکت استراتژی معرفی مشابهی را برای تراشه M3 دنبال می کند و قصد دارد چهار نسخه مختلف از تراشه M4 را برای مدل های مختلف مک بوک ارائه دهد.

قابلیت های هوش مصنوعی پردازنده Apple M4

عرضه پردازنده های M4 در چهار مدل مختلف

طبق گزارش های منتشر شده، اپل در حال توسعه چهار نسخه مختلف از تراشه M4 شامل M4، M4 Pro، M4 Max و در نهایت نسخه قدرتمند M4 Ultra است. هر یک از این چیپست ها دارای یک نام رمز جداگانه هستند، به عنوان مثال، نسخه Ultra با نام رمز “Hydra” شناخته می شود.

اما ظاهرا قابلیت های این پردازنده ها به همین جا ختم نمی شود و با هوش مصنوعی بهبود یافته روبرو خواهیم بود. در این گزارش اعلام شده است که با ارتقای پردازنده عصبی و همچنین افزایش هسته های پردازشی در این بخش، شاهد بهبود عملکرد این تراشه در حوزه هوش مصنوعی خواهیم بود.

گزارش ها حاکی از آن است که اپل احتمالاً سه نسخه پایه، پرو و ​​مکس را ابتدا در یک رویداد جداگانه معرفی خواهد کرد. در زیر، نسخه قدرتمند اولترا در زمان دیگری همزمان با معرفی مدل های جدید مک پرو و ​​مک پرو مکس رونمایی خواهد شد.

  راهنمای خرید و بهترین SSDهای پیشنهادی در بازار ایران (آذر 1402)

اگرچه هنوز جزئیات دقیقی در مورد تعداد پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی مشخص نیست، اما گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که مک‌های آینده دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای خواهند بود. پردازنده M4 با استفاده از فناوری 3 نانومتری TSMC تولید خواهد شد. پردازنده جدید اپل همچنین قادر به پشتیبانی از ظرفیت حافظه 512 گیگابایتی است که در مقایسه با پردازنده های فعلی که حداکثر ظرفیت آن ها به 192 گیگابایت می رسد ارتقای بزرگی محسوب می شود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/50416-apple-planning-four-m4-versions-including-m4-ultra