اولین فروشگاه غیر اپلیکیشن برای iOS رسما راه اندازی شد


پس از مدت ها تلاش و تلاش اتحادیه اروپا برای اجرای قانون دسترسی مستقیم مستقیم (DMA). یا یک اقدام نظارتی در بازارهای دیجیتال برای حذف انحصار که گام عملی برای شکستن این قفس برای توسعه دهندگان و ناشران برنامه ها و شبیه سازها است. اداره کنترل داخلی نیز محقق شد. اپ استور رفیق آلستور و شبیه ساز بازی دلتا Olen نمونه ای از چنین سرویس هایی است که امروزه به صورت زنده در دسترس کاربران آیفون (در اتحادیه اروپا) قرار گرفته است.

در طول سال گذشته، من چندین بار در مورد قانون نظارت بر بازار دیجیتال صحبت کرده ام دسترسی مستقیم مستقیم (DMA). ما در مورد اتحادیه اروپا صحبت کردیم. قانونی که به سادگی، شرکت‌های عموم مردم را مجبور می‌کند تا هرگونه اقدام انحصاری بر محصولات ژنریک خود را متوقف کنند و شرایط رقابت برابر را برای توزیع در این اتحادیه فراهم کنند.

با اجرای این قانون، بزرگترین بازنده خود اپل خواهد بود که مجبور شد بسیاری از خدمات و سرویس های انحصاری خود را از اپ استور و بسیاری از قوانین ناعادلانه اش تا پورت اتصال آیفون ها تغییر دهد.

با اعمال این قوانین، اکنون شاهد رونمایی از اولین بازار نرم افزاری برای کاربران آیفون هستیم که البته در حال حاضر تنها برای استفاده کاربران اتحادیه اروپا در دسترس خواهد بود. این بازار رفیق آلستور نامگذاری شده و در اقدامی الهام بخش با اصول ساختاری و در چارچوب یک پروژه متن باز طراحی شده و در اختیار کاربران این پلتفرم قرار گرفته است.

در این رابطه بخوانید:

– تصمیم تاریخی اتحادیه اروپا برای شکستن انحصار اپل
– بارگذاری جانبی برنامه های iOS در آیفون فعال می شود. نصب مستقیم از وب سایت ها

  Casetify یک مجموعه جدید Jujutsu Kaisen دارد که شامل یک کیف ایرپاد Prison Realm چشم نواز است.

رفیق آلستور این برای توزیع برنامه های کاربردی از توسعه دهندگان مستقل طراحی شده است. این فروشگاه در زمان راه اندازی خود تنها دو برنامه را برای دانلود در اختیار کاربران قرار داد که مطمئنا به زودی تعداد آنها افزایش چشمگیری خواهد داشت. یکی از این دو برنامه شبیه سازی بازی دلتا تستوت و یک برنامه دیگر که بخش برای مدیریت کلیپ ها نامیده می شودرایک پد تلفن در اختیار کاربران قرار می گیرد. شبیه ساز دلتا نیز همزمان در اپ استور خارج از اتحادیه اروپا منتشر می شود، اما به نظر می رسد مشتریان اتحادیه اروپا باید آن را از این سایت دانلود کنند. فروشگاه جایگزین دانلود

Altstore-2.jpg

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که این بازار اپلیکیشن به صورت غیرمتمرکز و بدون کارگردان طراحی شده است. بنابراین، توسعه دهندگان باید نرم افزار خود را تبلیغ کنند و کاربران را به دانلود نرم افزار به روش های مختلف تشویق کنند فروشگاه جایگزین برای هدایت

نکته بسیار مهم دیگر این است که نرم افزار از طریق آن توزیع می شود فروشگاه جایگزین رایگان است. البته، پیروی از این قانون اپل همچنان برای برنامه‌هایی با بیش از ۱ میلیون نصب اولیه در سال صادق است، که توسعه‌دهندگان باید هزینه‌ای ناچیز ۰.۵۰ یورو بپردازند. هزینه های فناوری پایه به اپل پرداخت کنید. قوانین بسیار ارزانی نیز در میان آنها وجود دارد که هزینه زیادی را بر دوش توسعه دهندگان وارد نمی کند. مثلا شبیه سازی تست به طور متوسط ​​باید 1.5 یورو در سال به فروشگاه برسد رفیق آلستور به عنوان یک حق دسترسی، به هیچ وجه با هزینه های پرداخت شده به اپل قابل مقایسه نیست.

  پایان پادشاهی RTX 2060؛ با محبوب ترین کارت گرافیک در بین گیمرها آشنا شوید

علاوه بر شرایط عالی ذکر شده در بالا، فروشگاه رفیق آلستور مجهز به روش مسیریابی دروازه مالی پاترئون این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از برنامه های خود کسب درآمد کنند.

در این رابطه بخوانید:

– نحوه نصب برنامه بر روی آیفون بدون نیاز به اپ استور برای کاربران ایرانی (ساعت)

کاربران آیفون در اتحادیه اروپا می توانند رفیق آلستور از سایت فروشگاه جایگزین دانلود مجدد به شما یادآوری می کنیم که اگر تلفن شما دارای شماره پارت اتحادیه اروپا نباشد، در حال حاضر نمی توانید از آن به صورت قانونی استفاده کنید. جالب است بدانید که برخی کشورها از جمله ژاپن نیز به دنبال اتخاذ تدابیری مانند رعایت قانون DMA اتحادیه اروپا هستند و سپس در آینده ای نه چندان دور اپل مجبور به کناره گیری از تمامی سیاست های انحصاری و کاربران خود خواهد شد. در همه کشورها می توانید نرم افزارها را از فروشگاه های شخص ثالث دانلود کنید.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/software/50453-altstore-eu-alternative-app-marketplace