اولین پردازشگر زیستی جهان با استفاده از ارگانوئیدهای مغز انسان ساخته شد!

اولین پردازشگر زیستی جهان با استفاده از ارگانوئیدهای مغز انسان ساخته شد!

محققان سوئیسی اخیرا از پلتفرمی برای دسترسی به ارگانوئیدهای مغز انسان رونمایی کرده اند. این پلتفرم که به عنوان یک پردازنده بیولوژیکی برای پردازش داده ها استفاده می شود، یک میلیون برابر کمتر از پردازنده های تجاری فعلی مصرف می کند.

یک استارتاپ زیست محاسباتی سوئیسی اخیراً از یک پلتفرم آنلاین رونمایی کرده است که امکان دسترسی از راه دور به 16 ارگانوئید مغز انسان را فراهم می کند.

اولین زیستپردازنده جهان حاوی ارگانوئیدهای مغز انسان

پلت فرم فوق الذکر پلت فرم عصبی نامگذاری شده است و به گفته محققان می توان آن را اولین پلتفرم آنلاین جهان توصیف کرد که می تواند در شرایط آزمایشگاهی به نورون های بیولوژیکی دسترسی داشته باشد. این نورون های بیولوژیکی که نقش یک پردازنده را بازی می کنند، میلیون ها برابر کمتر از پردازنده های دیجیتال سنتی انرژی مصرف می کنند.

در بیانیه ای که این شرکت استارت آپی منتشر کرد فاینال اسپارک محققان این موضوع را توضیح می دهند پلت فرم عصبی توانایی یادگیری و پردازش اطلاعات را دارد و به دلیل مصرف انرژی بسیار پایین می تواند اثرات زیست محیطی محاسبات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

حل مشکل مصرف برق با استفاده از یک پردازشگر زیستی امکان پذیر خواهد بود

طبق یک مقاله تحقیقاتی که چندی پیش منتشر شد، آموزش یک مدل زبان بزرگ (کارشناسی ارشد) پسندیدن GPT-3 این به تنهایی به حدود 10 گیگاوات ساعت انرژی نیاز دارد که معادل 6000 برابر مصرف انرژی یک شهروند اروپایی در یک سال کامل است.

به گفته Tomshardware، در صورت تجاری سازی زیست پردازنده ها و جایگزینی با پردازنده های فعلی، این تعداد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

  Vivo X100 Pro و X100 را در چین عرضه می کند

عملکرد پلت فرم پلت فرم عصبی در حال حاضر به معماری که می تواند باشد بستگی دارد ابزار مرطوب کتاب کار: ترکیبی از سخت افزار، نرم افزار و زیست شناسی.

اولین پردازشگر زیستی جهان حاوی ارگانوئیدهای مغز انسان

با این حال، نوآوری اصلی پلت فرم است پلت فرم عصبی با استفاده از چهار آرایه چند الکترودی (خطوط هوایی خاورمیانه) که حاوی بافت زنده یا توده های سلولی سه بعدی از بافت مغز (ارگانوئیدها) هستند.

همه خطوط هوایی خاورمیانه این شامل چهار ارگانوئید متصل به هشت الکترود برای تحریک و ضبط داده است. در مرحله بعد داده ها از طریق مبدل های دیجیتال به آنالوگ (کنسول) منتقل می شوند عفونت RHS 32فرکانس نمونه برداری 30 هرتز و وضوح 16 بیت به داخل و خارج از اندام ها منتقل می شود.

خوشبختانه استارت آپ فاینال اسپارک این شرکت تصمیم گرفت تا پلت فرم محاسباتی از راه دور خود را در راستای تحقیق و توسعه همه چیز در زمینه پردازشگرهای زیستی در اختیار سایر سازمان ها قرار دهد. محققین فاینال اسپارک آنها امیدوارند که با همکاری این موسسات بتوانند اولین بیوپردازنده تجاری جهان را ایجاد کنند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/technology/50991-world-first-bioprocessor-human-brain-organoids