اپل دستگاه رویایی من را نمی‌سازد، اما اشکالی ندارد (با مدیران ارشد اپل درباره آی‌پد گپ بزنید)

اپل دستگاه رویایی من را نمی‌سازد، اما اشکالی ندارد (با مدیران ارشد اپل درباره آی‌پد گپ بزنید)

اپل دستگاه رویایی من را نمی‌سازد، اما اشکالی ندارد (با مدیران ارشد اپل درباره آی‌پد گپ بزنید)

پس از سخنرانی اخیر آی‌پد، من این فرصت را داشتم که با مدیران اپل، گرگ جوسویاک و جان ترنوس درباره مسائل مختلف از آی‌پد گرفته تا مک، بنشینم و صحبت کنم.

چندین سال پیش در مورد دستگاه اپل رویایی ام نوشتم. در ذهن من، این دستگاه تغییر شکل، تلاقی بین iPad و MacBook بود.

نوشتم:

مک رویایی من در واقع بسیار ساده است. مک بوک پرو دارای صفحه نمایش جداشدنی خواهد بود. هنگامی که صفحه نمایش را از صفحه کلید جدا می کنید، به یک iPad تبدیل می شود. راه دیگری که می توان در مورد آن فکر کرد این است که آیپد آیپد او اس را اجرا می کند که با اتصال به کیبورد به مک با سیستم عامل macOS تبدیل می شود.

این واقعاً فقط یک راه دوربرگردان بود برای گفتن اینکه من می‌خواهم آی‌پدها macOS را اجرا کنند.

از آنجایی که اپل بسیار مخفی است، نمی توان گفت که آیا چنین دستگاهی در ذهن طراحان و مهندسان آن ثبت شده است یا خیر. اما حتی اگر این اتفاق بیفتد، و حتی اگر تمام مواد لازم برای این اتفاق وجود داشته باشد، من می‌دانستم که بعید است که اپل چیزی شبیه به این را بسازد.

اما چون من خوشبین ابدی هستم، امید داشتم.

از چپ به راست: گرگ جوسویاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی.  جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت افزار.

با این حال، این امید طی گفتگوی اخیری که با مدیران اپل، گرگ جوسویاک و جان ترنوس داشتم، از بین رفت. اما بیشتر از این، عید هم داشتمدر واقع، دستگاه رویایی که من در تمام این مدت می‌خواستم احتمالاً ایده خوبی نبوده است.

یک زمینه کوچک برای کسانی که با تیم رهبری اپل آشنا نیستند. Joswiak معاون ارشد بازاریابی جهانی استاین بدان معناست که او تلاش های بازاریابی اپل را در سراسر جهان رهبری می کند. از سوی دیگر، ترنوس به عنوان معاون ارشد مهندسی سخت افزار خدمت می کندبنابراین او بر توسعه تقریباً تمام دستگاه های اپل نظارت دارد. در زمان ملاقات من هنوز این موضوع اعلام نشده بود، اما گزارش هایی منتشر شد که ترنوس محتمل ترین فرد برای جانشینی کوک به عنوان مدیر عامل اپل است.

  انتخاب های پرفروش 3.3 سنگاپور 2024: آمازون، لازادا، شوپی و موارد دیگر

آیا تیم دونفره بهتری از اپل وجود دارد که در مورد سخت افزار و توسعه محصول با آن صحبت کنیم؟ من اینطور فکر نمی کنم.

این اولین باری بود که با کسی از اعضای تیم رهبری اپل ملاقات می کردم. زمانی که کوک چند هفته پیش به سنگاپور سفر کرد، خیلی کوتاه با او ملاقات کردم، اما فقط یک صحبت کوتاه با او داشتم، بنابراین مهم نبود.

دستگاه رویایی من به این شکل بود.  (منبع تصویر: MacRumors)

از جهاتی، این مثل اولین قرار بود. من سؤالات فوری داشتم که می خواستم بپرسم اما باید با درایت باشم. اما حتی در آن زمان، من چیزهای زیادی در مورد نحوه طراحی محصولات و نگاه اپل به iPad و Mac یاد گرفتم.

برخلاف تصور برخی، Ternos و Joswiak به من گفتند که iPad Pro یک “محصول بسیار بسیار محبوب” است و iPads یک تجارت بزرگ برای اپل است. آیپدها به تنهایی در سال گذشته حدود 28 میلیارد دلار درآمد برای اپل ایجاد کردند، که در واقع تقریباً همان سخت افزار مک است. برای ارائه این تعداد زمینه بیشتر، اگر اپل فقط آی‌پد بفروشد، در فهرست Fortune 500 در رتبه 145 قرار می‌گیرد.

به همین دلیل است که آنها iPad Pro را بسیار جدی می گیرند. همانطور که ترنوس می گوید:این آی‌پدی است که در آن مرزها را پشت سر می‌گذاریم و بهترین آی‌پدی را می‌سازیم که می‌توانیم بسازیمJoswiak با بیان اینکه با iPad Pro، آنها “می خواهند آن را به بهترین شکل ممکن بسازند” از این موضوع حمایت می کند.

از نقطه نظر مهندسی، من فکر می کنم آنها آن را کاملاً میخکوب کردند. همانطور که در بررسی خود گفتم، سخت افزار فوق العاده است. این نمایش ویژگی ها و مشکلات خود را دارد، اما این یک سوال و داستان برای یک روز دیگر است (و شاید کریگ فدریگی). علاوه بر این، من مطمئن هستم که اپل در مورد iPadOS چیزهای بیشتری برای گفتن خواهد داشت زیرا WWDC دقیقاً در گوشه و کنار است.

  این عکس های زیبا با Xiaomi 14 Ultra گرفته شده اند

اپل آی‌پد پروهای جدید را بسیار نازک ساخت، زیرا فکر می‌کرد تا زمانی که عمر باتری تأثیر منفی نداشته باشد، مشتریان می‌خواهند قابلیت حمل بیشتری داشته باشند.

برای من، تصمیم به لاغری آی‌پد پرو جالب‌تر بود. من کسی را نمی‌شناسم که فکر کند آی‌پد پرو نسل آخر خیلی ضخیم است، بنابراین جالب است که اپل تصمیم گرفت تا زمانی که می‌توانست همه چیز را ثابت نگه دارد و شاید باتری بزرگ‌تر یا خنک‌کننده بهتری داشته باشد، حتی بیشتر لاغر شود.

پاسخ ترنوس به این موضوع در مورد “از طریق مبادلات درست فکر کنیدآن‌ها می‌توانستند باتری بزرگ‌تری داشته باشند، اما این به قیمت سنگینی تمام می‌شد که می‌توانست آن‌ها را از هدف تبدیل ، آی‌پد پرو به یک صفحه شیشه‌ای جادویی دور کند حدود یک هفته، فکر می کنم این تصمیم درستی بود.

جایی در این نقطه بود، بین بحث های ما در مورد قابلیت حمل و عمر باتری، فهمیدم که ممکن است دستگاه رویایی من آنقدرها هم عالی نباشد.

بخشی از دلیلی که من MacBook Pro خود را بسیار دوست دارم ترکیبی از قابلیت حمل و عمر باتری آن است. آیا اگر فقط نیمی از عمر باتری را داشته باشد اما وزن کمتری داشته باشد، همچنان از آن لذت می برم؟ آیا اگر وزن بیشتری داشت اما می توانست بیشتر دوام بیاورد به همان اندازه از آن استفاده می کردم؟ احتمالا نه. هرچه بیشتر در مورد آن فکر می کردم، بیشتر برایم روشن می شد که دستگاه رویایی من یک سازش عجیب و غریب (حداقل تحت محدودیت های تکنولوژیکی فعلی) بوده است. این به معنای چیزی است که در مورد جنبه نرم افزاری چیزها صحبت نمی کند.

مک بوک ها در بعضی چیزها خوب هستند و آیپدها در چیزهای دیگر خوب هستند.

به نظر می رسد اپل از این موضوع آگاه است. وقتی از او پرسیده شد که آیا مسیرهای دستگاه‌های آی‌پد و مک همگرا می‌شوند، جوسویاک پاسخ منفی داد. هدف ما این نیست که آی‌پد جایگزین مک شود، یا مک جایگزین آی‌پد شود. آنها دو ابزار بسیار متفاوت هستند. اکثر مشتریان Mac یک iPad دارند و هر دو به طور فعال از آن استفاده می کنند.

  بررسی فصل دوم Loki (Disney+): هنوز بهترین سریال MCU است، اما کمی درخشش ندارد

من با قسمت آخر تحت تأثیر قرار گرفتم زیرا وقتی به عادت های استفاده خود فکر می کنم، هر دستگاه را در زمان های مختلف می گیرم. وقتی می‌دانم یک ساعت وقت دارم که در کافی‌شاپ بگذرانم، آی‌پد را می‌گیرم، اما اگر عکس‌هایی برای ویرایش داشته باشم، مک‌بوک پرو را برمی‌دارم. من از iPad خود برای برنامه ریزی تعطیلات استفاده می کنم، اما ترجیح می دهم از MacBook Pro برای برنامه ریزی مالی خود استفاده کنم. مشاهدات Joswiak مسلماً دقیق بود، زیرا کاربران ابزاری را انتخاب می‌کنند که برای هر کار خاص مناسب‌تر است.

مانند هر دستگاه قابل حمل دیگری، مثلث عملکرد، عمر باتری و قابلیت حمل باید کاملاً متعادل باشد. اما اگر روزی برسد که نیازی به تسلیم شدن در برابر چنین ملاحظاتی نباشیم، دلیلی نمی‌بینم که نتوانیم مک/آی‌پد هیبریدی را که آرزویش را می‌کردم بسازیم، به‌خصوص اگر چیزی باشد که در بین مشتریان بسیار محبوب باشد. می خواهد. هرگز نگو هرگز.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-apple-ipad-mac-interview-greg-joz-joswiak-john-ternus