ایلان ماسک با ساخت قدرتمندترین ابررایانه جهان، هوش مصنوعی را متحول می کند

ایلان ماسک با ساخت قدرتمندترین ابررایانه جهان، هوش مصنوعی را متحول می کند

ایلان ماسک ظاهرا پروژه ای را برای ساخت بزرگترین ابررایانه جهان آغاز کرده و قصد دارد از آن برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کند. به گفته وی، این پروژه چهار برابر قدرتمندتر از ابررایانه های امروزی مجهز به پردازنده های انویدیا خواهد بود.

یک رسانه فعال در حوزه هوش مصنوعی روز یکشنبه با انتشار گزارشی از ایده جدید ایلان ماسک خبر داد. بر اساس گزارش مذکور، این تاجر ثروتمند قصد دارد از استارتاپ هوش مصنوعی تحت مدیریت خود حمایت کند. xAI یک ابر کامپیوتر جدید و بسیار قدرتمند به نام کارخانه محاسبات عظیم (کارخانه گیگا کامپیوتر) ایجاد ، یا ایجاد ،

استارتاپ هوش مصنوعی xAI

آقای ماسک می‌خواهد این ابرکامپیوتر قدرتمند مجهز به 100000 تراشه انویدیا تا پاییز 2025 راه‌اندازی شود. بر همین اساس گفته می شود که وی شخصا مدیریت و نظارت بر روند پروژه را بر عهده گرفته است.

بزرگترین ابر رایانه جهان توسط ایلان ماسک ساخته خواهد شد!

نکته جالب این است که به گفته ایلان ماسک، این ابررایانه قرار است حداقل چهار برابر بزرگتر و قدرتمندتر از ابررایانه های مورد استفاده رقبا از جمله متا باشد.

در این رابطه بخوانید:

AI Grok ایلان ماسک برای مبارزه با ChatGPT معرفی شد

به گفته Barron’s، از زمان چت ربات هوش مصنوعی این شرکت OpenAI این یعنی ChatGPT در سال 2022، این فناوری به طور گسترده ای محبوب شده است سازمان عفو ​​بین الملل به یک چشم انداز رقابتی جدید برای غول های فناوری از جمله گوگل، متا، مایکروسافت و استارت آپ هایی مانند هوش مصنوعی پایداری تبدیل شده بود.

استارتاپ هوش مصنوعی xAI

ایلان ماسک یکی از معدود سرمایه گذارانی در جهان است که سرمایه لازم برای رقابت با گوگل را دارد. OpenAI یا او مرده است. این شروع هوش مصنوعی است xAI همچنین در مورد توسعه ربات چت طولانی می فهمد در حال تمرکز و برنامه ریزی برای ادغام آن در چندین مرحله در رسانه اجتماعی X (توئیتر سابق) است.

  Redmi Note 13 Pro+ 5G review: A little bit of everything, a little more affordable

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/50981-musk-largest-ever-supercomputer-xai-startup