این جریمه علاوه بر دریافت تاکسی از طریق اینترنت باز شد. امکان حذف گزینه من عجله دارم.


سازمان تعزیرات حکومتی در اعتراض به وجود گزینه «عجله دارم» در اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین و تخلف نامیدن آن، از شرکت‌های فعال خواسته است که این گزینه را در اسرع وقت حذف کنند. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به شرکت‌هایی مانند اسنپ، تاپسی و ماکسیم هشدار داد که در صورت تخلف، رئیس شعبه می‌تواند آن را پلمپ کند.

رسانه های داخلی گزارش دادند که محمدعلی اسفنانی، سخنگوی رسمی سازمان تعزیرات حکومتی امروز در نشست خبری اعلام کرد که گزینه «عجله دارم» در اپلیکیشن تاکسی آنلاین مصداق بارز «اضافه و گرانفروشی» است. باید آن را حذف کند.

جنجال بر سر گزینه «عجله دارم» در تاکسی های اینترنتی

وی از متقاضیان خواست گزینه شتاب به صفر را لغو کنند و هشدار داد: در صورت اثبات تخلف از گران فروشی، رئیس شعبه حق دارد دستور پلمب واحد مورد نظر را بدهد.

من به گزینه عجله اعتراض دارم
اعتراض به گزینه «عجله دارم» جدید نیست

اسفنانی می گوید انتخاب گزینه “عجله دارم” علیرغم دریافت هزینه بیشتر، باعث افزایش سرعت سفر نمی شود و فقط هزینه بیشتری را از مسافر دریافت می کند. این ادعا در حالی مطرح می شود که پیش از این همواره مردم در شبکه های اجتماعی نسبت به غیرقابل قبول بودن سفرهای منظم برخی رانندگان اعتراض داشتند. این افراد مدعی هستند که اغلب اوقات تنها در صورتی درخواست سفر آنها پذیرفته می شود که پول بیشتری برای سفر خود پرداخت کنند و از گزینه “عجله دارم” استفاده کنند.

از سوی دیگر، رانندگان تاکسی آنلاین مدعی هستند که قیمت معمولی به صرفه نیست و باید به گزینه «عجله دارم» متوسل شوند.

در حال حاضر مشخص نیست این موضوع به عنوان تخلف در حال بررسی است یا صرفا شاهد نمونه دیگری از دخالت دستگاه های مختلف در فعالیت تاکسی آنلاین هستیم.

  مشخصات و قیمت پردازنده Intel Core i9 14900KS فاش شد

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/49480-warning-online-taxis-remove-hury