این فلش یو اس بی در صورت دسترسی غیرمجاز به داده هایش خودکشی می کند!


Ovrdrive USB را می توان یک درایو فلش برای ذخیره اطلاعات حساس کاربران در نظر گرفت که در صورت دسترسی بدون اجازه، خود تخریب می شود. این فلش مموری USB دارای مکانیزم ایمنی فیزیکی منحصربفردی است که اگر نحوه اتصال آن را به سیستم ندانید دمای چیپ فلش تا بیش از 100 درجه سانتیگراد بالا می رود و می سوزد!

حفاظت از داده ها به یک چالش مهم برای بسیاری از کاربران تبدیل شده است. حتی رمزگذاری داده ها نمی تواند گاهی اوقات از افشای اطلاعات کاربر جلوگیری کند. در این راستا شاهد معرفی روش های جدید اما خطرناک حفاظت از اطلاعات کاربران هستیم.

usb-22.jpg

در همین راستا، ایده یک درایو فلش USB جدید مطرح شد که در صورت دسترسی غیرمجاز به داده ها، خود تخریب می شود. Ovrdrive USB عملکرد بسیار ساده ای دارد و به یک درایو فلش USB معمولی با مکانیزم فعال سازی منحصر به فرد نزدیکتر است.

روی این فلش درایو هیچ رمزگذاری داده ای وجود ندارد و برای دسترسی به اطلاعات این فلش مموری باید سه بار متوالی آن را از سیستم متصل و جدا کنید. اگر این کار را نکنید، پارتیشن فلش مخفی می شود و به نظر می رسد که فلش غیرفعال است.

usb-22.jpg

البته سازندگان این فلش در ابتدا مداری را طراحی کرده بودند که دمای حافظه را تا 100 درجه سانتیگراد افزایش می داد که این رویه بسیار خطرناک برای دارندگان فلش مموری است. اما اکنون می توان این ویژگی خود تخریبی را غیرفعال کرد.

البته هنوز خبری از عرضه رسمی این فلش در بازار نیست و تنها کمپینی برای تامین مالی این پروژه تشکیل شده است و پس از حد نصاب، USB Ovrdrive به بازار ارسال می شود.

  8 گیگابایت حافظه کافی است؟ راهنمای ارتقاء حافظه مک

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/storage/49549-new-usb-stick-has-a-destruct-feature