با اولین مادربرد گیمینگ تمام چینی با طراحی عجیب آشنا شوید


اخیراً یک شرکت چینی مدعی شده است که اولین مادربرد گیمینگ با فناوری و قطعات کاملاً چینی را در این کشور تولید کرده است. این مادربرد در فرم فاکتور Mini-ITX توسعه یافته و یک پردازنده Arm چینی روی آن نصب شده است. علاوه بر این می توان به اسلات M.2 و اسلات PCIe x16 روی شاسی این مادربرد 700 دلاری اشاره کرد. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

Beijing Jite Intelligent Technology اعلام کرد که یک مادربرد گیمینگ کاملاً چینی برای گیمرها طراحی و تولید کرده است. این مادربرد مناسب برای مینی پی سی بوده و با شماره مدل GM7-2602-02 روانه بازار شده است.

مشخصات مادربرد چینی GM7-2602-02

مشخصات مادربرد چینی GM7-2602-02

مادربرد گیمینگ چینی در فرم فاکتور Mini-ITX ساخته شده و پردازنده Arm توسعه یافته توسط چینی ها بر روی آن نصب شده است. ظاهراً یک مادربرد گیمینگ حدود 700 دلار قیمت دارد.

روی بدنه این مادربرد یک اسلات M.2 در کنار اسلات PCIe x16 تعبیه شده است و پورت های ورودی و خروجی آن شامل VGA، HDMI، جک های صدا، دو پورت اترنت و دو پورت USB 3.0 می باشد. نکته جالب توجه این است که پردازنده و رم DDR4 مستقیماً به برد لحیم شده اند.

GM7-2602-02 پنل پشتی مادربرد چینی

این باعث می شود GM7-2602-02 شبیه مادربردهای مورد استفاده در NUC یا Mini PC باشد. علاوه بر این، یک پردازنده هشت هسته ای به نام Feiteng D2000 روی این مادربرد قرار داده شده که توسط چینی ها توسعه یافته و از معماری ARM بهره می برد.

طبق آگهی com. tomshardware می توان گفت با در نظر گرفتن امکان نصب کارت گرافیک گسسته، می توان محاسبه خاصی از قابلیت های این مادربرد برای مونتاژ یک کامپیوتر گیمینگ خانگی چینی تمام عیار انجام داد. نکته دیگر این است که شرکت چینی هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.

  پس از اخراج 1900 کارمند و لغو بازی Survival مایکروسافت، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد استعفا داد.

در این رابطه بخوانید:

– مادربرد ارزان قیمت MSI Z790 MPOWER با قابلیت های ویژه در راه است
– Azrock از مادربرد وای فای ارزان و سفید B650 Steel Legend رونمایی کرد. آماده برای پردازنده های سری Ryzen 8000

البته چینی‌ها می‌توانند CPU، GPU و SSD بومی تولید کنند و اگر مادربردها به این لیست اضافه شوند، دور از دسترس نخواهد بود. پس باید منتظر ماند و دید که مادربرد گیمینگ چینی در عمل چه می گوید.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/motherboard/49355-first-gaming-pc-motherboard-made-entirely-with-china