به نظر شما اگر فناوری DLSS 3 Frame Generation انویدیا با Fluid Motion Frames AMD ترکیب شود و بتوانید هر دو را به طور همزمان در بازی ها فعال کنید، چه اتفاقی می افتد؟ خبر خوب این است که این ایده کاربردی است و می تواند نرخ فریم را تا 3 برابر افزایش دهد.
رسانه ها منطقه کوازرزون نشان داده شده است که می توان فناوری تولید فریم مصنوعی انویدیا و AMD را به گونه ای دستکاری کرد که بتوانند همزمان کار کنند. البته این کار آسان نیست و عوارض خاص خود را دارد. با این حال، این با موفقیت در بازی هایی مانند Cyberpunk 2077 و COD MW3 پیاده سازی شده است.
ادغام فناوری ایجاد فریم DLSS 3 با فریم های AMD Fluid Motion
برای اجرای این ایده دیوانه وار به دو کارت گرافیک نیاز است. برای این منظور کارت RX 6600 با کارت RTX 4090 ترکیب می شود که در این روش بازی توسط کارت RTX نمایش داده می شود اما خروجی تصویر توسط کارت AMD ارائه می شود. به این ترتیب بازی با استفاده از فناوری DLSS3 FG انویدیا رندر می شود و نرخ فریم آن افزایش می یابد. پس از آن، AFMF دوباره شروع به افزایش نرخ فریم می کند.
این آزمایش نشان داد که با ترکیب فناوریهای DLSS3 FG و AFMF، نرخ فریم میتواند تا ۲۹۰ درصد افزایش یابد. به عنوان مثال، افزایش فریم در ثانیه در Cyberpunk 2077 حدود 200 درصد بود.
متأسفانه این اثر خالی از ایراد نیست و با وجود افزایش قابل توجه میانگین نرخ فریم، شانس صحنه های با نرخ فریم پایین افزایش می یابد. به این ترتیب، تجربه نهایی ممکن است هنگام استفاده از تنها یکی از فناوری های Nvidia یا AMD به اندازه کافی روان و حتی بدتر نباشد.
چه کسی می داند شاید در آینده این روش بهتر شود و با ترکیب دو کارت گرافیک مختلف بتوانید به نرخ فریم بالایی دست پیدا کنید که با یک کارت نمی توان به آن دست یافت.
بد نیست اشاره کنیم که روش های تولید فریم با تولید یک فریم مصنوعی بین دو فریم داده شده، نرخ فریم را افزایش می دهند. این فناوری سابقه طولانی در صنعت ویدیو دارد، با این حال، رندر بازی های ویدیویی پیچیده تر است و کار آسان یا سبکی نیست.
منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/48552-3x-fps-boost-nvidia-amd-frame-generation-technologies