با ماژول رم جدید G.Skill با پردازنده AMD میان رده، 10000 میلیون انتقال افسانه ای در هر ثانیه را بشکنید.

با ماژول رم جدید G.Skill با پردازنده AMD میان رده، 10000 میلیون انتقال افسانه ای در هر ثانیه را بشکنید.

ماژول‌های حافظه پرسرعت از لوازم دائمی نمایشگاه هر ساله هستند کامپیوتکس ما هستیم. امسال هم جی.اسکیل، یکی از تامین کنندگان پیشرو کیت های حافظه با دسترسی تصادفی (RAM)، سریع ترین حافظه DDR5 خود را در پیکربندی دو کاناله نشان داد. این کیت حافظه سریع است 10600 یک میلیون تبدیل در ثانیه (تن متریک در ثانیه) سرعت فوق العاده ای دارد و بالاتر از بسیاری از رم های موجود در بازار است.

برای گزارش دادن آناندتککیت حافظه دو کاناله مذکور دارای ظرفیت 32 گیگابایت و از سری مدل می باشد Trident Z5 RGB او هست. این محصول از تراشه های حافظه ویژه ای استفاده می کند که می تواند به این سرعت دست یابد 10600 متریک تن در ثانیه البته JSkill اعلام می کند که این تابع تابع زمان بندی است CL56 62-62-126 این با استفاده از ولتاژ بسیار بالاتر از ماژول های حافظه موجود در بازار به دست آمد.

در این رابطه بخوانید:

– تفاوت بین فرکانس رم و نرخ داده (MHz با MT/s) چیست؟


سیستم با حافظه DDR5-10600 نشان داده شده است

واحدهای فوق در تمام طول روز و در محیطی نه چندان سرد کار می کردند و پایداری خود را در استفاده طولانی مدت نشان می دادند. البته ذکر این نکته ضروری است که کامپیوتری که این کیت حافظه روی آن نصب شده بود در این مدت نرم افزارهای سنگین یا برنامه های تست پایداری را اجرا نمی کرد.


مشخصات کیت حافظه G.Skill در محیط ویندوز

سازندگان رم معمولا از پردازنده های سطح بالای اینتل برای نشان دادن قابلیت های محصولات خود استفاده می کنند جی.اسکیل این بار یکی را ترجیح داد اتحادیه پارلمانی ، طبقه متوسط AMD، این یعنی رایزن 5 8500 گیگابایت استفاده می کند. این بخش با بیشتر آنها متفاوت است CPUدسکتاپ های AMD با طراحی همه کاره (هموفون) روی مادربرد ایسوس استفاده می شود Gen ROG Crosshair X670E نصب می شوند و گرمای تولید شده توسط آنها توسط یک خنک کننده مایع خانگی دفع می شود.


یک سیستم خنک کننده مایع دست ساز بر روی RYZEN 5 8500G نصب شده است

البته به نظر نمی رسد که در شرایط عادی هیچ ، از چنین آرایه حافظه پرسرعت و گران قیمتی با پردازنده های میان رده استفاده کند، اما توانایی اتحادیه پارلمانی ، ساخت AMD برای کار با حافظه به این سرعت در نوع خود جالب است.

  پیکربندی پردازنده لپ تاپ AMD Zen 5 Ryzen فاش شد. حداکثر 12 هسته Zen 5 و 24 رشته

چون سریعترین رم است. جی.اسکیل که در حال حاضر به صورت واحد در بازار عرضه می شوند DDR5-8400 به نظر می رسد این محصول در حال فروش است کامپیوتکس 2024 راه طولانی برای رهایی وجود دارد.

درمان ها AMD Ryzen 9000 و Intel Arrow LLC آنها در ماه های آینده به بازار خواهند آمد. پردازنده هایی که عملکرد خود را در کنار یک آرایه حافظه بسیار سریع نشان می دهند جی.اسکیل (و البته سایر رقبا) جالب خواهد بود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/events/fair-seminar/computex/51123-gskill-demonstrates-ddr5-10600-memory-modules-on-ryzen-apu