با پر شدن حافظه SSD مک بوک پرو M2 مشکل عجیبی رخ داد


زمانی که حافظه لپ تاپ شما پر است و نمی توانید برنامه یا بازی مورد نظر خود را نصب کنید، احتمالا انتظار دارید با حذف فایل های غیر ضروری مشکل به راحتی حل شود. اما اگر بدانید همین موضوع در M2 MacBook Pro نیاز به حذف کامل SSD دارد، چه فکری می کنید؟!

یک متخصص مک مشکل عجیبی را در لپ تاپ M2 MacBook Pro فاش کرده است. وقتی می خواست بازی ها را از استیم روی لپ تاپ فرزندش دانلود کند، با خطای حافظه کامل مواجه شد. به اندازه کافی عجیب، هیچ یک از تلاش های من برای آزاد ، حافظه از طریق دستورات Finder، Terminal و Disk Utility جواب نداد و مجبور شدم تمام اطلاعات روی SSD را حذف کنم.

مشکل پر شدن حافظه Apple M2 MacBook Pro

مک بوک پرو مورد بحث مجهز به یک SSD 1 ترابایتی بود و زمانی که با خطای Memory Full مواجه شدند ابتدا با خالی ، Recycle Bin شروع به کار کردند. با کمال تعجب، تخلیه سطل بازیافت نیز موفقیت آمیز نبود و آنها با خطای مبحث “نمی توان این کار را انجام داد زیرا دیسک پر است” مواجه شدند. ظاهرا SSD مک بوک پرو من آنقدر پر بود که کاری از دستش برنمی آمد.

خطا در پر ، M2 MacBook Pro

این متخصص مک سپس به خط فرمان قدرتمند Terminal Mac متوسل می شود تا مقداری فضا را آزاد کند، که کار نمی کند. Disk Utility نیز بی فایده است و خطای «No space left on device» را دریافت می کند.

به تازگی، گلن فلیشمن پس از آزمودن آخرین روش‌ها مانند نصب نسخه‌های مختلف مک و بازیابی نسخه‌های پشتیبان، به ناچار تمامی فایل‌های قبلی را بازنویسی کرد و امکان استفاده مجدد از آن وجود نداشت مگر با پاک ، کامل SSD.

  AMD با تراشه هوش مصنوعی Instinct MI350 خود با اینتل و انویدیا رقابت می کند

علت این مشکل در حال حاضر ناشناخته است، اما به نظر می رسد به دلیل یک باگی باشد که لزوماً نرم افزاری نیست.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/os/50299-m2-macbook-pro-ssd-full