با کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال لجر آشنا شوید


در دنیای رو به رشد ارزهای دیجیتال، امنیت و مدیریت صحیح دارایی های دیجیتال از اولویت های اصلی کاربران دیجیتال است. در دنیای ارزهای دیجیتال، کاربران می خواهند ارزهای خود را که به سختی به دست آورده اند ایمن نگه دارند. یکی از ابزارهای اصلی، موثر و ساده برای این منظور کیف پول های سخت افزاری است. در این مقاله، به بررسی عمیق و جامع کیف پول‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

تعریف و اهمیت کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری یا کیف پول سخت افزاری یک ابزار، یک قطعه الکترونیکی و در برخی موارد شبیه به فلش مموری است که امکان ذخیره امن دارایی های دیجیتال شما را فراهم می کند. مهمترین کاربرد کیف پول سخت افزاری این است که به شما امکان می دهد کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین ذخیره کنید. کلیدهای خصوصی در واقع ابزارهای ایمن باز ، قفل دارایی های دیجیتال شما (یا ارزهای دیجیتال) هستند.

بدیهی است که اگر این کلیدها در معرض اینترنت قرار گیرند، امنیت دارایی های شما پایین است و در معرض خطر سرقت یا هک قرار می گیرند. می توان شنید که مدیر عامل لجر در مورد اهمیت حفظ امنیت کلید خصوصی شما می گوید: اگر کلید (خصوصی) شما نیست، سکه شما (ارز دیجیتال) نیست. خواندن این مقاله اهمیت داشتن کیف سخت افزاری مناسب را به شما می آموزد و همچنین به انتخاب و انتخاب شما کمک می کند یک کیف پول سخت افزاری بخرید بیشتر مراقب باش.

کیف پول های سخت افزاری چگونه کار می کنند؟

برخلاف انتظار، کیف پول سخت افزاری سکه ها یا دارایی های شما را ذخیره نمی کند. برعکس: یک کیف پول سخت افزاری که گاهی اوقات کیف پول سرد نامیده می شود، حاوی کلیدهای خصوصی برای تکمیل انتقال ارز دیجیتال است. به عبارت دیگر، کیف پول سخت افزاری ابزار شما برای دسترسی به سکه ها در شبکه بلاک چین است، در حالی که کلیدهای (خصوصی) شما آفلاین باقی می مانند.

  عرضه کلیه محصولات برند دی لینک در بازار کشور با گارانتی اصیل دیاموند رایان ایرانی

کیف پول سخت‌افزاری نه تنها کلیدهای شما را ایمن نگه می‌دارد، بلکه هر تراکنش باید به‌طور فیزیکی تأیید شود و لایه امنیتی یا پین دیگری به کیف پول شما اضافه شود و امنیت آن بیشتر شود. لازم به ذکر است که وقتی کاربر از کیف پول سخت افزاری استفاده می کند، هر نوع استفاده از دارایی اعم از خرج ،، ارسال یا مبادله نیاز به امضایی دارد که به صورت فیزیکی توسط توکن کیف پول سخت افزاری تأیید شود.

مقایسه کیف پول سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری

کاربران ارزهای دیجیتال معمولا دارایی های خود را در سه مجموعه کیف پول نگهداری می کنند: 1) کیف پول گرم 2) کیف پول سخت افزاری و 3) کیف پول ارائه شده توسط صرافی ها. گزینه سوم عملا کیف پول شما نیست و امن ترین راه برای نگهداری وسایل شماست. اولین گزینه، کیف‌پول‌های گرم، پیش‌فرض کاربرانی است که وارد دنیای ارزهای دیجیتال می‌شوند، که معمولاً می‌توان آن را به راحتی از طریق یک اپلیکیشن موبایل ایجاد کرد.

مشکل اصلی کیسه های گرم این است که بیشتر به صورت آنلاین در دسترس هستند. بنابراین، در مقایسه با کیف پول های سرد (سخت افزاری)، امنیت کمتری را به شما ارائه می دهند و نیاز به اعتماد شما به سیستم های یک وب سایت یا نرم افزار شخص ثالث دارند.

اگرچه کیف پول های آنلاین داغ (مانند Metamask یا TrustWallet) رایگان هستند، این نوع کیف پول هرگز برای کاربرانی که می خواهند مقادیر زیادی دارایی را در اختیار داشته باشند توصیه نمی شود. طبیعتا کیف پول های سرد با قابلیت نگهداری کلیدها به صورت خصوصی با پرداخت هزینه ای ناچیز (در محدوده 50 تا 100 دلار) بالاترین سطح امنیت را برای شما فراهم می کند.

Ledger-c-2.jpg

معرفی کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار

اگرچه شرکت های زیادی در بازار تولید کیسه وجود دارند، اما همه آنها الزامات امنیتی کافی ندارند و همچنان لازم است اقدامات پیشگیرانه در نظر گرفته شود. تنها شرکتی که حتی یک مورد هک را مشاهده نکرده است، لجر، پرفروش ترین و محبوب ترین کیف پول سخت افزاری است. تا به امروز بیش از 6 میلیون کیف دفتری در سراسر جهان فروخته شده است و حتی یک مورد از آنها هک نشده است.

  فناوری AMD FSR 3 به کنسول های بازی می آید

علاوه بر مسئله حیاتی امنیت، لجر دارای مزایای بسیاری است که این کیف پول را به محبوب ترین کیف پول در جهان تبدیل کرده است. مواردی مانند سادگی، نرم افزار آسان و کارآمد (Ledger Live)، پشتیبانی از هزاران ارز و توکن، قیمت رقابتی، اندازه کوچک و سبکی از جمله این مزایا هستند. در ادامه این مقاله به معرفی سه محصول اصلی لجر می پردازیم و سعی می کنیم در انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری به شما کمک کنیم.

مقدمه ای بر کیف پول سخت افزاری لجر

تا به امروز، لجر امن ترین، پرفروش ترین و محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار را منتشر کرده است. این سه محصول با نام لجر نانو شناخته می شوند

لجر نانو ایکس با قابلیت بلوتوث و باتری، بهترین انتخاب برای کاربرانی است که می خواهند در هر شرایطی مانند مسافرت و حتی با گوشی موبایل آیفون یا اندروید به راحتی دارایی های دیجیتال خود را مدیریت کنند. لجر نانو این کیف پول در حال حاضر گران ترین کیف پول لجر موجود در بازار است و با قیمت 149 یورو در فرانسه تولید و به فروش می رسد.

Ledger Nano S اولین دفتر کل است که به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شده است. این محصول که در سال 2014 عرضه شده است، بدون شک محبوب ترین و پرفروش ترین عضو خانواده لجر است. Ledger Nano S ویژگی های زیادی ندارد، به عنوان مثال باتری یا بلوتوث ندارد.

بنابراین، آن را با استفاده از کابل USB به رایانه و تلفن اندرویدی خود وصل کنید. اما دو نکته مهم امنیت عالی و قیمت بسیار پایین آن (59 یورو) آن را به یک فروشنده عالی تبدیل کرده است. لجر نانو اس، مانند لجر نانو ایکس، می تواند بیش از 4000 توکن و ارز را ذخیره کند. طبیعتاً حافظه آن نسبت به لجر نانو ایکس کوچکتر است. لجر نانو اس عمدتاً در فرانسه تولید می شود، اما گاهی اوقات مونتاژ چینی آن نیز در بازار دیده می شود.

  بهترین معاملات محاسباتی کنیا از CEE 2024

Ledger Nano S Plus کوچکترین عضو خانواده لجر است که در سال 2022 عرضه شد و از نظر امنیت و تعداد ارزهایی که پشتیبانی می کند مانند دو مدل دیگر است. اما از نظر امکانات و قیمت بین دو مدل دیگر قرار می گیرد. قیمت آن 79 یورو است.

این صفحه نمایش بزرگتر از مدل Nano S و حافظه بیشتری نسبت به Nano S Ledger دارد. لجر نانو اس پلاس همچنان فاقد بلوتوث و باتری است و نمی تواند به آیفون متصل شود. Ledger Nano S Plus در دو نسخه تولید شده در فرانسه و مجارستان عرضه شد که هر دو اصل هستند.

کیف پول سخت افزاری Ledger Stacks جدیدترین محصول معرفی شده توسط لجر است که تا زمان نگارش این مقاله هنوز در بازار رسمی عرضه نشده است. به نظر می رسد آینده کیف پول های سخت افزاری به این محصول جدید دفتر کل بسیار نزدیک است.

Ledger-c-3.jpg

آینده کیف پول های سخت افزاری

مانند سایر محصولات دیجیتال، کیف پول های سخت افزاری نیز در حال رشد هستند. اگرچه امنیت اولویت اول تولیدکنندگان است، ظاهر و زیبایی ظاهری همیشه با سرعت کمتری در حال رشد هستند. محصول Jazid Ledger به تازگی با نام Ledger Stacks رونمایی شده است و احتمالا در سال 2024 وارد بازار خواهد شد.

این محصول نسبت به مدل های قدیمی انقلابی به حساب می آید چرا که با امکاناتی مانند صفحه نمایش بزرگ، شارژ بی سیم، اتصال بی سیم، دوربین اسکن کدهای QR و امکان نمایش NFT بدون شک انقلابی در محصولات لجر خواهد بود. . قیمت این محصول 279 یورو می باشد.

راسلب مسئولیت: مطالب منتشر شده در دسته گزارش های تبلیغاتی توسط شرکت های خارجی تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا انتشار خبری دارد. این مطلب فقط در حال بازنشر است و شهر الشهزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/pr/48890-getting-to-know-ledger-digital-currency-hardware-wallet