برای نصب به روز رسانی های ویندوز 11 ممکن است نیازی به راه اندازی مجدد سیستم خود نداشته باشید


طبق گزارش های جدید، ممکن است به زودی از شر یکی از آزاردهنده ترین مشکلات ویندوز 11 خلاص شویم و دیگر نیازی به راه اندازی مجدد رایانه برای نصب وصله های امنیتی نداشته باشیم. این تغییر را می توان از نسخه 24 ساعته ویندوز 11 از امسال اجرا کرد.

Windows Media Central گزارشی حاکی از آن است که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای ارائه وصله‌های داغ به ویندوز 11 است تا برخی از به‌روزرسانی‌ها بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد سیستم نصب شوند. این قابلیت امکان نصب وصله ها را بدون بستن و راه اندازی مجدد سرویس های مختلف ویندوز فراهم می کند که برای کاربران نکته مثبتی خواهد بود. می دانیم که راه اندازی ناخواسته سیستم برای نصب به روز رسانی ها گاهی اوقات می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

برخی از به روز رسانی های ویندوز 11 پس از راه اندازی مجدد سیستم مورد نیاز نیست

در روش هات پچ، به جای اعمال وصله ها بر روی فایل ها و اجرای نسخه اصلاح شده پس از راه اندازی مجدد سیستم، این تغییرات بر روی کدهای در حال اجرا در حافظه دسترسی تصادفی (RAM) سیستم اعمال می شود تا نیازی به راه اندازی مجدد سرویس نباشد. البته این روش جدید نیست و در ویندوز سرور و حتی ایکس باکس نیز استفاده شده است.

برای نصب آپدیت ویندوز را ریستارت کنید

تنها اشکال این کار، لزوم فعال ، امنیت مبتنی بر مجازی سازی (VBS) است. می دانیم که بسیاری از بازیکنان برای جلوگیری از افت جزئی عملکرد، سرویس Windows VBS را غیرفعال می کنند.

آنچه بوت ، سیستم برای نصب به‌روزرسانی‌ها را آزاردهنده می‌کند این است که نمی‌توان از سیستم در طول فرآیند استفاده کرد، که ممکن است در سیستم‌های کند یا قدیمی‌تر ده‌ها دقیقه طول بکشد. طبیعتا استفاده از SSD زمان مورد نیاز برای نصب آپدیت های ویندوز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

  اپل سیلیکون آسیب‌پذیری را کشف کرد که می‌تواند کلیدهای رمزگذاری مخفی را فاش کند

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/os/49753-n-ext-windows-11-update-not-require-reboot-hot-patching