بررسی Audi A8 L 4.0L: کلاس اول روی چرخ ها
توجه داشته باشید: این مقاله برای اولین بار در 5 می 2023 منتشر شد.
A8 آئودی اغلب در میان دریای کلاس S و سری 7 که در خیابانهای ما پرسه میزنند فراموش میشود و آینده آن در برابر محبوبیت روزافزون شاسیبلندهای لوکس تاریک به نظر میرسد. شاید به همین دلیل است که مردم اینگولشتات به جای اینکه یک مدل کاملا جدید به ما بدهند، تصمیم گرفتند کمی آن را اصلاح کنند. با وجود این، بدون شک این خودرویی است که شایسته عنوان سدان پرچمدار آئودی است.
نسخه TL;DR:
این بسیار گران است، اما تعداد کمی از خودروها در جهان لذت رانندگی بیشتری را ارائه می دهند.
در سنگاپور، A8 فقط در یک نسخه با فاصله بین دو محور طولانی عرضه خواهد شد، که به معنای “L” در A8 L است. ماشینی که قرار است رانده شود. این نکته بسیار مهم است زیرا تجربه رانندگی و رانندگی در یک وسیله نقلیه بسیار متفاوت است.
@hwztech صندلی های عقب آئودی A8 L بهترین مکان برای بودن است. منتظر بررسی کامل ما باشید. #hwzsg #hwz #آئودی #audisingapore #audi8 #خودرو #ماشین ها #carsoftiktok #فن آوری ♬ زیبایی شناسی – تولان کیم
مورد دوم یکی از لذتهای بزرگ خودروسازی در جهان است. برای شروع، فضای پا خیلی وسیع است که من گمان می کنم همه به جز قد بلندترین بازیکنان NBA می توانند عقب بنشینند و پاهای خود را کاملا دراز کنند. علاوه بر این، صندلیها که با چرم مجلل Valcona تزئین شدهاند، فوقالعاده شیک و بسیار قابل تنظیم هستند. آنها نه تنها در حالت خوابیده هستند، بلکه دارای تهویه و عملکرد ماساژ هستند. اگر نمی توانید احساس راحتی کنید، باید با پزشک ارتوپد مشورت کنید.
بهبود تجربه صندلی عقب عدم وجود هر نوع صدا یا لرزش است. صدای جاده و باد به لطف این به حداقل می رسد بسیاری از مواد جاذب صدا و پنجره های دو جداره. و هر گونه ناهمواری در جاده به طرز ماهرانه ای توسط سیستم تعلیق بادی تطبیقی کنترل می شود.
سیستم تعلیق بادی سطح فوق العاده ای از راحتی را فراهم می کند. در جاده نواقصی می بینید و به سختی قابل مشاهده هستند. با این حال، برخی از موجها و شیبها در جاده میتواند باعث تاب خوردن غیرعادی خودرو شود. تمام آخر هفته را به دنبال جادههایی میگشتم که ممکن است ماشین را به هم بریزند و بسیاری از آنها را پیدا نکردم.
بسیاری از ظرافت های دیگر در پشت وجود دارد. برای مثال، یک سانروف پانوراما بزرگ در صورت احساس تنگناهراسی – بعید به نظر میرسد با توجه به اندازه بزرگ کابین – نور را روشن میکند و اگر کمی بیشتر به حفظ حریم خصوصی نیاز داشته باشید، آفتابگیرها باز میشوند. و همانطور که از خودرویی در کلاس خود انتظار دارید، سرنشینان عقب دارای کنترل های تهویه مطبوع جداگانه هستند و حتی وجود دارد دو صفحه نمایش 10.1 اینچی برای سرگرمی. با این حال، نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش ساده ترین کار نیست. کاری که آئودی می توانست انجام دهد این بود که برنامه های پخش جریانی محبوبی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس را در خودروهای خود قرار داد.
ترکیبی از صندلیهای راحت، خوابیده، کمبود صدا و سیستم صوتی قدرتمند به راحتی این خودرو را به یکی از مجللترین و آرامشبخشترین خودروهایی تبدیل کرده است که میتوان در آن رانندگی کرد. اگر مجبور بودم در کوتاه مدت به KL سفر کنم، ترجیح میدهم در پشت این A8 L باشم تا در یک هواپیمای کلاس تجاری.
برای رانندگی، A8 L کمتر چشمگیر است، اگرچه من گمان میکنم که اکثر خریداران آن اهمیتی نمیدهند زیرا احتمالاً خودشان آن را رانندگی نخواهند کرد. با این حال، هندلینگ، همانطور که احتمالاً از یک بارج لوکس دو تنی انتظار دارید، نادقیق و بی حس است. و دوست ندارد خیلی سریع جهت را تغییر دهد، اگرچه باید توجه داشت که به لطف سیستم فرمان چرخ عقب، شعاع چرخش برای وسیله نقلیه ای با طول بیش از 5 متر بسیار کوچک است. دور برگردان مشکلی نخواهد داشت. با این حال، این خودرو هنگام رانندگی در مسیر مستقیم و با سرعت بالا بیشترین احساس راحتی را دارد.
همانطور که در مورد اکثر آئودی های سطح بالا وجود دارد، پیشرانه به سختی بدون ایراد است. نسخه ای که من تست کردم نسخه ای است که با آن موتور 4.0 لیتری توئین توربو V8 و کوهی از قدرت است که آغشته به ، است. هر بار که روی پدال گاز می روید، A8 L بدون زحمت به جلو حرکت می کند. هیچ نشانهای از تنش وجود ندارد، فقط صدایی با صدای کم از V8 که با فشار دادن سختتر میشود. A8 L ممکن است بیش از دو تن وزن داشته باشد، اما 460 ، بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید شده توسط این موتور کافی است.
این موتور ترفندهای صرفه جویی در مصرف سوخت دارد، اما همچنان یک V8 بزرگ است و بازده سوخت و برد آن بسته به نوع سفرهای شما بسیار متفاوت است. خوشبختانه، به لطف مخزن سوخت بزرگ آن با ظرفیت 82 لیتر، استقلال درست باقی می ماند. در آخر هفته امتحانم، من بیش از 440 کیلومتر را طی کردم و به راندمان 6.84 کیلومتر بر لیتر رسیدم. باید به راحتی بتواند حداقل 500 کیلومتر برد را با یک مخزن پر از گاز بدست آورد که آن را به یک رزمناو دوربرد قابل احترام تبدیل می کند. رسیدن به KL تنها با یک تانک مشکلی نخواهد داشت.
تنها چیزی که این خودرو را از یک توصیه جدی باز می دارد، قیمت آن است. با قیمت هایی که از 787211 دلار سنگاپور شروع می شود (شما می توانید تا حدی مالیات های اصلاح شده ARF را مقصر این موضوع بدانید)، قیمت آن با کلاس S معادل V8 رقابتی است، اما بیش از 200,000 دلار سنگاپور گران تر از مدل پایه A8 L است. می توان ادعا کرد که این خودرو دارای موتور کمتر قدرتمند و کمتر عجیب و غریب است. 3.0 لیتری V6 و تجهیزات کمتری دارد، اما تفاوت قیمت آنقدر خیرهکننده است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. برای پیچیده تر ، مسائل، حتی قدرتمندتر S8 از 47000 دلار سنگاپور بیشتر شروع می شود. می دانم که پول زیادی است اما در مورد A8 L 5٪ بیشتر است و فکر نمی کنم برای منصرف ، خریداران از خرید در این استراتوسفر کافی باشد.
اما هر A8 را که انتخاب می کنید، مطمئن باشید که شما را در آرامش، راحتی و تجمل عالی حمل می کند. فقط مطمئن شوید که یک راننده شایسته استخدام کرده اید.
خوب |
|
بد |
|
قیمت و در دسترس بودن
آئودی A8 L اکنون در سنگاپور با قیمت های شروع در دسترس است 576181 دلار سنگاپور برای نسخه 3.0 لیتری V6 و 787211 دلار سنگاپور برای نسخه 4.0 لیتری V8. خودروی آزمایشی نسخه V8 است و با چند ویژگی اضافی ارائه می شود. قیمت ها شامل COE است و در زمان انتشار صحیح است.
منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-audi-a8-luxury-saloon-review-singapore-price-specs