بررسی تیم Sonic Dream (Apple Arcade): برداشتی جدید از پلتفرمهای سه بعدی برای دستگاههای تلفن همراه
انحصاری جدید اپل آرکید، تیم رویایی سونیک، تنها با ده ها سطح و یک طرح کنترل ساده – یک D-pad و دو دکمه – ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد. به راحتی می توان این عنوان را دست کم گرفت، به خصوص با توجه به محدودیت فعلی آن برای دستگاه های اپل. با این حال، در همین سادگی و انحصار است که تیم Sonic Dream قدرت خود را پیدا میکند و تجربهای تازه و جذاب ارائه میدهد که پیشفرضها در مورد بازیهای موبایلی را به چالش میکشد.
داستان بازی با آنتاگونیست شروع می شود، دکتر اگمن، با دستگاهی روبرو می شوید که می تواند رویاها را به واقعیت تبدیل کند. این توسعه مترادف با فاجعه بالقوه، پیشران است سونیک و متحدانش در حال عمل در چهار دنیای رویایی خلاقانه. با وجود طول نسبتا کوتاه بازی، جایی که من در حدود پنج یا شش ساعت به 100% رسیدم، از محتوا کم نمیکند. هر سطح مملو از جزئیات و هیجان است که اغلب فراتر از آن چیزی است که در عناوین بزرگتر و گسترده تر می توان یافت.
از نظر بصری، Sonic Dream Team یک جشن برای چشم ها است. هر یک از چهار جهان زیباییشناسی منحصربهفردی دارند، از مناظر آفتابی و پرنور Scrambled Shores گرفته تا خطرات مکانیکی کارخانه رویا، پر از تسمههای نقاله و گودالهای گدازهای. نکته برجسته بدون شک ماز کابوس است، یک کالیدوسکوپ از رنگ ها و مسیرهای گرانش که به هنر نفس گیر MC Escher ادای احترام می کند. با این حال، سبک بصری بازی تا حدودی توسط تنظیمات صوتی سنتیتر دنیاهای دیگر به خطر افتاده است و به فرصتهای از دست رفته برای بهرهبرداری بیشتر از تم رویایی اشاره میکند. علاوه بر این، موسیقی متن فیلم، در عین کاربردی بودن، فاقد کیفیت خاطره انگیزی است که عناوین قبلی Sonic را تعریف کرده بود.
اگرچه تنها دوازده سطح وجود دارد، اما هر کدام بزرگ و پیچیده هستند و فرصت های زیادی برای اکتشاف ارائه می دهند. سطوح شبیه زمین های بازی وسیع هستند که هر دوره مسیرها و اسرار جدیدی را آشکار می کند. گیم پلی بازی Sonic معمولی است – سریع، روان و هیجان انگیز. طراحی بازی با چندین مسیر، ریل و سنگهای پلهای که به تجربه پلتفرمینگ عمق میبخشد، حرکت مداوم را تشویق میکند. برخلاف برخی از پیشینیان خود، Sonic Dream Team عناصر ناامید کننده گیم پلی مانند یخ های غیرمنتظره را به حداقل می رساند، در عوض مسابقه ای نرم تر و لذت بخش تر را تبلیغ می کند.
انتخاب شخصیت ها در ابتدا محدود به نظر می رسد، فقط سونیک و امی در دسترس. با این حال، با پیشرفت بازی، شخصیتهای بیشتری باز میشوند و هر کدام تواناییهای منحصربهفردی را به ارمغان میآورند که بهطور قابل توجهی گیمپلی را تغییر میدهند. دم و ، رنگبه عنوان مثال، به شما اجازه می دهد در حالی که در هوا شناور شوید می پیوندد و قرمز با اجازه دادن به بازیکنان برای بالا رفتن از دیوارها، بعد جدیدی به گیم پلی بازی اضافه می کند. این توانایی ها چیزی بیش از تازگی هستند. آنها برای باز ، مناطق جدید و تکمیل چالش ها ضروری هستند.
پیشرفت بازی به جمع آوری گوی ها گره خورده است که نیاز به بازدید مجدد از سطوح تکمیل شده قبلی دارد. این می تواند یک نیاز سنگین در بازی هایی با طراحی کمتر باشد. با این حال، تیم Sonic Dream آن را به یک فرصت تبدیل می کند و هر سطح دارای ماموریت های متنوعی است که سبک های مختلف بازی را تشویق می کند.برخی از ماموریت ها سرعت و دقت را می طلبند، در حالی که برخی دیگر کاوش عمیق را دعوت می کنند. نتیجه یک تجربه بازی جدید و هیجان انگیز با هر بازدید مجدد است.
باس فایت ها اگرچه تخیلی طراحی شده اند، اما تا حدودی زودگذر هستند. برخوردهایی مانند رئیس خرچنگ بادی از نظر مفهومی لذت بخش است، اما خیلی سریع پایان می یابد، بدون احساس حماسی که معمولاً با رئیسان Sonic مرتبط است. این اختصار این لحظات اوج را تا حدودی ناامید کننده می کند.
عملکرد بازی در اکوسیستم اپل قابل توجه است. من بازی را عمدتا بر روی آیفون 15 پرو مکس و در حالی که کنترلهای صفحه لمسی کافی هستند، وقتی بازی را در دستگاههای بزرگتری مانند آیپد ایر و آیپد پرو. بازی وقتی با یک کنترلر فیزیکی جفت می شود واقعا عالی است، به خصوص وقتی آن را روی آن بازی کردم مک بوک ایر و آی مک. صفحه نمایش بزرگتر و کنترل های فیزیکی این تجربه را تغییر می دهند و حسی شبیه به کنسول به آن می دهند. علاوه بر این، ویژگی همگامسازی iCloud انعطافپذیری بازی را بهبود میبخشد و به بازیکنان این امکان را میدهد تا به طور یکپارچه بین دستگاهها جابجا شوند – زیبایی Apple Arcade در عملکرد چند پلتفرمی آن نهفته است.
تیم Sonic Dream ثابت میکند که با طراحی متفکرانه و توجه به مکانیکهای گیمپلی، یک عنوان موبایلی میتواند تجربهای به اندازه هر بازی کنسولی غنی و رضایتبخش ارائه دهد. ساختار ماموریتی جذاب، طراحی سطوح متنوع و مکانیکهای گیمپلی روان، آن را نهتنها به عنوان افزودهای قابل توجه به فرنچایز Sonic، بلکه به ژانر گستردهتر پلتفرمر سهبعدی تبدیل کرده است. من فکر می کنم هر کسی که اشتراک Apple Arcade داشته باشد با این بازی زمان بسیار خوبی خواهد داشت. در حالی که زمینه هایی برای بهبود وجود دارد، به خصوص در ارائه داستان و موسیقی، Sonic Dream Team یک بازی است که با اطمینان وارد مرحله می شود و پویا و پویا را ارائه می دهد. تجربه بازی با طراوت
Sonic Dream Team به طور انحصاری در Apple Arcade در دسترس است.
منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/review-sonic-dream-team-apple-arcade-sega-review