بررسی عملکرد RWD آئودی R8 V10: اگر می‌توانید یکی بخرید، در حالی که هنوز می‌توانید


بررسی عملکرد RWD آئودی R8 V10: اگر می‌توانید یکی بخرید، در حالی که هنوز می‌توانید

توجه داشته باشید: این بررسی برای اولین بار در 31 مه 2023 منتشر شد.

R8 ممکن است سال‌ها از عمرش گذشته باشد، اما همچنان زیبا و چشمگیر است.

اگر ماشین‌ها را دوست دارید و سن خاصی دارید، احتمالاً هیاهویی که در مورد اولین R8 در سال 2007 عرضه شد را به یاد دارید. اما این چیزی بیش از یک تمرین بازاریابی برای آئودی بود، این یک ابرخودرو فوق العاده توانا بود که واقعاً می توانستید هر روز از آن استفاده کنید. و 16 سال بعد، این هنوز تا حد زیادی درست است. اما متاسفانه نسل R8 رو به پایان است. بعدی اگه باشه حتما برقی میشه. بنابراین فکر کردم درست است که برای خداحافظی کمی با او وقت بگذارم.

نسخه TL;DR:

ممکن است کمی سن خود را نشان دهد، اما R8 همچنان یک ابرخودروی روزمره بسیار توانا است.

نقطه قوت R8 V10 5.2 لیتری تنفس طبیعی آن است.

دلیل اصلی که ممکن است کسی یک R8 را قبل از توقف تولید بخواهد، موتور آن است. این یک موتور V10 تنفس طبیعی 5.2 لیتری است و یک شاهکار است. بسیار خوب، اگر از یک توربوشارژر می‌آیید، ممکن است احساس کنید که قدرت آن کم است، اما هیچ موتور القایی اجباری نمی‌تواند به پاسخگویی این موتور نزدیک شود. انگشت شست پا را تکان دهید و با قدرت و دور موتور پاداش دریافت خواهید کرد. و هنگامی که دور آن را از 5500 دور در دقیقه عبور می کنید، شما را به جاده منجنیق می کند و با قدرت و صدای خشمگین منفجر می شود.

آه، سر و صدا فیلترهای ذرات روغن آن را خفه می کند و صدای کمتری نسبت به نسخه های قبل از فیس لیفت دارد، اما هنوز هم یکی از بهترین خودروهایی است که امروزه می توانید بخرید. استارت های سرد به طرز شگفت انگیزی بلند هستند و نویز متمایز V10 همیشه برای همه واضح است. این یک چیز پیچیده است که شامل بخش های تاب، جیغ و غرغر می شود. و همانطور که به خط قرمز خود نزدیک می شود، می توانید صدای مکانیکی سیستم سوپاپ را بشنوید که با عصبانیت کار می کند تا موتور نفس بکشد. این به ما یادآوری می کند که چرا ما عاشق موتورهای تنفس طبیعی با دور بالا هستیم.

  StarHub پلتفرم LifeHub+ را راه اندازی می کند که مشتریان را قادر می سازد به خدمات سلامت و تندرستی دسترسی داشته باشند

تایرهای عریض میشلین پایلوت اسپورت 4S چسبندگی عالی را فراهم می کنند.

آئودی می گوید 570 ، بخار، 550 نیوتن متر گشتاور و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 3.7 ثانیه. واقعاً به همین سرعت است. می‌دانم که چنین عملکردی در جاده‌های عمومی تقریباً بی‌معنی است، اما نحوه حرکت آن و سهولت دسترسی به دهانه‌های بزرگراه باید مهم باشد.

نحوه کنترل و سواری آن لذت بخش است. این امر تا حدی اعتماد به نفس را القا می کند زیرا شما پایین و نزدیک به زمین می نشینید. این یک ماشین عریض است اما واقعاً آن را احساس نمی کنید زیرا فرمان پاسخگو و دقیق است و دید خوب است. و به لطف لاستیک‌های پهن (245 جلو، 305 عقب) و حداقل رول بدنه، مدت‌ها قبل از تمام شدن چنگال، بدنتان تمام می‌شود. شما می توانید آن را با دقت و اطمینان واقعی قرار دهید. داشتن لاستیک میشلین پایلوت PS4 S نیز کمک می کند.

ممکن است کم به نظر برسد اما فاصله از زمین کافی است.  با پارکینگ ها مشکلی نداشتم.

سنگاپور فقط نسخه RWD را دریافت خواهد کرد، اما من شک دارم که اکثر خریداران آن متوجه شوند، زیرا اگر آن را کاملاً پین نکنید یا عمداً در ورودی‌های خود اقدام نکنید، بعید است که متوجه شوید که پاور فقط به عقب می رود.

حتی اگر R8 ها به جزیره ما برسند هیچ کمک فنر تطبیقی ​​وجود نخواهد داشت، من فکر می کنم سواری خوب ارزیابی شده است. به نظر می رسد آئودی اسپورت اخیراً واقعاً تیونینگ دمپر خودروهای خود را انجام داده است، زیرا مانند RS3، R8 محکم است اما همچنان انعطاف پذیر و متین است. حتی در جاده‌هایی که آسفالت کمتری دارند، این رفتار هرگز مختل نمی‌شود. این در زمینه یک ابرخودرو قابل توجه است.

  با اولین دوربین مداربسته مجهز به هوش مصنوعی GPT آشنا شوید

کابین هوشمند است اما صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی اختصاصی وجود ندارد، که می تواند برای برخی ناامید کننده باشد.

کیفیت مواد در کابین بالا است – چرم زیاد و پاشیدن نسبتاً سخاوتمندانه فیبر کربن اینجا و آنجا. کنترل‌های تهویه مطبوع، که نمایشگرهای دیجیتالی را در دکمه‌های فیزیکی ادغام کرده‌اند، پس از گذشت این همه سال همچنان بسیار شیک به نظر می‌رسند. صندلی ها پشتیبان هستند و وضعیت صندلی عالی است.

یکی از جنبه‌های بحث‌برانگیز کابین، نبود صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی اختصاصی است. در عوض، همه چیز از طریق کابین مجازی در دسته ابزار نمایش داده می شود و قابل دسترسی است. به گفته آئودی دلیل آن این است که R8 یک ماشین راننده است.

مصرف سوخت می تواند غم انگیز باشد.  در طول یک آخر هفته، من فقط 5.49 کیلومتر در لیتر سرعت داشتم.  اما به لطف مخزن بزرگ سوخت، می توانید تقریباً 400 کیلومتر را بین دو بار پر کنید.

و آن وقت است که به طرز دردناکی متوجه می‌شوی که این ماشینی است که در آخرین پاهایش است. مشتریان دیرینه آئودی این را متوجه خواهند شد از نسخه قدیمی تر آئودی MMI استفاده می کند و مجبور به حرکت با استفاده از فرمان و دکمه MMI در کنسول وسط پس از استفاده از رابط صفحه نمایش لمسی خودروهای جدیدتر می تواند خشمگین باشد. و در حالی که Apple CarPlay پشتیبانی می شود، برای کار ، به کابل نیاز دارد.

شکایات دیگر؟ مصرف سوخت غم انگیز است، اما برای خودرویی با V10 بزرگ قابل انتظار است. ذخیره سازی هم عالی نیست پشت صندلی ها یک قفسه وجود دارد و مقدار مناسبی را در خود جای می دهند، اما دسترسی به آنها دشوار است مگر اینکه کاملاً انعطاف پذیر باشید. تنه کاملاً شکل عجیبی دارد، بنابراین آنقدر که برگه مشخصات نشان می‌دهد نمی‌تواند نگه دارد. با یک کیف بزرگ یا یک کیف دستی کوچک به راحتی از پس آن بر می آیید اما نه بیشتر. شکی نیست که 911 راحت تر است. اما یک 911 به اندازه یک R8 عجیب و غریب به نظر نمی رسد.

  کشف یک آسیب پذیری بسیار جدی در تلگرام; در حال حاضر هیچ ویدیویی را دانلود نکنید!

این یک ابرخودروی است که برای رانندگی روزمره به اندازه کافی راحت و کاربردی است.

همچنین معامله خوبی است. عجیب است که ماشینی را بنامیم که تقریباً 900000 دلار سنگاپور قیمت دارد، اما پس از آن قیمت R8 به طور قابل توجهی کمتر از لامبورگینی هوراکان است (که از نظر مکانیکی با آن یکسان است) و بسیاری خودروهای دیگر در کلاس خود. ارزان ترین فراری موتور وسط حداقل نیم میلیون دلار بیشتر قیمت دارد.

R8 ممکن است نشان عجیب و غریب در جلو نداشته باشد، اما خودرویی با استعداد واقعی است. این یک سوپراسپرت است که ظاهر و صدا دارد و مهمتر از همه، به اندازه کافی راحت و کاربردی است (تقریبا) برای استفاده و رانندگی هر روز. و در قلب آن V10 تنفس طبیعی باشکوه آن است. اگر یک سوپراسپرت جدید با درپوش معقول خود بخرید، سخت است که به آن نگاه نکنید و تعجب نکنید که چرا چیز دیگری می خرید؟ وقتی رفت دلمون براش تنگ میشه





خوب
  • موتور V10 باورنکردنی
  • نویز V10
  • ظاهر سوپراسپرت
  • خیلی سریع
  • برای رانندگی روزانه به اندازه کافی راحت است
  • ارزان تر از رقبای خود

بد
  • سیستم اطلاعات سرگرمی سن خود را نشان می دهد
  • خیلی تشنه
  • فضای ذخیره سازی زیادی نیست
  • رقبا سریعتر هستند

قیمت و در دسترس بودن

آئودی R8 V10 Performance RWD اکنون با قیمت های شروع در دسترس است 874055 دلار سنگاپور. نسخه قابل تبدیل نیز با قیمت های شروع در دسترس است 969,112 دلار سنگاپور. قیمت ها در زمان اولین انتشار صحیح است.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-audi-r8-v10-performance-rwd-review-singapore-price-specs