بررسی نیکون Z 8: دوربین بدون آینه فول فریم جامد و همه کاره


مقدمه و ویژگی ها

توجه داشته باشید: این بررسی برای اولین بار در 24 آگوست 2023 منتشر شد.

مقدمه و ویژگی ها

هیچ راهی برای پوشاندن آن وجود ندارد. THE نیکون Z8 اساساً نسخه فشرده‌شده‌ای از پسرعمویش، Z 9، دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض فول فریم غول تصویربرداری ژاپنی است. اما این چیز بدی نیست. در واقع، برای عکاسانی که به دنبال دوربین بدون آینه فول فریم کوچکتر و ارزانتر هستند، ایده آل است.

نسخه TL;DR:

نیکون Z 8 با ساخت فوق العاده، هندلینگ بصری، عملکرد پاسخگو و کیفیت تصویر فوق العاده، حتی خواستارترین عکاسان را نیز راضی خواهد کرد.

Z 9 از نظر اندازه و قیمت سنگین است، وزن آن 1340 گرم (با باتری و کارت حافظه) و قیمت آن 8399 دلار سنگاپور (فقط بدنه) است. از سوی دیگر، Z 8 است 30 درصد کوچکتر، فندک 430 گرمی (با باطری و کارت حافظه) و قیمت آن کمتر است 5999 دلار سنگاپور (فقط بدنه).

با این حال، Z 8 شباهت های زیادی با پسر عموی پرچمدار خود دارد، از جمله a CMOS انباشته فول فریم 45.7 مگاپیکسلی حسگر تصویری، اکسپرس 7 پردازشگر تصویر، فیلمبرداری 8K تا 30 فریم بر ثانیه و حداکثر سرعت عکسبرداری مداوم از وضوح کامل همیشه در 20 فریم در ثانیه.

به همین ترتیب، Z 8 نیز از همین ویژگی برخوردار است صفحه نمایش لمسی کج 3.2 اینچی با 2.08 میلیون نقطه نمایش و الف منظره یاب الکترونیکی (EVF) با وضوح بالا از 3.68 میلیون امتیاز.

Z 8 همراه است 493 نقطه فوکوس خودکار (AF). با ردیابی خودکار تا نه موضوع مختلفاز جمله انسان، گربه، پرنده و هواپیما. برای کاهش لرزش دوربین، Z 8 همچنین دارای یک لرزشگیر داخلی 5 محوره سیستمی که تا شش مرحله تثبیت.

  بررسی Logitech G Pro X Superlight 2: تکاملی، نه انقلابی

با این حال، Z 8 فاقد GPS Z 9 است و از باتری متفاوتی با قدرت کمتر استفاده می کند. علاوه بر این، در حالی که Z 9 دارای دو اسلات کارت حافظه CFExpress Type B یا XQD است، Z 8 دارای 1 عدد CFExpress نوع B اسلات دوربین و 1 x کارت SD اسلات. داشتن یک اسلات کارت SD احتمالا ایده خوبی است، زیرا کارت های XQD گران تر هستند، بنابراین Z 8 جایی در وسط قرار می گیرد.

علاوه بر این، در حالی که Z 9 از ضبط نامحدود در هر حالت پشتیبانی می کند، Z 8 فقط می تواند ضبط کند. فیلمبرداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه به مدت 90 دقیقهو ویدیوی 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه به مدت 120 دقیقه.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/review-nikon-z-8-review-solid-all-round-full-frame-mirrorless-camera