بررسی هدست بازی سونی Inzone H9: تمام مزایای XM5 برای گیمرها


بررسی هدست بازی سونی Inzone H9: تمام مزایای XM5 برای گیمرها

توجه داشته باشید: این بررسی برای اولین بار در 17 جولای 2022 منتشر شد.

هنگامی که سونی از عرضه تجهیزات گیمینگ کاملاً جدید خود به نام Inzone برای گیمرها، به ویژه گیمرهای رایانه شخصی خبر داد، نمی توان گفت که شگفت زده شدیم. به هر حال، سونی قبلاً با ایجاد یک برچسب جدید رایانه‌های شخصی پلی‌استیشن برای همه بازی‌های پلی‌استیشن خود در استیم (مانند Horizon Zero Dawn و God of War) تلاش بزرگ خود را برای بازی‌های رایانه‌ای شناخته شده است.

می‌دانیم که این شرکت ابتدا هدفون‌ها و مانیتورهای گیمینگ را عرضه خواهد کرد، اما در حال حاضر، سنگاپور فقط سه‌گانه هدفون‌های گیمینگ Inzone H3، H7 و H9 را خواهد دید. سونی هنوز برنامه ای برای عرضه مانیتورهای بازی در اینجا ندارد.

من از سونی سنگاپور Inzone H9 را گرفتم. من فرصتی نداشتم که H3 و H7 را شخصا ببینم، اما چیزی که می‌توانم به اشتراک بگذارم این است که هر سه دارای یک میکروفون انعطاف‌پذیر تاشو و ویژگی بی‌صدا هستند. H3 برخلاف H7 و H9 بی‌سیم تقریباً «هدست اصلی» است و سیمی است. هر سه از صدای فضایی 360 درجه پشتیبانی می کنند و روی رایانه شخصی و PS5 کار می کنند، اما بزرگترین تفاوت بین H7 و H9 این است که دومی قابلیت حذف نویز دیجیتال را ارائه می دهد.

من چند هفته گذشته را با هدست بازی 499 دلاری H9 گذرانده‌ام، و این چیزی است که می‌توانم به سرعت به شما بگویم: سونی تخصص در راحتی، کیفیت صدا و حذف نویز را به این خط بازی هدفون محبوب WH-1000XM5 می‌آورد. نتیجه یک هدست فوق العاده راحت و از نظر فنی چشمگیر برای رایانه شخصی و پلی استیشن 5 است.

  سازنده GTA تعدادی از بازی های در حال توسعه را لغو کرده است

بازی های عصر فضا سلام

اما اینجاست که شباهت ها به پایان می رسد، زیرا هدست گیمینگ Inzone H9 شکل و رنگ منحصر به فرد خود را به خود می گیرد که از DNA طراحی پلی استیشن 5 فاصله زیادی ندارد. بنابراین، برخلاف WH- 1000XM5 که ظاهری پیچیده از سبک زندگی دارد و احساس کنید، Inzone H9 بدون تردید یک هدست «بازی» باقی می‌ماند – اگرچه بدون شک یکی از براق‌ترین هدست‌هایی است که در سال‌های اخیر دیده‌ام.

روی هر گوشواره دکمه‌های کنترلی بزرگی وجود دارد، از جمله دکمه‌ای برای جابه‌جایی بین حذف نویز و حالت محیطی، و همچنین یک چرخ بزرگ برای تنظیم صدا در گوش چپ. در سمت راست، دکمه پاور، بی‌صدا ، میکروفون و قابلیت جابه‌جایی بین بازی و چت برای پخش صدا وجود دارد. Inzone H9 حتی از چند نقطه بین بلوتوث پشتیبانی می کند و دانگل USB-A بی سیم نیز در H9 پشتیبانی می شود. شارژ از طریق یک پورت USB-C روی هدفون سمت چپ انجام می شود.

فوق العاده راحت

درست مانند WH-1000XM5، هدفون فوق العاده نرم است و شبیه بالشتک های فوم حافظه است. Inzone H9 به راحتی و به خوبی روی گوش های من قرار می گیرد، و من هیچ فشاری را از زمان صرف شده برای بازی با آنها احساس نمی کردم – به طور متوسط ​​حدود سه ساعت در روز. من متوجه شدم که تنفس نیز خوب است. تناسب بسیار مهم است زیرا نه تنها راحتی را تضمین می کند بلکه شما را از صدای تولید شده نیز جدا می کند.

یک نوار راحتی مشابه که حاوی یک لایه ضخیم فوم در داخل است به راحتی کلی کمک می کند. و این قطعه به اندازه کافی پهن است و به آن اجازه می دهد تا بالای سر شما تعادل برقرار کند. برای طرفداران WH-1000XM5، می توانم بگویم که این دستگاه ها همان سطح راحتی را ارائه می دهند، زیرا هر دو دارای بالشتک های گوش چرمی نرم هستند.

  دومین بتای اندروید 15 با قابلیت ذخیره فضای خصوصی منتشر شد. از گوشی های شیائومی گرفته تا آنر و لنوو

میکروفون بوم قابل تنظیم کمی تفرقه انگیز است – به هر حال برای من. من شخصاً میکروفون های داخلی را برای ضبط صدا ترجیح می دهم، همانطور که در هدفون هایی مانند WH-1000XM5 و AirPods Max اپل دیده می شود. اما یک میکروفون بوم، وضوح و تأخیر صدای بهتری را ارائه می‌کند، که در هنگام انجام بازی‌های رایانه‌ای دیوانه‌کننده مانند World of Warcraft در حین برقراری ارتباط با گروه حمله خود از طریق Discord، بسیار مهم است.

وقتی از میکروفون بوم استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را بالا ببرید، که همچنین هر چتی را که در آن شرکت می‌کنید بی‌صدا می‌کند. همچنین می توانید آن را به دهان خود نزدیک کنید، آن را به کنار فشار دهید.

و دستگاه بازی بدون RGB چیست؟ خوب، این واقعاً یک نوع RGB فوق‌العاده نیست. Inzone H9 رنگ آبی ملایمی در حلقه بالایی هر هدفون می درخشد. چطور هستید بسیار با PS5 خوبه هنگامی که به رایانه شخصی متصل می شود، این LED به رنگ سفید روشن می شود.

موسیقی و صدای بازی

بهترین توصیفی که می توانم برای کیفیت صدای Inzone H9 استفاده کنم، “تعادل خوب” است و صدای فضایی سونی – صدای فضایی 360 – برای بازی، تجربه صوتی را با بازی ها فراگیرتر می کند. مطمئناً نمی‌توان آن را با تنظیم صدای فراگیر مناسب 7.1 مقایسه کرد، اما Inzone H9 این کار را برای یک هدست 499 دلار سنگاپور به خوبی انجام می‌دهد. به علاوه، اکنون می‌توانید از صدای فراگیر خوب با بازی‌های خود در شب لذت ببرید، بدون اینکه نگران پرتاب شدن ساعت زنگ دار به سمت شما باشید.

همچنین متوجه شدم که Inzone H9 بیس قدرتمندی را برای یک جفت هدفون ارائه می دهد. بازی هایی مانند Cyberpunk و Elden Ring صدای بلندی دارند و انفجار در بازی ها واقعاً در اطراف گوش شما منفجر می شود.

  در اینجا همه چیزهایی است که باید درباره iOS 18 اپل بدانید که در WWDC 2024 دیده شد

همکار من کنی در بررسی WH-1000XM5 خود اشاره کرد که چگونه هدست پرچمدار سونی، به اندازه کافی عجیب، می تواند تنها از طریق کابل صوتی و نه بی سیم به پلی استیشن 5 متصل شود. خب حالا ما دانستن سونی اتصال بی سیم را برای اینها هدفون اینزون. واقعا ساده است. دانگل USB-A همراه را وصل کنید و آن را روی PS5 تنظیم کنید تا به طور خودکار دو دستگاه را به هم متصل کنید. برای گیمرهای رایانه شخصی و دستگاه‌های PCMR آنها، اتصال همان دانگل و راه‌اندازی آن بر روی رایانه شخصی به همین ترتیب کار می‌کند.

و برای غرق شدن بیشتر در یک بازی، Inzone H9 تنها هدست بازی در بین سه هدست Inzone است که دارای قابلیت حذف نویز فعال (ANC) است. تقریباً مشابه WH-1000XM5 است که می تواند اکثر صداهای محیطی خارجی را مسدود کند. این به خوبی کار می کند اما بر عمر باتری تأثیر می گذارد. سونی ادعا می کند 32 ساعت عمر باتری در H9 دارد و این دقیقاً درست است: باتری واحد بررسی Inzone H9 من پس از حدود 30 ساعت بازی در طول یک هفته از بین رفت. در مقایسه، H7 که ANC ندارد، عمر باتری 40 ساعت دارد.

به عبارت دیگر

Inzone H9 جالب است زیرا به نظر می رسد سونی بهترین WH-1000XM5 را در یک هدست طراحی شده مخصوص رایانه های شخصی و گیمرهای PS5 قرار داده است. اگر به دنبال یک هدست بازی بی سیم خوب هستید که دارای عملکرد ANC باشد – و در عین حال عالی به نظر برسد – پس Inzone H9 شایسته ذکر در لیست خرید شماست. بیشتر، اگر قصد جفت شدن با پلی استیشن 5 خود را دارید.

به نظر چیزی می رسد که شما می خواهید؟ اکنون می توانید Inzone H9 را از فروشگاه اینترنتی سونی خریداری کنید یا در یکی از مراکز فروش و فروشندگان مجاز آنها.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/review-sony-inzone-h9-gaming-headset-xm5-gamers