بررسی BMW M240i (2022): طعم M Power


بررسی BMW M240i (2022): طعم M Power

توجه داشته باشید: این بررسی برای اولین بار در 2 دسامبر 2022 منتشر شد.

BMW M240i در رنگ سفید آلپاین.

احتمالاً متوجه شده اید: فروش کوپه های کوچک این روزها سخت است. به همین دلیل است که این روزها تقریباً هیچ ، یکی را نمی سازد. اما شهرتی که امروزه BMW از آن برخوردار است تا حد زیادی بر روی این نوع خودروها ساخته شده است. کوپه های کوچک و سریع مانند E46 افسانه ای و قبلی E36 M3. بنابراین ما باید استقامت کنیم.

نسخه TL;DR:

جدای از ظاهر تفرقه‌انگیز و قیمت گزاف، M240i یک کوپه کوچک هوشمند است که عملکرد خیره‌کننده را با مقدار شگفت‌انگیزی از ظرافت و قابلیت استفاده روزمره ترکیب می‌کند.

M240i جدید تا حد زیادی به دستور العمل سنتی BMW برای بدنه کوپه جمع و جور کم آویز همراه با یک موتور بزرگ پایبند است. با این حال، به جای اینکه نیرو فقط به چرخ‌های عقب ارسال شود، M240i دارای سیستم تمام چرخ متحرک است. خوشبختانه، همانطور که بعداً به آن خواهم پرداخت، این یک سیستم به شدت بایاس از عقب است.

یکی از دلایلی که می‌خواهید M240i را بخرید، زیر کاپوت آن است.  این B58 است.

زیر کاپوت بلند او بزرگوار خوابیده است B58، موتوری که توسط سوپرا کوپه تویوتا تایید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این یک موتور 3.0 لیتری توربوشارژ شش خطی است که تولید می کند 374 ، بخار و 500 نیوتن متر گشتاور – اعداد بسیار بزرگ برای خودرویی که خیلی بزرگتر از یک سدان کوچک نیست.

این موتور است که به M240i یک مزیت منحصر به فرد در میان رقبای خود می دهد، زیرا آنها در درجه اول بر موتورهای چهار سیلندر بسیار شایسته اما بی الهام هستند. مطمئناً، چهار سیلندرهای مدرن صاف هستند و می‌توانند قدرت زیادی داشته باشند، اما هیچ‌کدام نمی‌توانند با نرمی، سر و صدا و قدرت بی‌دردسر بی‌ام‌و شش سیلندر خطی برابری کنند.

  اپل از Apple Pencil ارزان‌تر با پورت USB-C مخفی خبر داد

فضای داخلی دو رنگ لوکس به نظر می رسد.

موتور پرجنب‌وجوش است و تنها با کوچک‌ترین نشانه‌ای از تاخیر توربو، پاسخگو است. همراه با بسیار سریع و گیربکس 8 سرعته ZF تقریبا تله پاتیک، M240i همچنان سریع است. به‌علاوه، اگرچه توربوشارژ است و باید با قوانین آلایندگی و سر و صدا سخت‌گیرانه‌تر مطابقت داشته باشد، اما در واقع صداهای مستقیم شش‌گانه خوشمزه‌ای ایجاد می‌کند. اما باید اعتراف کنیم که در خودرو چیز زیادی نمی شنویم چون عایق بندی کابین خوب است و صدایی که می گذرد با صداهای کاذب موتور که از بلندگوها می آید از بین می رود. چرا بی ام و چرا؟

همچنین نسبتا مقرون به صرفه است. بیش از 200 کیلومتر آزمایش، من موفق شدم 8.1 کیلومتر بر لیتر که برای یک موتور شش سیلندر 3.0 لیتری که قادر است یک خودروی 1.7 تنی را در حدود 4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند، قابل توجه است. اگر با اشتیاق کمتری رانندگی کنید، این رقم احتمالاً بیشتر خواهد بود. من در بزرگراه تقریباً 12 کیلومتر در لیتر سرعت داشتم.

8.1 کیلومتر در لیتر عملکرد خوبی برای یک موتور 3 لیتری شش سیلندر در حال توسعه 374 ، بخار است.

اگر پیشرانه چشمگیر است، تعلیق تطبیقی. محکم است، اما یک نرمی واقعی در سواری وجود دارد که حتی در قاب اسپرت سفت‌تر نیز مشهود است. حتی در جاده های آسفالت ضعیف، M240i سرنشینان خود را به گونه ای که از یک کوپه اسپورت انتظار ندارید، ناز می کند.

رانندگی ، چگونه است؟ فرمان، معمولاً BMW، بیش از حد ضخیم است، اما صندلی ها پایین می آیند و به لطف بالشتک های جانبی قابل تنظیم، پشتیبانی خوبی را ارائه می دهند.

شاید این خودروی بزرگ M نباشد، اما M240i بسیار سریع است.

بیایید یک چیز را از سر راه برداریم. این بچه M2 نیست. این بسیار سریع است و احتمالاً از یک M2 از حالت سکون تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت پیشی خواهد گرفت، اما رانندگی آنچنان جذاب نیست. اما این بدان معنا نیست که سرگرم کننده نیست.

طرفداران BMW که نگران این هستند که M240i به دلیل سیستم xDrive خود بیش از حد ایمن و بی اثر باشد، باید خیالشان راحت باشد. این خودرو بدون شک این حس را می دهد که توسط چرخ های عقب به حرکت در می آید. همچنین از وزن ادعایی 1765 کیلوگرمی که نشان می دهد، چابک و سبک تر است. و اگر به اندازه کافی شجاع باشید که آن را به گوشه فشار دهید، عقب شروع به حرکت می کند. با این حال، هرگز مانند یک خودروی دیفرانسیل عقب واقعی، سر نمی خورد یا از گوشه خارج نمی شود. چرخ های جلو در نهایت به شما کمک می کنند تا بایستید. اما بالاتر از همه، سرگرم کننده است.

  آیفون SE 4 با طراحی مشابه سری آیفون 16 در سال 2025 معرفی خواهد شد

خوشه ابزار دیجیتال واضح است اما می تواند از گزینه های سفارشی سازی بیشتری استفاده کند.

M240i به طرز شگفت آوری کاربردی است. صندوق عقب ظرفیت دارد 390 لیتر که شاید تعجب کنید که در واقع بسیار بیشتر از یک هاچ بک مانند آئودی A3 یا فولکس واگن گلف است. در واقع، شما می توانید فقط یک چمدان بسیار بزرگ یا دو چمدان متوسط ​​را در خود جای دهید. و اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، صندلی‌های عقب جمع می‌شوند. وقتی صحبت از صندلی‌های عقب شد، می‌توان گفت که اگر همه آنها قد متوسطی داشته باشند و کمی آزارشان ندهد، می‌توانند به بزرگسالان تناسب داشته باشند. کودکان نوپا و نوجوانان جوان کاملاً مناسب خواهند بود.

فضای داخلی با چرم Vernasca پوشانده شده است و حسی لوکس دارد – یک گام بزرگ رو به جلو نسبت به نسل گذشته. و بر خلاف برخی از رقبای خود، M240i چندان به صفحه نمایش لمسی خود متکی نیست و همچنان دارای کنترل های فیزیکی برای موارد ضروری مانند آب و هوا و حجم صدا است. سیستم اطلاعات سرگرمی است آی درایو 7 و بدون شک بهترین برند تا به امروز است. این شهودی، سریع، دارای گرافیک خوب است و از Apple CarPlay و Android Auto به صورت بی سیم پشتیبانی می کند.

M240i از کناره ها بهتر به نظر می رسد.

نسل جدید بی ام و بابت طراحی خود انتقادات زیادی را به دنبال داشته و سری 2 جدید G42 نیز از آن دریغ نکرده است. اعتراف می کنم که طرفدار نیستم اما می گویم در ظاهر کمتر توهین آمیز به نظر می رسد. مطمئناً بسیار تهاجمی تر از نسخه قبلی خود است. اما به نظر من ورودی های هوای جلو باعث حواس پرتی می شود و عقب له شده به نظر می رسد. این یک چرخش کامل از آخرین نسل BMW های بسیار زیبا و متعادل است. با این حال، فکر می‌کنم در رنگ‌های تیره مانند Thundernight (بنفش) یا سیاه یاقوت کبود به نظر می‌رسد، زیرا به پنهان ، عناصری که به نظر من مشکل‌ساز می‌دانم کمک می‌کند.

  کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا پس از یک سال از بین رفت

اما حتی استایل مشکوک نیز برای کاهش صلاحیت و جذابیت M240i کافی نیست. این یک ماشین بسیار هوشمند از BMW است. چیزی که بدون به خطر انداختن راحتی، ظرافت و کاربردی بودن، طعم سطوح عملکرد BMW M را به مالک خود می دهد. شکی نیست که G87 M2 بعدی سریع‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهد بود، اما برای اینکه خودروی روزمره بهتری نسبت به M240i باشد، باید فوق‌العاده خاص باشد.





خوب
  • عملکرد خیره کننده
  • موتور فوق العاده B58
  • ما همیشه از پشت احساس می‌کنیم
  • سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 7 بصری
  • داخلی هوشمند و لوکس
  • سواری محکم اما نرم
  • به طور شگفت انگیزی برای یک کوپه کاربردی است
  • بهره وری انرژی خوب (به طور نسبی)

بد
  • سبکی که تقسیم می کند
  • صدای موتور تقلبی
  • عقب نسبت به مدل قبلی خود تنگ تر است
  • رانندگی به اندازه یک ماشین M واقعی خوب نیست
  • برای یک کوپه کوچک گران است

قیمت و در دسترس بودن

نمی توان انکار کرد که M240i یک خودروی گران قیمت است.

BMW M240i اکنون در سنگاپور با قیمت های شروع در دسترس است 367888 دلار سنگاپور (در زمان انتشار صحیح است). قیمت شامل هزینه های اضافی COE و VES می باشد.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/feature-bmw-m240i-g42-review-singapore-price-specs