بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: این گوشی هوشمند برتر برای سال 2024 است و ما تازه شروع کرده ایم


ارائه، طراحی، رابط کاربری

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا.

جعبه گشایی یک گوشی مجهز به هوش مصنوعی

رویدادهای فناوری در طول سال می آیند و می روند، اما نمی توان انکار کرد که عرضه سری گلکسی اس سامسونگ همیشه یکی از بزرگترین و هیجان انگیزترین رویدادهای سال است. معرفی سری گلکسی اس 24 امسال، پرچمدار برتر را معرفی کرد سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا و همچنین مدل های Galaxy S24 و Galaxy S24+.

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا، روی کاغذ، تقریباً تمام امکاناتی را دارد که یک گوشی پرچمدار واقعی باید داشته باشد. آن را با یک نسخه سفارشی از آخرین نرم افزار Qualcomm ارائه می شود اسنپدراگون 8 نسل 3 چیپست موبایل، ظرف 6.8 اینچ صفحه نمایش QHD+ با 1-120 هرتز نرخ تجدید تطبیقی، حداکثر روشنایی جدید 2600 نیت، Corning Gorilla Armor در صفحه جلویی که قرار است تا 75 درصد تابش خیره کننده را کاهش دهد و یک لایه جدید از تیتانیوم روی قاب شاسی.

با 12 گیگابایت رم LPDDR5X در تمام تنظیمات ذخیره سازی و حداکثر 1 ترابایت ذخیره سازی UFS 4.0نقطه شروع Galaxy S24 Ultra در حال حاضر بالاتر از Galaxy S23 Ultra است.

در حالی که ما هنوز یکی را دریافت می کنیم دوربین اصلی 200 مگاپیکسلیآرایه دوربین عقب Quad Tele System با یک دوربین جدید ارتقا یافته است 50 مگاپیکسل زوم اپتیکال 5 برابر لنز تله فوتو، با یک لنز جدید موتور ProVisual فناوری برای بهبود عملکرد دوربین با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی. همه اینها علاوه بر تکنیک‌های عملکرد دوربین موجود مانند binning پیکسل، یادگیری ماشین و موارد دیگر است.

با همه این پیشرفت‌ها، نمی‌توان تعجب کرد که آیا این گوشی می‌تواند بهترین گوشی اندرویدی سال 2024 باشد، در اوایل سال.



















سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا


سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا
SRP را راه اندازی کنید
سیستم عامل
  • اندروید 14 با رابط کاربری One UI 6.1
پردازنده
  • Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3
حافظه داخلی
نمایش دادن
  • 6.8 اینچ / 3120 x 1440 پیکسل / LTPO AMOLED 2X
  • نرخ تجدید تطبیقی ​​از 1 تا 120 هرتز
دوربین
  • بازگشت:
  • دوربین اصلی 200 مگاپیکسل، f/1.7، 1/1.3 اینچ، 0.6 میکرومتر، PDAF چند جهته، فوکوس خودکار لیزری، OIS
  • لنز تله فوتو اپتیکال 50 مگاپیکسلی، f/3.4، PDAF، OIS
  • لنز تله فوتو اپتیکال 10M 3x، f/2.4، PDAF Dual Pixel، OIS
  • دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، f/2.2، میدان دید 120 درجه، 1/2.55 اینچ، 1.4 میکرومتر، PDAF Dual Pixel، فیلمبرداری فوق‌العاده پایدار
  • در مقابل:
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، f/2.2، PDAF دو پیکسل
قابلیت اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e/7، سه باند، Wi-Fi Direct، بلوتوث 5.3، GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS
نوع ذخیره سازی
  • حافظه داخلی 256/512/1 ترابایت
  • Nano-SIM و eSIM / Dual eSIM یا Dual SIM (2 Nano-SIM و eSIM، حالت آماده به کار دوگانه)
باتری
  • 5000 میلی آمپر ساعت
  • شارژ سریع سیمی 45 واتی
  • شارژ بی سیم 15 واتی
ابعاد
وزن
  آیا مشکل اتصال Wi-Fi دارید؟ این برنامه جذاب می تواند به شما در رفع آنها کمک کند

تقویت بینایی برای صفحه تخت

هنوز در آفتاب شدید بعد از ظهر قابل مشاهده است.

از نظر طراحی، Samsung Galaxy S24 Ultra بسیار بیشتر از مدل های قبلی تکرار شده است. نه تنها صفحه نمایش اکنون صاف است، بلکه حاشیه ها در نهایت ضخامت ثابتی در اطراف دارند. بلافاصله، این دیدگاه زیبایی شناختی بسیار بیشتری به دست می دهد.

جدید تقویت کننده بینایی این ویژگی به طور خودکار شرایط نور شدید خورشید را با تنظیم روشنایی صفحه تا حداکثر روشنایی 2600 نیت جبران می کند. صفحه نمایش در فضای باز حتی در زیر آفتاب شدید بعد از ظهر به طرز باورنکردنی قابل خواندن است. علیرغم اینکه خورشید بر ما می تابد، پنل همچنان رنگ های زنده ای تولید می کند. ما از این ارتقا نسبت به حداکثر روشنایی 1750 نیت Galaxy S23 Ultra بسیار خرسندیم.

زیر آفتاب شدید ساعت 2 بعد از ظهر.

اکنون صفحه نمایش کمی متفاوت به نظر می رسد و وضوح 3120 در 1440 پیکسل در مقایسه با وضوح 3088 در 1440 پیکسل Galaxy S23 Ultra دارد. با این حال، همچنان نرخ تازه سازی تطبیقی ​​1-120 هرتز و اندازه 6.8 اینچی را حفظ کرده است. این تغییر احتمالاً به دلیل طراحی مسطح جدید و حاشیه های به حداقل رسیده است.

شیشه نمایش جلویی که توسط Corning Gorilla Armor محافظت می شود، ادعاهای شرکت را برآورده می کند کاهش تابش نور تا 75 درصدبرای کاهش انعکاس از پنجره ها و منابع نور مجاور در حین استفاده، کاملاً با صفحه نمایش روشن تر جفت می شود.

حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بسیار سریع است، فقط یک ضربه طول می کشد تا گوشی اثر انگشت من را بخواند و قفل آن را باز کند. تشخیص چهره نیز سریع است و هر دو روش کمتر از نیم ثانیه زمان می برد تا قفل گوشی باز شود.

ریل های مات مناسبی که به خوبی در برابر لکه های چرب مقاومت می کنند.

جدید تیتانیوم قاب گوشی حس بسیار خوبی دارد و اجرای سامسونگ حتی کمی بهتر از دیگر رقبای روکش تیتانیوم به دلیل توانایی آن در مقاومت بهتر در برابر لکه های روغنی و اثر انگشت است. نقطه ضعف صفحه‌نمایش تخت بزرگ، مهارت اضافی مورد نیاز برای گرفتن محکم گوشی است، به‌خصوص اگر دست‌هایی با اندازه متوسط ​​یا کوچک‌تر دارید.

  نقد و بررسی Super Mario Bros Wonder (Switch): بازگشتی عالی به ریشه های دوبعدی خود

واحد خاکستری تیتانیوم ما در نگاه اول شبیه به رنگ تیتانیوم طبیعی آیفون است. اما، از زوایای مختلف، ظاهر تیتانیومی گلکسی اس 24 اولترا در مقایسه با رنگ سردتر آیفون‌های تیتانیومی، رنگ گرم‌تری دارد.

رنگ های Samsung Galaxy S24 Ultra.

Galaxy S24 Ultra در رنگ‌های خاکستری تیتانیوم، مشکی تیتانیوم، بنفش تیتانیوم و زرد تیتانیوم موجود است. در حالی که مدل‌های مشکی و خاکستری کمی خاموش‌تر هستند، گزینه زرد رنگ روشن‌تری را ارائه می‌دهد. بنفش تیتانیوم با رنگ‌های بنفش عمیق خود متمایز است و در مکان‌های تیره‌تر تقریباً سیاه به نظر می‌رسد.

محفظه بخار بزرگتر برای همه گوشی های سری S24.

سامسونگ گفته است که سری گلکسی اس 24 دارای محفظه بخار است 1.9 برابر بزرگتر برای مدیریت بهتر گرما و اتلاف گرما. با وجود اینکه واحد بررسی خود را از هم جدا نکردیم، تفاوت قابل توجهی در حین بازی وجود داشت. تلفن حتی پس از مدت‌های طولانی احساس گرما در دست نداشت.

بلندگوی استریوی داخلی بسیار چشمگیر است و صدایی واضح و قوی ارائه می دهد که می تواند به خوبی فیلم ها و موسیقی را مدیریت کند. ما همیشه توصیه می‌کنیم یک جفت هدفون واقعاً بی‌سیم برای بهترین تجربه شنیداری تهیه کنید، و به سختی می‌توانیم آن را به روش دیگری انجام دهیم.

ویژگی One UI 6 و Galaxy AI

پنل سریع جدید آشنا به نظر می رسد ... اما هنوز هم خوب است.

سامسونگ رابط کاربری 6.1 و ویژگی های جدید Galaxy AI تغییرات جالبی نسبت به یک گوشی آشنا هستند. رابط کره‌ای اخیراً نسبتاً ثابت بوده است، بنابراین حرکت به یک Quick Panel جدید در One UI 6.1 قطعاً یک گام بزرگ به جلو است و من این ظاهر جدید را با سیستم مبتنی بر کاشی ترجیح می‌دهم.

کاشی‌های کشویی سازگار هستند و عالی به نظر می‌رسند، با گزینه‌های Wi-Fi و بلوتوث در جلو و وسط، قبل از باز شدن روی یک کاشی بزرگ برای همه ویژگی‌های دیگر مانند حالت پرواز، چرخش خودکار، نقطه دسترسی، چراغ قوه و غیره. این یک ظاهر جدید زیبا و مدرن است. با این حال، امیدوارم که سامسونگ در نهایت به ما این امکان را بدهد که این صفحه نمایش را شخصی سازی کنیم و گزینه ها را بر اساس آنچه می خواهیم به صورت جداگانه حذف یا مرتب کنیم.

  بهترین نمایشگر و معاملات صوتی Cheryl از IT Show 2024

دیگر نقطه فروش بزرگ سری گلکسی اس 24، هوش مصنوعی گلکسی با ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه و مبتنی بر ابر است. ما قبلاً بیشتر ویژگی ها را در اینجا پوشش داده ایماما من همچنین برخی از ابزارهای مفید را امتحان کردم، مانند دایره برای جستجو با گوگل زیر

دایره برای جستجو، ارائه شده توسط Googleاطلاعات مفید بازیابی می شود.

من آن را با عکسی که از مسجد سلطان گرفتم آزمایش کردم و بلافاصله اطلاعات را با Google ارائه کرد که تورهایی را برای مکان مورد نظر توصیه می کند. من می توانم ببینم که این ابزار مفیدی برای برنامه ریزی سفرهای خارج از کشور و موارد مشابه است، جایی که می توانید نقاط دیدنی را که در اینستاگرام می بینید دور بزنید و بفهمید که کجا هستند.

من هم تلاش کردم ویرایش مولدکه شبیه ابزار Magic Editor گوگل است. اگر در مناطق شلوغ عکس می گیرید و می خواهید از شر افراد موجود در عکس خود خلاص شوید، این واقعاً مفید است.

اورجینال بدون تغییر

یک بار برای حذف عناصر پیش زمینه ویرایش شد.

برای حذف عناصر پس زمینه ویرایش شده است.

اگرچه همیشه 100٪ نیست (همانطور که در عکس بالا مشاهده می شود که کلمه “Jazz” روی تخته کوتاه شده است و دیوارها در پشت آن لکه دار شده اند)، قطعاً چشمگیر است.

من این عکس را دو بار ویرایش کردم و هر بار عناصر مختلف را حذف کردم. این گوشی به طور متوسط ​​برای هر تغییر حدود 15 ثانیه زمان می برد. البته، در صورت تمایل می‌توانید همه چیز را به‌صورت یکجا ویرایش کنید، زیرا تلفن منتظر می‌ماند تا تمام ویرایش‌های خود را قبل از پردازش آنها به پایان برسانید، که خوب است.

قلم S دوباره ظاهر خود را نشان می دهد.

اگر از طرفداران مدل اولترا هستید به دلیل S Pen قلم، مطمئن باشید، همچنان مانند مدل های قبلی Ultra کار می کند. همچنان Air Actions را دریافت می‌کنید، تجربه نوشتن همچنان خوب است، و برداشتن قلم هنگامی که صفحه گوشی قفل است همچنان به شما امکان می‌دهد به طور خودکار یادداشت برداری کنید. قرار دادن مجدد قلم نیز این یادداشت ها را ضبط می کند.

هنگامی که صفحه قفل است، یادداشت برداری مفید است.

ما حدس می زنیم که سامسونگ فکر می کند نیازی به تغییر چیزی نیست که خراب نیست و اکوسیستم قلم بالغ آن می تواند Ultra را بدون هیچ ترفند جدیدی ارزش قیمت درخواستی خود را داشته باشد.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/review-samsung-galaxy-s24-ultra-review-galaxy-ai-singapore-price-specs