بررسی Sony Alpha 7R V: آیا این پادشاه دوربین های فول فریم است؟


ویژگی ها و طراحی

توجه داشته باشید: این بررسی برای اولین بار در 18 آوریل 2023 منتشر شد.

THE سونی آلفا 7 آر وی (A7RV) پنجمین و جدیدترین دوربین بدون آینه فول فریم سونی با وضوح بالا است. چگونه این تازه وارد می تواند از سلف خود، A7R IV که با وجود عرضه در سال 2019 هنوز عالی به نظر می رسد، پیشی بگیرد؟

نسخه TLDR:

با وجود قیمت بالا و عمر باتری متوسط، Sony Alpha 7R V احتمالا بهترین دوربین فول فریم موجود در بازار امروز است.

بله، A7R V همین ویژگی ها را دارد سنسور CMOS فول فریم با نور پشت 61 مگاپیکسلی مانند سلف خود و همچنین 10 فریم در ثانیه (فریم در ثانیه) حداکثر سرعت تیراندازی به غیر از این، سونی تقریباً همه چیز را بهبود بخشیده است.

A7R V اکنون دارای یک دستگاه جدید و قدرتمندتر است Bionz پردازنده XRکه جزئیات دقیق تر و رنگ های دقیق تر را از حسگر تصویر استخراج می کند.

علاوه بر این، دوربین مجهز به یک واحد پردازش هوش مصنوعی که سیستم فوکوس خودکار (AF) A7R V را بهبود می بخشد. این واحد هوش مصنوعی قادر به پردازش حجم عظیمی از داده ها است و به آن امکان می دهد طیف وسیع تری از سوژه ها را تشخیص دهد.

نه تنها اشکال و ژست های انسان را تشخیص می دهد، بلکه قادر به تشخیص دقیق تری نیز خواهد بود موضوعات غیر انسانی مانند حیوانات مانند پرندگان، حشرات، سنجاب ها همچنین اتومبیل، قطار و هواپیما. علاوه بر این، ادعا شده است که این واحد هوش مصنوعی نوردهی خودکار، تعادل رنگ سفید و رنگ پوست دقیق‌تر را ارائه می‌دهد.

  پردازنده 6.2 گیگاهرتزی اینتل Core i9-14900KS ماه آینده طوفانی ایجاد می کند

علاوه بر این، سیستم فوکوس خودکار A7R V نیز شامل می شود 693 امتیاز AF (در مقایسه با 567 A7R IV)، که پوشش می دهد 93 درصد عمودی منطقه تصویر و 86 درصد افقی منطقه تصویر

برای اطمینان از لرزش کمتر دوربین، A7R V اکنون با به روز رسانی عرضه می شود لرزشگیر تصویر 5 محوره (IBIS) سیستمی که تا 8 مرحله تثبیت. این یک پیشرفت نسبت به 5.5 استاپ نسخه قبلی خود است.

در کمال تعجب، صفحه نمایش لمسی عقب A7R V از کاهش جزئی وضوح رنج می برد 2.1 میلیون امتیاز – کمتر از 2.36 میلیون امتیاز قبلی خود. از سوی دیگر، A7R V دارای یک ویژگی بزرگ است منظره یاب الکترونیکی OLED 9.44 میلیون نقطه ای (EVF) – پیشرفت بزرگی نسبت به EVF 5.74 میلیون نقطه ای موجود در A7R IV.

اگرچه دو اسلات کارت A7R V فرمت UHS-II را مانند مدل قبلی خود می‌پذیرد، اما اکنون از فرمت سریع‌تر اما گران‌تر نیز پشتیبانی می‌کند. CFexpress نوع A کارت ها

در نهایت، A7R V قادر به گرفتن عکس است تصاویر 8K تا 25 فریم در ثانیه یا 4K تا 40 فریم در ثانیه در رنگ 10 بیتی 4:2:2در مقایسه با 4K تا 30 فریم بر ثانیه نسخه قبلی خود.

طراحی و جابجایی

در مقایسه با مدل قبلی خود، A7R V از نظر طراحی تفاوت چندانی ندارد. اما به نظر می رسد که همان تغییرات کوچک کیفیت زندگی را مانند پسرعموهای A7 اخیر خود مانند A7 IV دریافت کرده است.

چرخش جبران نوردهی در شانه راست A7R IV با یک صفحه قفل بدون علامت در همان مکان در A7R V جایگزین شده است. به طور پیش‌فرض، هنوز هم صفحه جبران نوردهی است که من ترجیح می‌دهم. اما بسته به ترجیح شما می توان آن را روی سرعت شاتر، ISO، دیافراگم یا حالت فوکوس نیز تنظیم کرد.

  سامسونگ به پشتیبانی از چهار گوشی محبوب گلکسی پایان داد

نیز وجود دارد سوئیچ جدید یقه عکس/فیلم/S&Q نشستن زیر صفحه مدرج عکسبرداری این به شما امکان می دهد تا با استفاده از انگشت اشاره سمت راست خود به سرعت بین حالت های عکس و فیلم جابجا شوید.

علاوه بر این، دکمه اختصاصی ضبط ویدیو اکنون در پشت دکمه شاتر قرار دارد. قبلاً روی دکمه فعلی C1 که در سمت راست EVF است قرار داشت. این مکان جدید حرکت انگشت شست شما را به حداقل می رساند، که می تواند برای تنظیم مینی جوی استیک عقب برای کنترل نقطه فوکوس خودکار بهتر استفاده شود. به این ترتیب، انگشت اشاره راست شما تنها انگشتی است که از ضبط تصویر ثابت و متحرک استفاده می کند.

به طور کلی، همه صفحه‌ها و دکمه‌ها به گونه‌ای استراتژیک قرار می‌گیرند که در دسترس انگشت اشاره و شست راست شما باشند تا جستجوی دکمه‌ای را به حداقل برسانند.

EVF با وضوح بالا به خوبی یک منظره یاب نوری به نظر می رسد. ناگفته نماند، صفحه نمایش لمسی پشتی کاملاً متحرک A7R V نسبت به نسل قبلی خود یک پیشرفت بزرگ است. این به شما امکان می دهد بدون عکاسی کورکورانه عکس های خلاقانه تری مانند عکس های با زاویه پایین یا با زاویه بالا بگیرید.

رابط منو دستخوش تعمیرات اساسی شده است. اگرچه ممکن است کمی طول بکشد تا سازگار شود، رابط کاربری جدید در واقع به شما امکان می دهد گزینه های مورد نظر خود را سریعتر پیدا کنید. شاید تعجب کنید که چرا سونی زودتر منو را اصلاح نکرد.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/review-sony-alpha-7r-v-review-king-full-frame-ilc-camera-price-performance