بنچمارک های جدید از اسنپدراگون کوالکام توانمندسازی در هوش مصنوعی


آخرین نتایج بنچمارک CPU اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام عرضه کرده است و به نظر می رسد این پردازنده لپ تاپ به راحتی می تواند با رقبای اصلی خود از جمله رقابت کند Core Ultra 7 155H نمایش اینتل

تراشه پردازش Qualcomm Snapdragon X Elite به طور انحصاری برای بازار رایانه های شخصی ویندوز طراحی شده است، به زودی در دسترس خواهد بود و به شما امکان اجرای برخی از برنامه های قدیمی ویندوز را می دهد.

استانداردهای جدید از پردازنده Snapdragon X Elite

این SOC به طور خاص برای رقابت با اسلاید اپل ام 3 (در مک بوک ایر 2024 و برخی از مک بوک پروهای 2023 استفاده می شود) برای رقابت با همه نام های بزرگ در دنیای پردازنده ها طراحی شده است.

بر اساس آخرین استانداردهای پردازنده منتشر شده اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام، به نظر می رسد این تراشه می تواند به راحتی تراشه های سری 15 وات را شکست دهد ش و حتی تراشه های سری 28 وات س مثل پردازنده ها Core Ultra خانواده دریاچه شهاب سنگ اینتل و رایزن 8040 خانواده هاوک پوینت از شرکت AMD او به راحتی تهدید می کند

استانداردهای جدید از پردازنده Snapdragon X Elite

این معیارها توسط یک روزنامه نگار برجسته منتشر شده است که از یک لپ تاپ با پردازنده 28 واتی استفاده کرده است. اسنپدراگون ایکس الیت وی دسترسی داشت و عملکرد این دستگاه را با لپ تاپ دیگری که قلب تپنده آن پردازنده 28 واتی است مقایسه کرد Core Ultra 7 155H اینتل از دریاچه شهاب سنگ او هست.

این روزنامه نگار دارای پردازنده اسنپدراگون است X نخبگان آنها در سه بخش مختلف مورد بررسی و مقایسه قرار گرفتند CPU، iGPU و NPU.

  فروش 12.12 سنگاپور 2023: بهترین معاملات اپل در آیفون، اپل واچ و موارد دیگر

استانداردهای جدید از پردازنده Snapdragon X Elite

در اولین تست مربوط به کامپایل کد ویژوال استودیو مایکروسافت، اسنپدراگون جبار) او توانست این تست را در 37 ثانیه انجام دهد.

از سوی دیگر، درمانگر Core Ultra 7 155H اینتل دارای 6 هسته قدرتمند است در هسته8 هسته متوسط هسته الکترونیکی و 2 هسته کم مصرف LB-Core او آزمون فوق را در 54 ثانیه به پایان رساند. بنابراین می توان گفت تراشه ساخت کوالکام به راحتی وارد عرصه پردازش می شود (CPU) می تواند رقیب خود اینتل را شکست دهد.

استانداردهای جدید از پردازنده Snapdragon X Elite

برای گزارش دادن Techpowerupدر مرحله بعد به سراغ تست های کاربردی می رویم 3DMark ما امتیازاتی را که توسط پردازنده گرافیکی به دست آمده بود، بدست آوردیم Adreno 750 (اسنپدراگون ایکس الیت) عملکرد نزدیک به نقشه های Arc Xe-LPG مورد استفاده در پردازنده اینتل

استانداردهای جدید از پردازنده Snapdragon X Elite

در نهایت به NPU و عملکرد این تراشه ها در حجم کاری هوش مصنوعی، که در آن اسنپدراگون ایکس الیت توانست تا حد زیادی تراشه اینتل را شکست دهد.

در این رابطه بخوانید:

– انتشار اولین نتایج بنچمارک برای تراشه Snapdragon X Elite

در امتحان UL Procyon تراشه اسنپدراگون ایکس الیت این پردازنده توانسته امتیاز 1720 را به دست آورد در حالی که پردازنده ساخت اینتل تنها به امتیاز 476 رسیده و حتی نمی تواند رقیب جدی جدیدترین محصولات کوالکام باشد.

نظر شما در مورد عملکرد پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت متقابلا Core Ultra 7 155H چیست؟

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/49996-qualcomm-snapdragon-x-elite-benchmarked-again