بیشتر نرم افزار Radeon منبع باز است


AMD قول داده است که بخش‌های بیشتری از نرم‌افزار Radeon خود را باز کند و مستندات بیشتری در مورد محصولات خود ارائه دهد. این می تواند یک چیز بسیار مثبت برای جامعه منبع باز و صاحبان محصولات قدیمی AMD باشد.

برخلاف Nvidia که بسیار تشنه انحصاری بودن است، تیم قرمز نسبتاً از جامعه منبع باز حمایت می کند که می تواند مزایای زیادی برای بازیکنان و کاربران به همراه داشته باشد. از جمله این دستاوردها می توان به امکان فعال سازی ویژگی های جدید در دستگاه های قدیمی اشاره کرد.

ظهور AMD برای باز ، نرم افزار Radeon بیشتر

پلت فرم نرم افزار ROCm (Radeon Open Compute PlatforM) یک رابط برنامه نویسی برای GPU ها فراهم می کند که از الگوریتم های مختلف برای محاسبات سریع، هوش مصنوعی و OpenCL پشتیبانی می کند.

در سال گذشته، با توجه به محبوبیت روزافزون هوش مصنوعی، ROCm بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفت و شاهد افزایش پذیرش آن بودیم. AMD پشتیبانی از پلتفرم ROCm را با جدیدترین کارت‌های گرافیک مصرفی Radeon RX 7900 XTX، 7900 XT و RX 7900 GRE گسترش داده است.

نرم افزار Radeon متن باز است

AMD به طور همزمان اعلام اسناد بیشتری در مورد سخت افزار خود ارائه می دهد تا اشخاص ثالث بتوانند محصولات AMD را سفارشی کرده و آنها را به عنوان راه حل های خود ارائه دهند. بدیهی است که این شرکت ها با کمبود مستندات کافی مواجه هستند یا پشتیبانی AMD به نیازهای آنها پاسخ نمی دهد، به همین دلیل تیم Red تصمیم گرفت مستندات بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد.

  پس از مدت ها انتظار، GTA 6 معرفی شد

همانطور که AMD قول داده است، این شرکت در آینده نرم افزارهای بیشتری را منبع باز خواهد کرد، اگرچه هنوز جزئیات آن را نمی دانیم.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/50284-amd-open-source-radeon-software