تاریخ عرضه پردازنده های Intel Panther Lake با فناوری ساخت 18A مشخص شد


با تایید پت گلسینگر مدیر عامل اینتل، نسل جدید پردازنده های اینتل دریاچه ببر قرار است در اواسط سال 2025 منتشر شود. این خبر که در جریان بررسی نتایج مالی سه ماهه اول سال 2024 اینتل اعلام شد، به وضوح نشان می دهد که اینتل قصد دارد در ابعاد پردازش هوش مصنوعی وارد شود. رایانه های خانگی به شیوه ای جدی تر از قبل؛ این رویدادی است که کوالکام و AMD با جدیت آن را دنبال می کنند.

طبق آگهی رادار فنی، درمان ها دریاچه ببر که بر اساس فرآیند 18A است با ساخت، ظرف یک سال وارد بازار خواهد شد.

در همین راستا، پت گلسینگر، مدیرعامل Blue Team این پلتفرم را اعلام کرد Core Ultra در حال حاضر با پردازنده های نسل بعدی که امسال قرار است (یعنی دریاچه ماه و دریاچه پیکان) عملکرد هوش مصنوعی دستگاه را سه برابر افزایش می دهد. گلسینگر در این زمینه می گوید:

در سال 2025 با دریاچه ببرما عملکرد هوش مصنوعی را دو برابر خواهیم کرد.

Pantherlake-1.jpg

این توسعه در نتیجه استراتژی «موتور اجرایی» اینتل است که شامل توسعه پنج فرآیند تولید جدید در چهار سال آینده است. این فرآیند با فرآیند Intel 7، با نام رمز انجام می شود یاقوت کبود راپیدز و زمرد راپیدز (صهیون) پردازش Intel 4 با نام شروع شد شهاب دریاچه (اولترا) وارد شد و در حال حاضر به رسیدگی به 20A با دریاچه پیکان و در نهایت به دریاچه ببر دریافت خواهید کرد.

به شرط دریاچه پیکان نسل بعدی فرآیند 18A برای عرضه در اوایل سال 2025 برنامه ریزی شده است بعد از چند ماه وارد بازار می شود. از دیدگاه کارشناسان، این برنامه ریزی بسیار بلندپروازانه به نظر می رسد و اگر این مسیر به خوبی و بدون معطلی طی شود، عملکرد هوش مصنوعی دستگاه های مصرفی می تواند با سرعتی که هنوز ندیده ایم، ویژگی های بسیار جذابی را ارائه دهد. این یک یا دو سال دیگر در دسترس خواهد بود و قبلا تصور آن غیرممکن بود.

  پیشنهادات مورد علاقه کارآموزان HWZ از IT Show 2024

در نهایت باید بگوییم که اینتل از نسل جدید پردازنده ها رونمایی کرد دریاچه ببر از طریق فرآیند 18a در حال ساخت است و انتظار می رود در نیمه دوم سال 2024 به مراحل تولید و آزمایش برسد. این پردازنده ها بخشی از این سری هستند. Intel Core Ultra معروف است که دنبال می کند Ultra 100 (دریاچه شهابی)، Ultra 200 (Lake Arrow) و دریاچه قمری (200 ولت) در بازار موجود خواهد شد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/50671-intel-s-panther-lake-cpu-generation-mid-2025