تراشه‌های جدید M4 اپل اواخر امسال عرضه می‌شوند و بر هوش مصنوعی تمرکز دارند


تراشه‌های جدید M4 اپل اواخر امسال عرضه می‌شوند و بر هوش مصنوعی تمرکز دارند

ترکیب فعلی تراشه های M3 شامل M3، M3 Pro و M3 Max است.  (منبع تصویر: اپل)

مارک گورمن از بلومبرگ می گوید اپل آپدیت خواهد کرد خط تولید مک خود در اواخر امسال با تراشه های جدید M4. اپل تراشه‌های جدید M3 خود را سال گذشته در ماه اکتبر معرفی کرد، و این احتمال وجود دارد که در اواخر امسال نیز همین کار را انجام دهد.

گورمن معتقد است که اپل با به روز رسانی مک بوک پرو، آی مک و مک مینی 14 و 16 اینچی، M4 را معرفی خواهد کرد. مک بوک ایر 13 و 15 اینچی دیرتر یعنی در اوایل سال 2025 وارد بازار می شود.

با توجه به هیاهوی پیرامون هوش مصنوعی، جای تعجب نیست که M4 به شدت بر روی بهبود عملکرد هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد و نحوه ادغام آن با نسخه بعدی macOS که هنوز نامگذاری نشده است.

تراشه‌های M4 همچنان بر روی فرآیند 3 نانومتری ساخته می‌شوند احتمالاً دارای موتورهای عصبی پیشرفته برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی خواهد بود. گورمن همچنین معتقد است که تراشه‌های M4 می‌توانند تا 512 گیگابایت حافظه را پشتیبانی کنند که جهشی بزرگ از محدودیت فعلی 192 گیگابایت است.

اگرچه گورمن فکر می‌کند تراشه‌های M4 در راه هستند، اما او همچنین می‌گوید که اپل همچنان می‌تواند یک تراشه M3 دیگر را برای مک استودیو منتشر کند. مک استودیو هنوز به‌روزرسانی نشده است و گورمن فکر می‌کند که اپل هنوز یک تراشه فوق‌العاده M3 در آستین خود دارد.

منبع: بلومبرگ

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-apples-new-m4-chips-rumoured-be-out-later-year-focus-ai

  چگونه اپل مشکل صدای بی سیم بدون تلفات را با AirPods Pro USB-C حل کرد