تراشه نقطه کور باعث می شود نابینا ببیند!


ایلان ماسک پس از انتشار ویدئویی از عملیات موفقیت آمیز تراشه Neuralink بر روی اولین بیمار انسانی، اعلام کرد که محصول بعدی Neuralink تراشه Blindsight نام دارد که هدف آن بازگرداندن بینایی به افراد نابینا است. ماسک اعلام کرد که سیستم Blindsight در حال حاضر روی میمون ها در حال آزمایش است و به زودی روی اولین داوطلب انسانی آزمایش خواهد شد.

اخیراً ویدئویی منتشر شده است که نشان می دهد تراشه مغزی Neuralink در اولین بیمار انسانی این شرکت کار می کند. اکنون ایلان ماسک آنچه در آینده برای Neuralink وجود دارد را مشخص کرده است. ساخت تراشه ای که بینایی را به افراد نابینا باز می گرداند.

مطابق با مستقل ایلان ماسک اعلام کرد که Blindsight ظاهرا بینایی را به میمون‌های کور بازگردانده است. او گفت که این محصول همچنین از “تله پاتی” پیروی می کند، محصولی که به افراد اجازه می دهد کامپیوتر را تنها با استفاده از مغز خود کنترل کنند.

تست اسلاید بینایی کور روی میمون ها

تست اسلاید بینایی کور روی میمون ها

ماسک در مورد آزمایش این تراشه بر روی میمون‌ها گفت که دید میمون‌ها در ابتدا مانند گرافیک‌های اولیه نینتندو ضعیف خواهد بود، اما در نهایت ممکن است بهتر از دید طبیعی انسان‌ها باشد.

او گفت که بر خلاف گذشته، هیچ میمونی در حین آزمایش تراشه Blindsight جان خود را از دست نداده یا آسیب جدی ندیده است. پیش از آن، شرکت متعلق به ایلان ماسک ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌داد چگونه اولین بیمار که تراشه این شرکت را دریافت کرده، تنها با استفاده از قدرت ذهنش می‌تواند شطرنج بازی کند.

  مدل مالی کارت گرافیک Nvidia RTX 4060 Ti با 16 گیگابایت رم را اینجا ببینید

در ویدئوی منتشر شده، بیمار فلج دریافت کننده تراشه Neuralink اظهار داشت که فرآیند کاشت این تراشه مغزی بسیار آسان بوده اما برای کار با این تراشه باید دوره آموزشی را پشت سر بگذارد.

در این رابطه بخوانید:

– اولین ویدیو برای آزمایش عملکرد تراشه مغز Neuralink بر روی انسان (تماشا کنید)

در این ویدئو او با قدرت مغزش توانست موس را روی کامپیوتر حرکت دهد، موسیقی را متوقف کند و یا مهره های شطرنج را روی صفحه حرکت دهد. او حتی ادعا کرد که با این تراشه توانسته بازی Civilization VI را بازی کند.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/50131-neuralink-brain-blindsight-computer-chip