تلاش های هیجان انگیز سامسونگ برای تولید تراشه هایی برای پردازش هوش عمومی مصنوعی (AGI).


بر اساس اخبار منتشر شده، سامسونگ در حال آماده سازی برای توسعه تراشه های ویژه پردازش هوش مصنوعی است که گامی فراتر برداشته و قصد دارد از مرحله تولید هوش مصنوعی بگذرد و مستقیماً به سمت راه حل هایی حرکت کند تا وظایف مربوط به عملیات هوش مصنوعی را به صورت بهتر یا بهتر انجام دهد. راه جامع هوش مصنوعی عمومی

شرکت های زیادی هستند که زمانی پیشروان دنیای فناوری بودند، اما این روزها خبری از پیشرو بودن آنها در عرصه فناوری نیست. دلیل بسیاری از این زیان ها این است که شرکت ها یا نتوانستند روندهای فعلی دنیای فناوری را درک کنند و با آن سازگار شوند یا خیلی دیر این کار را انجام دادند.

شاید بتوان داستان سامسونگ و هوش مصنوعی را نیز در این دسته قرار داد. غول کره ای دنیای فناوری که در بسیاری از زمینه ها از اپتیک و فوتونیک گرفته تا نیمه هادی ها و حتی صنایع شیمیایی یکی از بهترین ها به حساب می آید، در کمال تعجب تاکنون فعالیت خاصی در زمینه هوش مصنوعی انجام نداده و شاید تنها باشد. تلاش تبلیغ شده این شرکت ارائه مستقیم هوش مصنوعی آفلاین در آخرین محصول خود، سری است گلکسی اس 24 اگر حقیقت را می خواهید، در مقابل حرکات سایر غول های فناوری مانند … TSMCو انویدیا و اینتل و حتی متا و اپل هم حرکت خاصی نیست.

سامسونگ از موج اول هوش مصنوعی جان سالم به در برد، اما از موج دوم جان سالم به در نخواهد برد

اما اگر تصور کنیم که استراتژیست های سامسونگ به سندرم ادراک از خود مبتلا شده اند و نتیجه آن را می بینند، همانطور که مدیران نوکیا در اواخر دهه 2000 انجام دادند، اشتباه می کنیم.

  شیائومی پوکو ایکس 6 با نسل دوم اسنپدراگون 7 اس و گوریلا گلس ویکتوس معرفی شد.

بر اساس گزارش های جدید منتشر شده است منابع کره ایسامسونگ در تلاش است تا توسعه نسل جدیدی از پردازنده های خاص و متمایز را آغاز کند که می تواند برای عملیات پردازشی بسیار گسترده و پیچیده در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته، یعنی هوش مصنوعی جامع یا هوش مصنوعی عمومی استفاده شود.

در واقع باید به شما این خبر را بدهیم که ظاهرا سامسونگ که در موج اول روند پردازش هوش مصنوعی قرار داشت، نتوانسته است TSMCبرای جذب مشتری، به نظر می رسد که گامی بسیار بزرگتر در یک گام بزرگ برمی دارد و خود را در جهانی قرار می دهد که به سرعت در حال حرکت به سمت سلطه فناوری است. A.J در حال حرکت، آماده باشید.

برای دوستانی که ممکن است در کنارشان باشند A.J برای کسانی که او را به خوبی نمی شناسند، خواندن مقاله زیر را پیشنهاد می کنیم:

– هوش عمومی مصنوعی (AGI) چیست و چرا باید نگران آن باشیم؟

اما به طور کلی و خلاصه می توان گفت که هوش عمومی مصنوعی (A.J) احتمالاً افق بعدی است که باید بعد از هوش مصنوعی مولد به سمت آن حرکت کنیم. این فناوری در واقع نوید تکرار توانایی‌های انسان‌مانند را می‌دهد تا زندگی را برای انسان آسان‌تر کند. سامسونگ با مشاهده پتانسیل این فناوری، بخش جدیدی را در ایالات متحده افتتاح کرد که صرفاً به توسعه نیمه هادی اختصاص دارد. A.J من آن را تأسیس کردم و آن را “آزمایشگاه محاسباتی” نامیدم. A.J“او انتخاب کرد.

اگرچه این شرکت مشخص نکرده است که چه نوع تراشه هایی را می توانیم انتظار داشته باشیم، خروجی در نهایت باید مشابه راه حل های پردازش هوش مصنوعی باشد که قبلاً از Nvidia دیده ایم. البته باید برگ برنده سامسونگ در این زمینه را در نظر گرفت و آنچه در مرکز توجه است، این فناوری، قدرت پردازشی این پردازنده ها باید توسعه یابد. A.J کمک.

  مایکروسافت در حال آزمایش اتصال بی سیم به فایل اکسپلورر در گوشی های اندرویدی است

در این مورد، بخش هوش مصنوعی سامسونگ به سمت آن “پرش” می کند A.J او آن را یک فرصت طلایی می‌داند، زیرا جدا از شرکت کره‌ای، مدیر عامل سافت‌بانک، ماسایوشی سون، اخیراً رسماً تمایل شرکت را برای تبدیل شدن به شرکت مادر اعلام کرده است. بازو همچنین سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری برای توسعه پردازنده های هوش مصنوعی یک پروژه جاه طلبانه محسوب می شود.

بسته به شرایط فعلی، سامسونگ می‌تواند نقش اصلی را در پردازنده‌های خصوصی ایفا کند A.J برای عملکرد، که ممکن است از جایگاه این شرکت در دوره ای که شاهد گسترش هوش مصنوعی برای یادگیری و ایجاد محتوا و داده به صورت استراتژیک هستیم، پیشی گرفته باشد تا زمانی که روندها به سمت … A.J پرداخت، اکثریت سهام را در دست شرکای کره ای دید.

در نهایت باید بگوییم که سال ها طول می کشد تا این واقعاً دیده شود A.J چه تفاوت ها و شباهت هایی بین آن و هیولایی که از آن ساخته اند وجود دارد و تا چه اندازه می تواند راهگشای بشریت باشد، اما یک چیز مسلم است، اگر امروز غول دنیای فناوری مانند سامسونگ خود را برای آن آماده نکند. این آینده، پس شکی در مورد فردا نیست، و خیلی دیر خواهد بود، برای آن خیلی دیر است.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/49706-samsung-semiconductor-unit-next-gen-agi-chips