تلویزیون OLED سامسونگ S95D در عمل: پوشش نوآورانه “ضد تابش” آن شبیه هیچ یک از دیگر در صنعت نیست.


تلویزیون OLED سامسونگ S95D در عمل: پوشش نوآورانه “ضد تابش” آن شبیه هیچ یک از دیگر در صنعت نیست.

در نگاه اول، سامسونگ S95D یکی از بهترین تلویزیون های OLED سال 2024 است.

THE تلویزیون OLED سامسونگ S95D به عنوان اوج ارائه های OLED سامسونگ در سال جاری متمایز است. ماه گذشته من این فرصت را داشتم که چند روز را صرف بازی ، در آن کنم سری ایکس باکس و تماشای افراطی نتفلیکس و دیزنی + نشان می دهد در نسخه 65 اینچی – البته همه به نام کار. طبق آنچه من دیدم، باید به یکی از بهترین تلویزیون های OLED سال تبدیل شود.

فناوری OLED رایگان Glare یک حقه نیست

در اینجا نمونه‌ای از این است که چگونه فناوری ضد تابش نور S95D نورهای روشن را در پس‌زمینه سیاه پخش می‌کند و آنها را به

مهم ترین پیشرفت S95D فقط افزایش نرخ تازه سازی یا روشنایی رنگ نیست (که به طور قابل توجهی بهبود یافته اند)، بلکه چیزی است که سامسونگ آن را نامیده است. فناوری OLED بدون نور. اگرچه این فناوری در نمایشگاه CES 2024 معرفی شد (در اینجا بیشتر بیاموزید)، تا زمانی که آن را در اتاق مطالعه خود مشاهده کردم، واقعاً از میزان نوآوری سامسونگ قدردانی کردم.

ببینید، نمایشگرهای OLED به سیاهی عمیق و رنگ‌های پر جنب و جوش معروف هستند، اما به خاطر مشکلاتی که در تابش نور ناشی از سطوح براق دارند – چه از چراغ‌های رومیزی یا نور خورشید اگر تلویزیون نزدیک پنجره باشد، بدنام هستند. راه حل معمولی که توسط اکثر سازندگان تلویزیون اعمال می شود، استفاده از روکش یا پوشش مات ضد تابش است که معمولاً رنگ ها را کمی کدر می کند و عمق رنگ مشکی را کاهش می دهد.

در پس زمینه های رنگی، نورها به سختی قابل مشاهده هستند.  همچنین شایان ذکر است که بازتاب من (هنگامی که جلوی تلویزیون عکس می‌گیرم) نیز نشان داده نمی‌شود.

با این حال، فناوری جدید «بدون تابش خیره‌کننده» سامسونگ به انعطاف‌پذیری بیشتری در قرار دادن تلویزیون اجازه می‌دهد و کار فوق‌العاده‌ای را برای مسدود ، کامل یا پخش سریع تابش خیره‌کننده انجام می‌دهد. زمانی که از S95D استفاده می کردم، آن را با یک چراغ کف و چراغ های سقفی LED تست کردم. این فناوری به طرز چشمگیری نورهای روشن را پخش می کرد و آنها را به بسیار ضعیف تبدیل می کرد، حاوی “توپ” یا درخشش نور بود. با رنگ و روشنایی پنل OLED ترکیب شده است بر انعکاس منابع نور غالب استکه باعث می شود حواس آنها را به حداقل برساند – اگر اصلاً باشد.

  دومین بتای اندروید 15 با قابلیت ذخیره فضای خصوصی منتشر شد. از گوشی های شیائومی گرفته تا آنر و لنوو

برخی از خوانندگان باهوش‌تر ما احتمالاً به یاد خواهند داشت که سونی در کاهش انعکاس صفحه و درخشش در مدل‌های اصلی خود در سال 2022 پیشرو بود. ما مدل سونی A80K 4K OLED را آزمایش کردیم که دارای روکش مات بود از نظر فنی کار کرد، استفاده واقعی منجر به صفحه نمایشی شد که به روشنی صفحه قبلی خود، که روکش مات نداشت، نیست. به تصاویر زیر که در اتاق های روشن و تاریک گرفته شده است نگاهی بیندازید:




این یک نمونه کلاسیک از تابش خیره کننده در صفحه نمایش OLED است و تلویزیون دارای پوشش یا پوشش ضد تابش نیست.  عکس گرفته شده در تلویزیون سونی A90J Master OLED.  (برای مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید.) در اینجا نمونه ای از کاهش اولیه بازتاب صفحه نمایش در تلویزیون OLED سونی براویا A80K وجود دارد.  این به پخش بخشی از تابش خیره کننده کمک کرد، اما بسیاری از آن هنوز قابل مشاهده است.  (برای مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید.)

سمت چپ: Sony A90J Master OLED (2021) در مقابل راست: Sony A80K OLED (2022).  مسلماً، مدل 2021 یک سطح

این امر باعث نشد سونی A80K کمتر مطلوب باشد، اما به عنوان یک مدل پرچمدار 2022، لزوماً بهتر از نسخه 2021 نبود، این مورد در مورد Samsung S95D OLED صادق نیست و به همین دلیل است که ما تحت تأثیر قرار گرفتیم. به دلیل پوشش ابتکاری ضد تابش آن، به اندازه کافی روشن و پر جنب و جوش است و تقریباً هر چیزی را که ممکن است با تابش خیره کننده حواس شما را پرت کند دفع می کند. برای مشاهده تفاوت، به مقایسه ویدیویی ما از تلویزیون OLED سونی A95L (مدل اصلی 2023) بدون ضد تابش در برابر OLED سامسونگ S95D با روکش صفحه مات Glare Free نگاهی بیندازید:

@hwztech ما فکر می کردیم که این یک حقه است، بنابراین مجبور شدیم تلویزیون OLED جدید سامسونگ S95D و صفحه نمایش مات ضد تابش آن را آزمایش کنیم! #سامسونگ #اتاق روشن #2024 تلویزیون #تابش خیره کننده #دکل #tvoled #ولد #tiktoksg #fyp ♬ Funk It Up – Official Sound Studio

اساساً، مزیت اصلی تلویزیون نسبت به رقبای خود توانایی آن است که به شما امکان می دهد از تمام مزایای فناوری OLED بدون اشکال اصلی آن لذت ببرید. حتی در یک اتاق با نور خوب. این به شما امکان می دهد بدون نیاز به تنظیم پرده، کشیدن پرده یا تغییر مکان اشیایی که نور را بر روی صفحه نمایش منعکس می کنند، در هر چیزی که در حال تماشا یا بازی هستید غوطه ور شوید.

  OtterBox با یک قاب جدید بادوام آیفون، شبیه به چرم اما از کاکتوس ها سبز می شود

بخشی از دلایلی که سامسونگ می‌تواند این کار را به خوبی اجرا کند این است که آنها چندین سال است که در تلویزیون‌های سبک زندگی (The Frame، The Serif و The Sero) استفاده می‌کنند، که مدل‌های استفاده بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهند. در سال 2022 آنها ویژگی‌های ضد تابش، ضد انعکاس و حتی ضد اثر انگشت را به تلویزیون‌های سبک زندگی صفحه مات خود معرفی کردند و حدس می‌زنم بقیه آن تاریخ است.

ارتقاهای دیگری نیز وجود دارد

سیستم بلندگوی 4.2.2 کاناله S95D در نوع خود بسیار چشمگیر است.

از نظر زیبایی، S95D تقریباً مشابه سال گذشته است S95Cاگرچه فناوری OLED Glare Free به آن ظاهری کمتر براق در جلو می دهد. این یک طراحی براق و مینیمالیستی را تا سایه باریک خود حفظ می کند. قاب 11 میلیمتری و نمای بیرونی یک ارتباط جعبه برای مدیریت کابل، که می تواند در پشت پایه تلویزیون نصب شود، در کنار آن یا حتی بیشتر در کنسول تلویزیون شما قرار گیرد.

جعبه One Connect، با اتصال نامرئی خود، گزینه فوق العاده ای است که هیچ تلویزیون دیگری ارائه نمی دهد: یک گزینه واقعاً انعطاف پذیر، منظم و در دسترس برای دسترسی و مدیریت گزینه های ورودی فیزیکی و اتصال کابلی معمولی. اگرچه این ویژگی سال هاست که وجود دارد، اما سامسونگ تنها برند تلویزیونی است که چنین راه حلی را ارائه می دهد. به این عکس که در مراسمی از پشت زیبای او گرفتیم نگاه کنید:-

Samsung One Connect Box می تواند به راحتی پشت صفحه تلویزیون خود بنشیند (همانطور که در یکی از رویدادهای سال 2022 با تلویزیون پرچمدار QN900B Neo QLED 8K مشاهده شد)، یا می توان آن را جدا کرد و تقریباً در هر جایی که به آن نیاز دارید برای دسترسی آسان در گوشه خود قرار داد. کنسول تلویزیون.

قابلیت های صوتی S95D نیز بهبود یافته است. شامل الف است اسپیکر 4.2.2 کاناله سیستم هدایت شده توسط 70 وات. اولین برداشت های من، به خصوص در جریان فصل 1 ماندالوریان، مثبت بودند. من متوجه شدم که صدا تمیز است و دیالوگ ها به خوبی مدیریت می شوند. با این حال، باید توجه داشت که آن را کاملا به معیار تعیین شده توسط سونی براویا A90J مستر، که ما معتقدیم هنوز معیاری برای صدای یکپارچه تلویزیون است (آن را اینجا بخوانید). در مقابل، S95D همچنان توجه شما را به جفت شدن با یک نوار صوتی خوب برای ارائه صدای بدون قید و شرط برای تکمیل نت های میان رده با وزن بیشتر و لذت بردن از فرکانس های پایین جلب می کند، در حالی که تلویزیون پرچمدار سونی کاملاً مستقل است.

  ترفندها، امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت های گوشی A54 (گلکسی آ ۵۴ سامسونگ)

سیستم عامل تایزن هنوز هم بد است

برای گیمرها، S95D مجموعه ای از تنظیمات و اطلاعات روی صفحه نمایش مانند نرخ به روز رسانی فعلی را ارائه می دهد.

در سمت نرم افزار، سیستم عامل تایزن شامل یک منوی حالت بازی است که فرآیند تنظیم تنظیمات شما، تأیید نرخ تازه سازی صحیح، و فعال ، ویژگی‌هایی مانند ضربدر روی صفحه را ساده می‌کند (اگرچه من هرگز این را مفید ندیدم، اما این فقط من هستم).

من هرگز به تایزن سامسونگ علاقه خاصی نداشتم، به نظرم مسیریابی تا حدودی پیچیده است، اما گیمرها خوشحال خواهند شد که بدانند S95D از طیف گسترده ای از خدمات بازی ابری، از جمله NVIDIA GeForce در حال حاضر و Xbox Game Passدرست خارج از جعبه – قابلیتی که سامسونگ از سال 2022 بر روی تلویزیون‌ها و مانیتورهای منتخب ارائه کرده است. حتی می‌توانید یک کنترلر را از طریق بلوتوث وصل کنید تا بلافاصله بازی‌ها را روی آن شروع کنید.

افکار سریع من

ما باید زمان بیشتری را صرف ارزیابی عمیق عملکرد تلویزیون OLED سامسونگ S95D کنیم، اما اولین برداشت من بسیار مثبت بود. در حالی که چیزهای زیادی در مورد S95D وجود دارد، اما معرفی آن است فناوری OLED ضد تابش نور سامسونگ این چیزی است که من را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد. این پوشش ضد انعکاس جدید شبیه هیچ پوشش دیگری در صنعت نیست و ویژگی‌ای است که هرگز نمی‌دانستیم به آن نیاز داریم. این یک تغییر دهنده بازی است.

تلویزیون OLED 65 اینچی سامسونگ S95D (که در اینجا بررسی کردم) برای خرید در دسترس است وب سایت سامسونگ با MSRP 6198.75 دلار سنگاپور (سامسونگ تبلیغات ویژه ای را برای S95D 65 اینچی اجرا می کند و تلویزیون را به صورت خرده فروشی به فروش می رساند 5,499 دلار برای مدت محدود).

S95D در سایزهای 55 و 77 اینچی نیز موجود است و در خرده فروشی در دسترس است 4299 دلار سنگاپور و 10499 دلار سنگاپور (هر دو به ترتیب با قیمت های تبلیغاتی هستند).

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/review-samsung-s95d-oled-tv-anti-glare-coating