درایوهای آخر هفته: هیوندای کونا الکتریک – یک خودروی الکتریکی ابتدایی


توجه داشته باشید: این مقاله برای اولین بار در 10 نوامبر 2021 منتشر شد.

هیوندای کونا الکتریک یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای الکتریکی است که امروزه می توانید خریداری کنید.

در طول آخر هفته‌ام با هیوندای کونا الکتریک، تعداد دفعاتی که پرسیدم «آیا روشن است؟» را از دست دادم؟ مگر اینکه قبلاً یک ماشین الکتریکی داشته باشید، سوار شدن به آن و رانندگی با آن نیاز به کالیبراسیون مجدد دارد. مانند اکثر خودروهای الکتریکی، موتور هیوندای کونا الکتریک هیچ صدایی ایجاد نمی‌کند، شتاب‌گیری در حد وحشی است و نحوه بازیابی انرژی خودرو در هنگام ترمز به این معنی است که شما اغلب خیلی زودتر از حد انتظار توقف می‌کنید.

کونا کراس اوور کامپکت SUV هیوندای و کونا الکتریک یک خودروی تمام الکتریکی است. سوخت مصرف نمی کند، فقط برق مصرف می کند. برای نسخه فیس لیفت، هیوندای احساس کرد که کونا الکتریک را جذاب‌تر کرده است، به لطف نمای جلویی اصلاح‌شده، ظریف‌تر و چرخ‌های جدید. من فکر می کنم تا حد زیادی موفق بود. ماشین زیبایی است اگرچه من گمان می‌کنم که انتخاب جسورانه رنگ‌ها تا حدودی به این کمک می‌شود – شیرجه رفتن در ججو (به طور جدی)، اگر شما متعجب هستید.

صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 8 اینچی از ورودی های لمسی پشتیبانی می کند.  خود سیستم سریع و پاسخگو است.

فضای داخلی به اندازه کافی جادار و دلپذیر برای نشستن است. آخرین باری که با هیوندای رانندگی کردم دو سال پیش بود و خوشحالم که می بینم آنها دارند بهبود قابل توجهی در کیفیت کابین ایجاد کرد. داشبورد زیباتر است و تجهیزات به روزتر به نظر می رسند. بر خلاف برخی برندهای دیگر، خوشه ابزار دیجیتال 10.25 اینچی به صورت استاندارد ارائه می شود. سیستم اطلاعات سرگرمی یک صفحه نمایش لمسی مناسب 8 اینچی است که از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند. نکته جالب این است که صفحه نمایش دارای روکش مات است که در برابر تابش خیره کننده و بازتاب بهتر مقاومت می کند. و بالاتر از همه، سرزنده و پاسخگو است. حتی یک شارژر بی سیم برای گوشی های شما وجود دارد.

  اچ پی از یک مانیتور منحنی 34 اینچی با دوربین پاپ آپ و وضوح تصویر WQHD رونمایی کرده است

فضای صندوق عقب برای خودروهای هم رده خود محدود است. خانواده های جوان خوشحال خواهند شد که بدانند این کالسکه تقریباً می تواند یک کالسکه بزرگ را جا کند، اما فضای کمی برای هر چیز دیگری وجود دارد. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید و سرنشینان عقب ندارید، صندلی‌های عقب 60:40 تا می‌شوند.

فضای بوت بهترین نیست.  اگر یک کالسکه بزرگ دارید فضای کمی باقی می ماند.

هیوندای سه نوع کونا را در اینجا عرضه می کند. مدل استاندارد، یک مدل ارتقا یافته با سانروف برقی و یک نسخه دوربرد وجود دارد. دو مورد اول دارند باتری های 39.2 کیلووات ساعتی با حداکثر برد ادعا شده 305 کیلومتر، در حالی که نسخه دوربرد دارای یک باتری بسیار بزرگتر 60.4 کیلووات ساعتی با حداکثر برد ادعایی 484 کیلومتر است. قدرت خروجی نیز متفاوت است، نسخه استاندارد و سانروف آن نیز متفاوت است 134 ، بخار و 395 نیوتن متر گشتاور در حالی که نسخه دوربرد 201 ، بخار و 395 نیوتن متر گشتاور دارد.

مشابه سایر خودروهای الکتریکی، شتاب موتور الکتریکی و تحویل فوری گشتاور بر این تجربه غالب است. پدال گاز را از حالت استراحت فشار دهید و لاستیک ها می چرخند. هیوندای ادعا می کند 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 9.9 ثانیه است، اما این خودرو سریعتر از این احساس می کند.

این موتور الکتریکی گشتاور قدرتمندی معادل 395 نانومتر تولید می کند.

به اندازه کافی عجیب، کونا الکتریک دارای شیفترهای پدال است، حتی اگر فقط یک دنده دارد. با این پاروها می توانید میزان بازسازی ترمز را کنترل کنید. در حداکثر تنظیمات، احساس می‌شود که کسی روی ترمزها فشار می‌دهد. بدبین ترها در میان شما خواهند گفت که این یک حیله است، اما من می گویم که به صاحبان آن تقویت بسیار مورد نیاز می دهد.

  خطر نشت اطلاعات در میان کاربران پردازنده های جدید اینتل نهفته است. آسیب‌پذیری Indirector در پردازنده‌های Alder Lake و Raptor Lake کشف شد

برخی از سواری محکم شکایت خواهند کرد، اما این به خوبی با شخصیت اسپرت خودرو سازگار است. اما این یک کراس اوور ورزشی واقعی نیست به پورشه ماکان، پس انتظارات خود را کاهش دهید و در پیچ ها راحت باشید زیرا اگر مراقب نباشید تمایل به بیش فرمانی دارد. مهمتر از همه، سر و صدای جاده به خوبی کنترل می شود – یک عامل بسیار مهم برای وسایل نقلیه الکتریکی زیرا موتورها بی صدا هستند.

Kona Electric سیستم های کمک ایمنی بی شماری دارد. معمول وجود دارد هشدار خروج از خط، جلوگیری از برخورد از جلو، کروز کنترل و همچنین سیستم هشدار نقاط کور. من مطمئن هستم که برخی از کاربران این سیستم ها را مفید خواهند یافت، اما من متوجه شدم که ویژگی هشدار خروج از خط بسیار زیاد است. مثل داشتن مسافری است که مدام از هر حرکت شما انتقاد می کند. و نکته آزاردهنده این است که هر بار که ماشین را روشن می کنید روشن می شود، حتی اگر قبلا آن را خاموش کرده باشید. ممکن است راهی برای غیرفعال ، دائمی آن وجود داشته باشد، اما من آن را پیدا نکردم.

باتری پس از طی حدود 140 کیلومتر 50 درصد باقی مانده را نشان داد.

ادعای هیوندای مبنی بر حداکثر برد 305 کیلومتر چندان خوش بینانه نیست. طول کشید 141.8 کیلومتر قبل از کاهش باتری به 50%. بنابراین یک شارژ کامل برای حدود 280 کیلومتر کافی است. و به لطف شارژر DC50 از یک گروه SP، من توانستم آن را در 20 دقیقه تا حدود 85 درصد برگردانم و برای 6.73 دلار سنگاپور. شارژ کامل هزینه کمتری داشت، حدود 20 دلار سنگاپور. با توجه به افزایش شدید قیمت سوخت، این باید یک پیشنهاد وسوسه انگیز باشد.

  تایید شده است که سیستمی برای نظارت بر سبک زندگی مردم راه اندازی خواهد شد. دسترسی به تمام اطلاعات شما با حکم دادگاه

قیمت کونا الکتریک از شروع می شود 172888 دلار سنگاپور. این امر، کونا الکتریک را به یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای الکتریکی تبدیل می کند که امروزه می توانید خریداری کنید. اگر سانروف می خواهید، 5000 دلار سنگاپور بیشتر است. نسخه دوربرد آن بسیار گرانتر است و 197888 دلار سنگاپور می باشد. و در حالی که ممکن است در نظر گرفتن یک تسلا وسوسه انگیز باشد. مدل 3 از 113245 دلار سنگاپور شروع می شود و COE را شامل نمی شود. با قیمت های COE بالا، به احتمال زیاد در ازای 200000 دلار پول زیادی دریافت نخواهید کرد.

حتی با یک شارژر DC50، شارژ کامل به احتمال زیاد نزدیک به یک ساعت طول می کشد.

اخطارهای معمول خودروهای برقی در مورد زمان شارژ طولانی و نیاز به یک ایستگاه شارژ در خانه شما اعمال می شود. اما اگر اینها مشکلی ندارند، کونا الکتریک یک بسته قانع کننده برای هر کسی است که به دنبال یک خودروی برقی مقرون به صرفه (البته نسبتاً صحبت ،) است.

کنی یو

کنی یو /
دستیار ویرایشگر

مشخصات همه چیز نیست مهم این است که با آنچه دارید انجام دهید.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/blog-hyundai-kona-electric-singapore-car-price-review