درباره LSST بیاموزید. بزرگترین دوربین دیجیتال جهان با وزن 3 تن و وضوح 3200 مگاپیکسل


دانشمندان به تازگی ساخت بزرگترین دوربین دیجیتال جهان را برای انتقال به رصدخانه Vera Rubin در آند به پایان رسانده اند و اطلاعات جدیدی در مورد اسرار پایدار پیرامون انرژی تاریک در اختیار جامعه علمی قرار می دهد. وزن دوربین LSST حدود 3 تن و وضوح 3200 مگاپیکسل است. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

رصدخانه Vera Rubin کل آسمان نیمکره جنوبی را با دوربین LSST رصد می کند و با بررسی دنیای تاریک اطلاعات ارزشمندی را در اختیار دانشمندان قرار می دهد. در همین راستا اعلام شد که دانشمندان و مهندسان ساخت دوربین LSST را به پایان رسانده اند. بزرگترین دوربین دیجیتالی که تا به حال توسط بشر ساخته شده است.

lsst-2.jpg

این دوربین 3200 مگاپیکسلی به اندازه یک خودرو بوده و وزنی در حدود 3 تن دارد. با استفاده از LSST، دانشمندان تلاش خواهند کرد تا رازهای پایدار پیرامون انرژی تاریک را حل کنند. نیرویی که حدود 70 درصد ماده و انرژی در جهان ما را تشکیل می دهد.

دوربین LSST همچنین ماده تاریک را بررسی خواهد کرد. ماده اسرار آمیزی که حدود 85 درصد از همه چیز در جهان را تشکیل می دهد. یکی از دانشمندان درگیر در این پروژه اعلام کرد که دوربین LSST به ما امکان دیدن میلیاردها کهکشان را می دهد. در واقع، همه چیز موجود در آسمان شب از رصدخانه شیلی در بالای کوه ما مشاهده می شود.

lsst-2.jpg

او گفت: «نکته شگفت‌انگیز در مورد دوربین LSST این است که شما به وضوح خواهید دید که اجرام چقدر بزرگ هستند، چه وسعتی را در آسمان پوشانده‌اند، و چه تعداد ستاره و کهکشان را در خود جای داده‌اند.

  سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 رونمایی شدند. اولین کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی مایکروسافت

طبق آگهی فضا قبل از اینکه دوربین LSST بتواند به دانشمندان در کشف انرژی تاریک و دیگر اسرار کیهانی کمک کند، باید به قله 2713 متری Cerro Pachón در آند منتقل شود.

سپس آزمایش هایی برای تایید عملکرد دوربین انجام می شود و دانشمندان یک دوره تصویربرداری 18 هفته ای خواهند داشت. اولین تصاویر از دوربین LSST نیز قرار است در بهار سال آینده منتشر شود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/50293-lsst-camera-rubin-observatory