در عصر نرم افزار و هوش مصنوعی، آیا رویدادهای بزرگ فناوری مانند CES هنوز مرتبط هستند؟


در دسامبر 2023، یکی از بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین اخباری که به صنعت فناوری رسید، بدون شک اعلام رسمی پایان E3 بود. THE نمایشگاه سرگرمی های الکترونیکییا Electronic Entertainment Extravaganza که من آن را به یاد دارم، زمانی پرکارترین بازی ویدیویی و نمایشگاه سرگرمی دیجیتال جهان بود. اخبار بسته شدن دائمی آن بلافاصله سؤالاتی را در مورد اینکه آیا سایر نمایش های فناوری از این روند پیروی خواهند کرد یا خیر ایجاد کرد. مهمتر از همه، همه نگاه ها به آن دو بود CES، نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفیکه یک ماه بعد، در ژانویه 2024 اتفاق افتاد و من مجبور شدم در آن شرکت کنم.

روندهای فناوری برای تماشا در CES 2024: آغاز عصر هوش مصنوعی و سخت افزارهای نرم افزاری تعریف شده

خب این یک ماه پیش بود الان فوریه است. من به تازگی از CES 2024 برگشتم، وقت داشتم چند چیز را هضم کنم، با چند نفر صحبت کنم و خوشحالم که گزارش می دهم که این ترس ها بی اساس هستند … فعلا.

بیایید یک قدم از E3 به عقب برگردیم. کووید نمایشگاه فناوری را نابود کرد. این نتیجه گیری ساده انگارانه است. اما، اگر کووید کل صنعت را لکه دار کرده است، چرا نمایش هایی مانند CES تقریباً بلافاصله در حالی که E3 پژمرده می شود باز می گردند؟

در اعداد

عمیق تر حفاری کنید و خواهید دید که کووید فقط یک توانگر بود. این باعث شد تا دنیا متوجه شود که E3 دیگر ضروری نیست. رویدادهای حضوری همیشه به عنوان ضروری ستایش شده است. چیزی شبیه به تجربه ملاقات با مردم و تجربه فیزیکی چیزها نبود. با این حال، ظهور پلتفرم‌های استریم مانند توییچ، یوتیوب و رسانه‌های اجتماعی ثابت کرده است که بازی می‌تواند به همان اندازه اشتراکی، تعاملی و در قالب دیجیتال جذاب باشد. این تغییر مخاطب پیش از کووید، با اولین مورد، احساس می شد کاهش حضور در نمایشگاه E3 2019 گزارش شده است.

All On شعار CES 2024 بود.

برعکس، سال 2019 اوج تمام نمایش‌های فناوری بزرگی بود که HardwareZone معمولاً در آن شرکت می‌کند و پوشش می‌دهد. نمایشگاه CES در ، وگاس، MWC بارسلونا، ایفا برلین، کامپیوتکس تایپه، همه تعداد شرکت کنندگان و غرفه داران قبل از کووید را گزارش می کنند. همه این نمایش‌ها تا سال 2023 با موفقیت به فرمت حضوری خود بازگشتند و ظاهراً از همه‌گیری آسیبی ندیده بودند.

CTA (انجمن فناوری مصرف کننده)، سازمانی که CES را مدیریت می کند، تقریباً گزارش داد 175000 شرکت کننده در سال 2019. این عدد کاهش یافت 45000 در سال 2022 به دلیل کووید با این حال، توسط 2023آنها به 115000 بازدید کننده بازگشته بودند و اولین گزارش ها از این اخیر بود نسخه 2024 آنها را در 135000 سالم بنشینید. علاوه بر این، CTA همچنین گزارش داد که CES 2024 با 2.5 میلیون فوت مربع نمایشگاه و 4300 غرفه‌دار، از جمله 1400 استارت‌آپ، شاهد رشد 15 درصدی نسبت به سال 2023 بوده است.

  کدام رک شبکه بهتر کار می کند؟

و این فقط CES نیست، همه نمایش‌های دیگری که در بالا ذکر کردم نیز پس از بازگشایی برای رویدادهای فیزیکی، بهبودی مشابه و تقریباً آنی را در حضور نشان دادند. MWC بارسلونا 109000 داشت شرکت کنندگان در سال 2019؛ 88500 در سال 2023. IFA برلین از 250000 شرکت کننده در سال 2019 استقبال کرد. 180000 در سال 2023. کامپیوتکس تایپه حتی موفق شد 12 درصد نسبت به قبل از کووید رشد کند 2019 به 47594 در سال 2023.

Covid فقط یک وقفه بود، و برخلاف E3، به نظر می‌رسد که نمی‌توانید بخش فیزیکی را از فناوری حذف کنید. این چهار نمایش اصلی چیزی بیش از نمایشی از ابزارهای جدید فانتزی گزارش شده در HardwareZone یا نه چندان سرگرم کننده را نشان می دهند. ویدیوهای TikTok. یک زنجیره تامین کامل در زیر سطح وجود دارد. همه امیدوارند با شخص دیگری تجارت کنند.

چرا شما، مصرف کننده، باید مراقب باشید؟

زیرا نمایش هایی مانند این صنعت را قوی تر می کند. آنها نوآوری واقعی را تشویق می کنند و رقابت را برجسته می کنند. مهم نیست که برند چقدر بزرگ باشد، هر ابزاری که امروزه استفاده می کنیم در واقع فناوری و قطعات ده ها شرکت مختلف بزرگ و کوچک را در خود جای داده است. یک استارت‌آپ ناشناخته ممکن است ایده‌ای انقلابی داشته باشد که در نهایت به محصول یک برند بزرگ‌تر راه پیدا کند یا در بازاری خارج از کشور خود به پایان برسد. این اتصالات به ندرت به صورت تصادفی آنلاین اتفاق می افتد. نمایشگاه‌های تجاری مانند CES امکان برگزاری چنین جلساتی را فراهم می‌آورد، حتی اگر فقط برای کشف فناوری‌ها و مشارکت‌های جدید فراتر از طاووس‌سازی محصول باشد.

من صحبت کردم با جان تی کلی، معاون CTA و مدیر نمایشگاه CES در مورد ارتباط مداوم CES. پاسخ های او بازتاب احساسات من در بالا است،

ما دائما در حال پیشرفت و پیشرفت هستیم. فکر می‌کنم ما به صحبت‌های شرکت‌کنندگانمان گوش دادیم، به غرفه‌دارانمان گوش دادیم، به اعضای رسانه‌ای مثل شما گوش دادیم و گفتیم: “هی، ما باید چه کار کنیم؟” چگونه می توانیم بهتر باشیم؟ اغلب در مورد شناسایی صنایع جدید، حوزه های جدید رشد است. یک مثال عالی می تواند فضای تحرک حمل و نقل باشد. این شانزدهمین نمایشگاه CES من است. زمانی که من شروع به کار کردم، تنها تعداد انگشت شماری از خودروسازان در نمایشگاه حضور داشتند. شاید فقط یکی دو ما اکنون بیش از 250 دستگاه داریم. و این فقط OEM نیست. اینها تامین کنندگان هستند. این در مورد همه افراد در زنجیره ارزش است. من فکر می‌کنم این یک نمونه کامل از صنعتی است که رشد کرده است و به این ترتیب ما مرتبط باقی می‌مانیم.

  چیپست جدید AMD X870E همزمان با پردازنده های Ryzen 9000 وارد بازار می شود.

در همین راستا، صنعت فم‌تک و فناوری زیبایی در حال تجربه گسترش مشابهی است که جان ۸ سال پیش به خودروها اشاره می‌کرد. در CES آخر، L’Oréal حتی سخنرانی افتتاحیه کل نمایشگاه بود. یکی از مشاهدات جالب‌تر جان در مورد تأثیر پس از کووید، این است که CES تجربه‌ای است که مردم مایل بودند برای آن هزینه بپردازند.

رویدادهای زنده (مطمئنا) تحت تأثیر کووید قرار گرفته اند، اما چیزی که مردم از آن لذت می برند تعامل چهره به چهره است. من فکر می کنم این چیزی است که در طول کووید گم شده است. از راهرو می روی و می گویی که جالب به نظر می رسد. بگذار بایستم و ببینم. شما نمی توانید آن را در یک محیط دیجیتال تکرار کنید.

من فکر می کنم مردم بیشتر از قبل از کووید به تعاملات و تجربیات رو در رو اولویت می دهند. و ما دریافته‌ایم که حداقل در اینجا در ایالات متحده، بسیاری از هزینه‌های مصرف‌کننده به سمت تجربیات است. و از بسیاری جهات، CES یکی از این تجربیات است. این فرصتی است که کسب و کارهای بیشتری تصمیم می گیرند پول خود را در آن خرج کنند. این فرصتی است برای گرد هم آوردن افراد، برای برقراری ارتباط، بحث در مورد کسب و کار، برای به اشتراک گذاشتن ایده های آینده. درباره شراکت ها بحث کنید، بحث کنید و سرمایه گذاران جدید پیدا کنید، سرمایه گذاران را جذب کنید، با رسانه هایی مانند شما ملاقات کنید. این یک تجربه عالی است که نمی توانم آن را در جای دیگری تکرار کنم.

اکنون، من همچنین از جان درباره روندهایی که در طول سال‌ها دیده است پرسیدم، و پاسخ او نشان می‌دهد که چرا نمایش‌هایی مانند CES همچنان برای صنعت فناوری امروز مرتبط و ضروری هستند.

برخی چیزها وجود دارند که به نظر من نوید بیشتری نسبت به مواردی دارند که هرگز واقعاً توسط مصرف کنندگان پذیرفته نشده اند. من فکر می کردم پرینت سه بعدی مفهوم جالبی است و هر خانه ای یک چاپگر سه بعدی دارد و شما می توانید اشیاء کوچک را چاپ کنید، هر چیزی که ممکن است برای خانه خود نیاز داشته باشید. می‌دانید، اگر نیاز به تعویض پیچ یا قالب‌گیری یک فنجان داشتید، همیشه فکر می‌کردم نویدهای زیادی در آنجا وجود دارد. ما هرگز تا آن نقطه تکامل پیدا نکردیم.

در مثالی دیگر. هشت سال پیش (2016)، هدست‌های واقعیت مجازی قبلاً در نمایشگاه CES بودند، و پس از آن به طور ناگهانی در سال گذشته (2023) با متاورس، هدست‌های VR دوباره داستان بزرگ را به خود اختصاص دادند. گاهی اوقات چرخه ای است و گاهی اوقات فناوری ها از زمان خود جلوتر هستند. در نهایت ما به عقب خواهیم رسید، و سپس می دانید، نوعی رستاخیز در CES وجود دارد.

  افزایش 750 درصدی نرخ فریم با درایور جدید اینتل

گرایش‌ها می‌آیند و می‌روند، اما می‌توانند بازگردند. و به همین دلیل نمایش هایی مانند CES، MWC، IFA و Computex کار می کنند. همه آنها یک پلت فرم فیزیکی مرکزی برای مشاهده و تجربه این روندها فراهم می کنند. و دوباره آن کلمه وجود دارد. تجربه.

CTA 100 سال فناوری را جشن می گیرد.  آیا CES همچنان می تواند برای 100 مورد بعدی مرتبط باشد؟

برای E3، ممکن است بتوانید یک بازی جدید را شخصاً بررسی کنید، اما همانطور که مردم متوجه شده اند، می توانید همان تجربه را در خانه داشته باشید. نه تنها این، بلکه هیچ گونه ژانر جدید، هیچ گرایش جدیدی وجود ندارد، فقط تکرار IP های موجود یا کهن الگوها. پیشرفت‌های فنی واقعی که بر بازی تأثیر می‌گذارند معمولاً در نمایش‌هایی مانند CES آشکار می‌شوند. به عنوان مثال، چت ACE Real-Time NPC AI NVIDIA برای اولین بار در Computex 2023 معرفی شد و ما توانستیم در CES 2024 با آن تعامل داشته باشیم.

@hwztech فناوری ACE NVIDIA و Convai به ما بینشی در مورد اینکه چگونه می‌توانیم نحوه تعامل با NPCها را تغییر دهیم، به ما داد. #nvidia #اسفن آوری #هوش مصنوعی #توسعه بازی #ces2024 #سایبرپانک @NVIDIAGEForce ♬ صدای اصلی – HardwareZone

ماه عسل چقدر طول خواهد کشید؟

آینده در نرم افزار است.

اکنون به روندها و تجربیات بازگردیم. در CES 2024، بزرگ‌ترین روند، هوش مصنوعی و سخت‌افزار تعریف‌شده توسط نرم‌افزار بود. ماه گذشته که در سالن ها قدم می زدم، این تغییر تمرکز را احساس کردم. من دموی مخصوص محصول کمتری دیدم. به عنوان مثال، سخنرانی اصلی گروه موتور هیوندای فقط یک میزگرد در مورد آینده انرژی هیدروژن بود، اما اصلاً چیزی فاش نشد. SK Hynix یک غرفه بزرگ با کارناوال سواری مانند مسیر قطار و هاورکرافت داشت، اما باز هم هیچ محصول واقعی برای نمایش وجود نداشت. سونی همچنین هیچ محصول جدیدی عرضه نکرده است و به جای آن، این فناوری را به سازندگان معرفی کرده است. ال‌جی و سامسونگ نسخه‌ای از یک خانه هوشمند با پیشخدمت رباتیک ارائه کردند. شاسی دیجیتال اسنپدراگون کوالکام نشانی از کاری بود که یک پلتفرم خودروی هوشمند هوش مصنوعی می تواند انجام دهد، نه فقط یک خودروی هوشمند.

زک پلتفرم خودرویی Snapdragon AI را امتحان می کند.

نکته اصلی این است که اینها وعده‌های بزرگی برای آینده بود، شاید در آینده نزدیک، اما نه فوریت یک ویترین مبتنی بر محصول مصرفی معمولی. در حالی که فکر می‌کنم CES امروز هم بسیار مرتبط است و احتمالاً در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت، زمانی که نرم‌افزار به طور کامل از تجربه سخت‌افزاری پیشی می‌گیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

زاخاری چان

زاخاری چان /
ویرایشگر

یک گیک، یک گیمر، یک فرد دیوانه. زاخاری حدود 5 سال است که در داخل و اطراف مدار رسانه ای کار می کند که صنایع الکترونیک مصرفی، قطعات و بازی های ویدیویی را پوشش می دهد، که به او دیدگاه منحصر به فردی در مورد همه این … “موضوع” می دهد.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/blog-age-software-ai-are-mega-tech-events-ces-still-relevant