دومین بتای اندروید 15 با قابلیت ذخیره فضای خصوصی منتشر شد. از گوشی های شیائومی گرفته تا آنر و لنوو

دومین بتای اندروید 15 با قابلیت ذخیره فضای خصوصی منتشر شد.  از گوشی های شیائومی گرفته تا آنر و لنوو

امشب گوگل نسخه بتای دوم اندروید 15 را منتشر کرد. این نسخه جدید اندروید برای گوشی ها و تبلت های برندهای مختلفی مانند Honor، iQOO، Lenovo، Notting، OnePlus، Oppo، Realme، Sharp، Techno، Vivo و Xiaomi در دسترس است. و همچنین گوشی های پیکسل خود گوگل. جزئیات بیشتر و تغییرات نسخه دوم اندروید 15 بتا را در زیر بخوانید.

به گفته گوگل، نسخه بتای بعدی اندروید در ماه ژوئن و نسخه نهایی در ماه جولای منتشر خواهد شد. البته آنچه گفته شد مشروط به این است که همه چیز طبق برنامه پیش برود، زیرا یک نقص در لحظه آخر می تواند برنامه را تغییر دهد.

ویژگی های نسخه دوم بتا اندروید 15 را به شما معرفی می کنیم

در نسخه بتای دوم اندروید 15، قابلیت Private Space به کاربر این امکان را می دهد که فضای دومی ایجاد کند تا اپلیکیشن های حساس را از چشم دیگران پنهان نگه دارد. طبیعتا این ویژگی سالهاست که در پوسته های تولیدکنندگان مختلف دیده می شود.

فضای خصوصی اندروید از 15 نمایه جداگانه استفاده می کند و پس از قفل شدن صفحه، آن نمایه غیرفعال می شود و برنامه های دسته بندی شده دیگر نمایش داده نمی شوند. البته امکان اعمال سفارشی سازی های مختلفی در خصوص فضای خصوصی از جمله امکان استفاده از قفل مجزا برای آن وجود دارد. برنامه های قرار داده شده در فضای خصوصی حتی در تاریخچه، اعلان ها، تنظیمات و سایر برنامه ها نمایش داده نمی شوند.

ویژگی Private Space قابلیت های دیگری برای متمایز ، فضا دارد به طوری که برنامه ها فقط می توانند به تنظیمات و فایل ها در همان فضا دسترسی داشته باشند. البته، امکان اشتراک گذاری فضاهای تعیین شده بین برنامه ها نیز وجود دارد، با این حال، آنها تنها زمانی قابل دسترسی خواهند بود که قفل فضای خصوصی باز باشد.

  JBL نرم‌افزار Echolocation مجهز به هوش مصنوعی را راه‌اندازی می‌کند، بازی‌های FPS را برای گیمرهای دارای اختلال بینایی باز می‌کند.

یکی دیگر از تغییرات اندروید 15 محدودیت های بیشتر در اجرای برنامه ها در پس زمینه است. برای مثال، هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند بیش از 6 ساعت در پس‌زمینه اجرا شود، که به جلوگیری از تخلیه باتری کمک می‌کند. اندروید 15 همچنین از پخش ویدیوهای AV1 با کمک رمزگشای نرم افزاری پشتیبانی می کند که به کاهش مصرف انرژی و استفاده از منابع سخت افزاری کمتر کمک می کند.

تغییر مهم دیگر در اندروید 15 مربوط به نحوه دسترسی اپلیکیشن ها به عکس ها و ویدئوها است. هنگامی که به یک برنامه دسترسی کامل داده نمی شود، فقط می تواند فایل های اخیر را در طول دسترسی محدود بخواند، که به افزایش امنیت کمک می کند.

گوگل همچنین تغییراتی را ایجاد کرده است تا برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند نتوانند سایر برنامه ها را اجرا کنند و این باعث افزایش امنیت می شود. یکی دیگر از تغییرات اندروید 15 بهبود چندوظیفه ای در صفحه نمایش های بزرگ است و اکنون می توان نوار وظیفه را پین یا قفل کرد تا همیشه مانند ویندوز نمایش داده شود. این به شما کمک می کند تا راحت تر بین برنامه ها جابجا شوید. همچنین می‌توان حالت‌های اشتراک‌گذاری صفحه بین برنامه‌ها را به‌عنوان نمایه برای استفاده بعدی ذخیره کرد.

از دیگر پیشرفت های اندروید 15 می توان به پیش نمایش ویجت و سفارشی سازی بیشتر لرزش برای اعلان های مختلف اشاره کرد.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/os/50837-google-android-15-beta-2-private-space