سرعت لیزر استارلینک که با شنیدن آن مغز شما را سوت می زند!


فناوری جالبی که ماهواره های استارلینک برای انتقال سریع داده ها استفاده می کنند، لیزر فضایی است که می تواند روزانه 42 پتابایت (42000 ترابایت) از داده های مشترکین را منتقل کند. در ادامه این خبر جزئیات جدیدی از این فناوری شگفت انگیز را بخوانید.

استارلینک از فناوری های SpaceX برای ارائه اینترنت پرسرعت به مناطق دورافتاده سیاره استفاده می کند. یکی از این فناوری‌ها، لیزرهای فضایی است که به نظر می‌رسد برای تحویل واقعی Starlink در سراسر جهان حیاتی است.

ارتباط لیزری برای ماهواره های Starlink

اخیراً یک مهندس اسپیس ایکس به نام تراویس براشیرز اعلام این شرکت از ارتباطات لیزری برای انتقال بیش از 42 پتابایت ترافیک در روز استفاده می کند. آقای Brashears جزئیات جالبی در مورد قابلیت های Starlink برای ارائه اینترنت از فضا ارائه کرد.

به گفته این مهندس اسپیس ایکس، Starlink از 9000 پرتو لیزر در روز برای انتقال صدها ترابایت داده استفاده می کند. این فناوری وظیفه انتقال روزانه 42 میلیون گیگابایت (42 پتابایت) از ترافیک مشترکین Starlink را بر عهده دارد. در حالی که مشترکین اینترنت ماهواره ای Starlink را از طریق امواج رادیویی دریافت می کنند، از ارتباط لیزری برای انتقال ترافیک بین ماهواره ها استفاده می شود.

ارتباطات لیزری استارلینک

مزیت بزرگ استفاده از ارتباطات نوری در سیستم ماهواره ای Starlink کاهش تاخیر و بهبود پوشش اینترنت است و هر لینک پهنای باند 100 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کند. به طور دقیق تر، ارتباط لیزری بین ماهواره های Starlink یک شبکه فضایی ایجاد می کند تا ماهواره هایی که نمی توانند ترافیک را به طور مستقیم با ایستگاه های زمینی مبادله کنند، بتوانند ترافیک خود را از طریق ماهواره های دیگر منتقل کنند.

  مدیاتک به جنگ سامسونگ می رود و اگزینوس 2500 با تراشه پرچمدار Dimensity 9400

به عنوان مثال، اگر یک یا چند ماهواره Starlink در کشوری وجود داشته باشد که در آن ایستگاه زمینی وجود ندارد، ترافیک از طریق ارتباط لیزری با سایر ماهواره ها منتقل می شود. Brashears بر پایداری و قابلیت اطمینان این سیستم تاکید می کند و می گوید که این سیستم قادر است اتصال پایدار بین صدها ماهواره Starlink بالای زمین را فراهم کند.

اینترنت لیزری از طریق ماهواره

ارتباطات لیزری ماهواره‌های Starlink در فاصله بیش از 5400 کیلومتری کار می‌کند و مسیریابی می‌تواند به‌طور خودکار در هر میلی‌ثانیه بازنشانی شود تا ترافیک اینترنت مشترکان به‌طور یکپارچه به نزدیک‌ترین ایستگاه زمینی هدایت شود. آقای براشیر زمان آپ تایم این سیستم را 99 درصد اعلام کرد.

در این رابطه بخوانید:

– پاسخ به تمام سوالات شما در مورد سرویس اینترنت Starlink
– دستیابی به رویای دریافت اینترنت ماهواره ای مستقیم بر روی تلفن های هوشمند

شاید جالب باشد بدانید که سرعت شگفت انگیز ارتباط لیزری ماهواره های استارلینک مربوط به نسل سوم این فناوری است و در ماهواره های جدید از نسل چهارم استفاده می شود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/49420-starlink-satellites-space-laser