شیائومی یک خودروی الکتریکی برای رقابت با پورشه و تسلا ساخته است که SU7 نام دارد.


شیائومی یک خودروی الکتریکی برای رقابت با پورشه و تسلا ساخته است که SU7 نام دارد.

شیائومی SU7 (منبع تصویر: شیائومی)

صحبت هایی مبنی بر اینکه شیائومی قصد ساخت یک خودروی برقی را داشت و بالاخره به اینجا رسید، وجود داشت. این SU7 (تلفظ Sue-Qi، Qi در چینی به معنای هفت) نام دارد و شیائومی می‌خواهد با آن تولیدکنندگانی مانند پورشه و تسلا را در پیش بگیرد.

لی جون، مدیرعامل شیائومی، سه ساعت وقت صرف معرفی این خودرو کرد و گفت که این خودرو توسعه یافته است با هزینه بیش از 10 میلیارد یوان (~1.87 میلیارد دلار سنگاپور). او همچنین گفت که SU7 به طور قابل توجهی بهتر از پورشه تایکان و تسلا مدل S – رقبای اصلی آن خواهد بود.

شیائومی SU7 را در دو نسخه عرضه خواهد کرد: SU7 و SU7 Max. مدل پایه دیفرانسیل عقب بوده و دارای قدرتی خواهد بود 295 ، بخار و 400 نیوتن متر گشتاور. این به آن اجازه می دهد تنها در 5.28 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. ظرفیت باتری 73.6 کیلووات ساعت و برد ادعا شده طبق استاندارد CLTC (چرخه تست خودروی سبک چین) 668 کیلومتر است.

(منبع تصویر: شیائومی)

SU7 Max تمام چرخ متحرک خواهد بود و دارای دو موتور خواهد بود که تولید خواهند کرد 570 ، بخار و 838 نیوتن متر گشتاور. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت فقط 2.78 ثانیه و 0 تا 200 کیلومتر در ساعت فقط 10.67 ثانیه طول می کشد. شیائومی می‌خواهد اشاره کند که این ارقام بهتر از تایکان توربو هستند. SU7 Max دارای باتری بزرگتر 101 کیلووات ساعتی است و برد CLTC ادعا شده 800 کیلومتر است.

  اطلاعیه خدمات عمومی: به‌روزرسانی‌های عملکرد چیپست‌های Zen 4 و Zen 5 AMD اکنون در دسترس هستند

SU7 نه تنها سریعتر از نمونه های هم عصر خود است، بلکه فضای بیشتری نیز خواهد داشت. این تقریباً به اندازه یک BMW سری 5 است اما ظرفیت بار صندوق عقب 517 لیتر است و صندوق عقب 105 لیتر فضای اضافی دارد.

SU7 نیز از فناوری های زیادی برخوردار خواهد بود. هر SU7 انرژی خواهد گرفت دو تراشه NVIDIA Drive Orin و هر دو خودرو در حین رونمایی روی صحنه رفتند. لی جون گفت شیائومی قصد دارد تا پایان سال 2024 در 100 شهر چین تست های رانندگی خودران را انجام دهد. با این حال، باید دید که آیا مقامات چینی به کاربران اجازه خواهند داد تا از قابلیت های رانندگی خودران خود در جاده ها استفاده کنند یا خیر.

فضای داخلی به طور کلی کاملاً معمولی است.  اندازه صفحه نمایش اصلی 16.1 اینچ و وضوح 3K است.  (منبع تصویر: شیائومی)

سیستم اطلاعات سرگرمی HyperOS (سیستم عامل جدید موبایل شیائومی) را اجرا می کند و از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8295 و ظاهرا فقط 1.49 ثانیه طول می کشد تا شروع شود. صفحه نمایش مرکزی 16.1 اینچ و وضوح 3K است. این سیستم صوتی دارای 23 بلندگوی Dolby Atmos است.

از اولین برداشت‌ها، SU7 بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد و اگر شیائومی بتواند آن را با قیمتی جذاب مانند اکثر محصولات دیگر خود عرضه کند، دیگر سازندگان خودروهای برقی باید نگران باشند. چیزی که برای من جالب است این است که هدف آن یک SUV نبود که مسلماً محبوب‌ترین نوع خودروی امروزی است.

قیمت و در دسترس بودن

شیائومی هیچ جزئیاتی در مورد قیمت و در دسترس بودن SU7 در جریان رویداد معرفی نکرد. فقط بیان می کند که تولید انبوه در نیمه اول سال 2024 انجام خواهد شد و این خودرو با پورشه تایکان و تسلا مدل S رقابت خواهد کرد، بنابراین انتظار ارزانی نداشته باشید. برخی گزارش ها انتظار دارند که قیمت SU7 در حدود شروع شود 300000 یوان (~55748 دلار سنگاپور). شیائومی همچنین مشخص نکرد که آیا به بازارهای دیگر خارج از چین می آید یا خیر.

  Xiaomi 14T و Xiaomi 14T Pro با لایکا و هوش مصنوعی در اختیار سنگاپور هستند.

منبع: Engadget، اخبار خودرو چین

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-xiaomi-su7-first-electric-car-ev-singapore-price-specs