طبق گزارش ها، اپل بیش از 10 میلیارد دلار برای پروژه خودروسازی خود هزینه کرده است و خودی ها آن را “فاجعه تایتانیک” می نامند.


طبق گزارش ها، اپل بیش از 10 میلیارد دلار برای پروژه خودروسازی خود هزینه کرده است و خودی ها آن را “فاجعه تایتانیک” می نامند.

(منبع تصویر: MacRumors)

نیویورک تایمز (NYT) گزارشی را منتشر کرده است که در آن جزئیات سفر دشوار پروژه ماشین الکتریکی اپل را شرح داده است.

به گزارش نیویورک تایمز، پروژه ماشین هوشمند با نام رمز پروژه تایتان در سال 2014 راه اندازی شد زمانی که جهان با چشم انداز یک وسیله نقلیه خودران وسواس داشت و سازنده آیفون خواهان مزیت حرکت اول بود.

اپل واچ به تازگی راه اندازی شده بود و این شرکت به دنبال محرک های رشد جدید بود. علاوه بر این، به نظر می رسد که تیم کوک، مدیرعامل اپل این پروژه را تایید کرده است. به عنوان بخشی از استراتژی این شرکت برای جلوگیری از پیوستن مهندسانش به تلسا.

با این حال، خودی ها به نیویورک تایمز گفتند که پروژه تایتان از همان ابتدا محکوم به فنا بود و حتی آن را “” نامیدند. “فاجعه تایتانیک”. در طول 10 سال گذشته، خودی ها می گویند اپل بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است و به چیزی نزدیک به رویای یک وسیله نقلیه خودران دست نیافته است.

اپل در نهایت یک وسیله نقلیه الکتریکی مشابه آنچه تلسا ارائه می‌دهد: ویژگی‌های کمک راننده. ظاهرا وجود داشت مذاکره با ایلان ماسک برای خرید تلسا، اما اپل در نهایت تصمیم گرفت که این کار را انجام ندهد زیرا ترجیح داد وسیله نقلیه خود را بسازد. سپس در سال 2016 تلاش کرد تا به نرم‌افزار خودروهای خودران منتقل شود، اما کدنویسی و الگوریتم‌ها برای اپل بسیار سخت‌گیرانه بودند.

  بهترین شمشیرهای نوری که می توانید برای سرگرمی و مبارزه بخرید

تغییر منظم رهبری تیم به چالش های فنی اضافه شد. در طول این سال ها چهار رهبر مختلف وجود داشته است. همراه با موج های متعدد اخراج و راه اندازی مجدد تیم، کارمندان به طور فزاینده ای در مورد چشم انداز پروژه احساس عدم اطمینان می کردند.

نیویورک تایمز ادعا می کند که اپل در اوایل سال جاری تصمیم گرفت منابع را به سمت هوش مصنوعی مولد هدایت کنید زیرا برای آینده بخش آیفون ضروری است. اگرچه پروژه تایتان لغو شده است، اما خودی ها می گویند که فناوری های هوش مصنوعی و اتوماسیون توسعه یافته برای محصولات آینده از جمله AirPods مجهز به هوش مصنوعی با دوربین، دستیار ربات و واقعیت افزوده استفاده خواهند شد.

منبع: مجله نیویورک تایمز

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-apple-car-project-titanic-disaster-over-10-billion-spent