عجیب اما واقعی؛ اثر انگشت خود را از صدای لمس صفحه گوشی کشف کنید!


به نظر می رسد که اگر انگشت خود را روی صفحه لمسی بکشید، توانایی تشخیص اثر انگشت از طریق صدای مالش آن به صفحه نمایش قابل تشخیص و ایجاد مجدد است. در همین راستا گروهی از محققان چینی و آمریکایی روشی را برای تشخیص اثر انگشت کاربران هنگام کشیدن انگشت روی صفحه گوشی ارائه کرده اند که می تواند برای هکرها بسیار جالب باشد. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

طبق آگهی com. tomshardware محققان یافته های خود را در قالب مقاله ای با عنوان “کشف حفره تشخیص اثر انگشت از طریق صدای لمسی” در رسانه های علمی معتبر منتشر کردند. این حمله هکری به عنوان PrintListener شناخته می شود و از الگوی صوتی انگشت کاربر که روی صفحه کشیده شده است برای استخراج اثر انگشت استفاده می کند.

printlistener-2.jpg

با استفاده از این روش، محققان توانستند تا حدودی 27.9 درصد از اثر انگشت و 9.3 درصد از آنها را به طور کامل شناسایی کنند. البته این اولین بار است که از چنین ترفندی برای تشخیص اثر انگشت کاربران استفاده می شود.

در واقع، هکرها توانسته اند صدای اصطکاک ناشی از کشیدن انگشت روی صفحه نمایش را از طریق میکروفون گوشی و از طریق اپلیکیشن های پیام رسان ضبط کنند. روش فوق چندین بار در عمل آزمایش شد و دانشمندان توانستند از هر 10 حمله یک اثر انگشت را به طور کامل شناسایی کنند.

روش های جدیدی برای تشخیص اثر انگشت ارائه شده است که استفاده از اثر انگشت یکی از روش های قابل اعتماد و محبوب در بین کاربران است. این می تواند منجر به نگرانی کاربران در مورد احتمال سرقت و سوء استفاده از اثر انگشت آنها شود.

  با قابلیت ها و ویژگی های مادربردهای MSI Z790 MAX که ترکیبی از قدرت و کارایی برای گیمرها هستند آشنا شوید.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/technology/49690-your-fingerprints-can-be-recreated-from-the-sounds