اخیراً نسخه جدید فناوری مقیاسبندی اپلیکیشن XeSS 1.3 اینتل با فناوریهای DLSS انویدیا و FSR AMD در بازی Horizon Forbidden West مقایسه شد و امتیاز بسیار خوبی کسب کرد. در ادامه این خبر از شهر سخت افزار این مقایسه را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.
به گفته سایت Wccftechفناوری مقیاسبندی XeSS 1.3 اینتل که اخیراً منتشر شده است، عملکرد بسیار خوبی در برابر FSR و DLSS به دست آورده است.
اینتل در جریان مراسم راه اندازی خود فاش کرد که فناوری XeSS 1.3 برای بازسازی دقیق تر تصویر، بهبود ضد aliasing، کاهش شبح و افزایش پایداری زمانی بهینه شده است. به نظر می رسد تمام پیشرفت های ذکر شده توسط اینتل در فناوری جدید و مقایسه ارائه شده توسط کانال یوتیوب وجود داشته باشد صندلی S2Games آنچه منتشر شد مؤید این واقعیت است.
برای مقایسه، ارتقاء مقیاس XeSS 1.3 در برابر XeSS 1.2 (سلف خود)، DLSS 3.7 و FSR 2.2 آزمایش شد. همه حالتهای XeSS 1.2 از مدل DP4a استفاده میکنند که میتواند روی همه پردازندههای گرافیکی (Intel/NVIDIA/AMD) استفاده شود، در حالی که مدل XMX فقط توسط پردازندههای گرافیکی Intel Arc با شتاب سختافزاری XMX قابل استفاده است. حالت XMX کیفیت تصویر بهتر و همچنین عملکرد بالاتری نسبت به DP4a ارائه می دهد.
یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 برای آزمایش تمام تکنیک های ارتقا استفاده شد. اول از همه، XeSS 1.3 عملکرد بسیار بهتری نسبت به XeSS 1.2 در دقت حرکت اشیا و سایه های پایین ارائه می دهد.
در مرحله بعد، مقایسه ای بین XeSS، FSR و DLSS داریم. در اینجا، حالت XeSS Ultra Quality (DP4a) به خوبی با رقبا رقابت می کند و وفاداری تصویر بهتری نسبت به FSR و DLSS ارائه می دهد. فناوری FSR AMD وضوح تصویر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، که ممکن است برای برخی مفید باشد، اما الایاسینگ به وضوح در تصاویر قابل مشاهده است و تصویر زیر این واقعیت را نشان می دهد.
هنگامی که شخصیت بازی (آلیاژ) حرکت می کند، می توانید رد سایه ها را به عنوان ردی از حرکت او مشاهده کنید. علاوه بر این، آب استخر در DLSS و XeSS بسیار صاف به نظر می رسد، اما در حالت FSR یک افکت سوسو زدن بسیار آزاردهنده روی صفحه ایجاد می کند.
بنابراین به نظر می رسد که اینتل نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشته است و اکنون فناوری ارتقاء مقیاس XeSS (حداقل در Horizon Forbidden West) با فناوری های FSR و DLSS قابل مقایسه است. در حال حاضر میتوانید از XeSS 1.3 در بازیهایی استفاده کنید که قبلاً از XeSS 1.2 یا قبلتر با جایگزین ، فایلهای “libxess” پشتیبانی میکنند. می توانید فایل های جدید XeSS 1.3 را در GitHub پیدا کنید اینجا پیدا ،.
یکی از چیزهای مهمی که در حال حاضر از اینتل XeSS غایب است، پشتیبانی از تولید فریم است، اما این مورد نیز در دست توسعه است و در آینده نزدیک به فناوری XeSS اضافه خواهد شد.
در این رابطه بخوانید:
– معرفی فناوری FSR 3.1 AMD با بسیاری از ویژگی های جدید. بهبود عملکرد و توانایی ایجاد فریم در فناوری های DLSS و XeSS
– مقایسه فناوری های DLSS 2 و FSR 2 در 26 بازی مختلف. رقابتی وجود ندارد (تماشا کنید)
– مقایسه عملکرد فناوری DLSS 3.7.0 انویدیا با نسخه های قبلی در Cyberpunk 2077 (ساعت)
به نظر شما Intel XeSS 1.3 در مقایسه با سایر رقبا چقدر خوب عمل می کند؟
منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/graphic-card/50310-intel-xess-1_3-performance-vs-dlss-fsr