فاش شدن مشخصات اصلی تراشه نسل سوم اسنپدراگون 7 پلاس; قدرتمندترین تراشه میان رده کوالکام در راه است


به نظر می رسد کوالکام قصد دارد از نسل سوم چیپست اسنپدراگون 7 پلاس رونمایی کند. در همین راستا اعلام شد که این تراشه عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، مشخصات کلیدی اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 به بیرون درز کرده است که نشان از وجود هسته های Cortex-X4 در داخل این تراشه دارد. با شهر سخت افزار همراه باشید.

سال گذشته، نسل دوم اسنپدراگون 7+ با همان هسته های نسل اول اسنپدراگون 8+ عرضه شد که پیشرفت بسیار خوبی از نظر عملکرد برای این گوشی میان رده بود. اکنون، به نظر می‌رسد که باید شاهد تکرار این اتفاق در سال جاری با اسنپدراگون 7+ بعدی باشیم.

یک مشاور مشهور ادعا کرده است که چیپست آتی اسنپدراگون 7 کوالکام بسیار قدرتمند است و می تواند بازار گوشی های میان رده را مختل کند. نسل بعدی چیپست کوالکام با کد SM7675 در پایگاه های داده مختلف دیده شده است.

7plusg3-2.jpg

نسل سوم اسنپدراگون 7 پلاس دارای هسته Cortex-X4 با فرکانس بالای 2.9 گیگاهرتز است. پیش از این اعلام شده بود که چیپست مذکور دارای حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتز است. این افزایش فرکانس نشان دهنده عزم کوالکام برای ثبت یک رکورد جدید در تراشه های میان رده است.

با این حال، می توان انتظار داشت که عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 نزدیک به پردازنده های پرچمدار باشد. پیکربندی هسته تراشه آینده کوالکام 3 + 4 + 1 است بنابراین انتظار می رود این تراشه به 4 هسته A720 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 3 هسته کم مصرف A520 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز مجهز شود.

طبق آگهی com. notebookcheck نسل سوم تراشه اسنپدراگون 7 پلاس از پردازنده گرافیکی Adreno 732 برای بهبود عملکرد گرافیکی استفاده می کند. این اطلاعات مربوط به چیپست مورد استفاده در OnePlus Ace 3V است. پیش از این شایعه شده بود که این گوشی دارای تراشه SM7675 خواهد بود.

  رویدادهای فناوری کسب و کار: نوامبر – HardwareZone.com.sg

در این رابطه بخوانید:

– آیا تراشه میان رده Snapdragon 7 + Gen 3 کوالکام طوفانی ایجاد می کند؟

انتظار می رود گوشی هوشمند فوق اولین دستگاه مجهز به پردازنده نسل سوم اسنپدراگون 7 پلاس باشد. این گوشی هوشمند OnePlus احتمالا دارای صفحه نمایش 1.5K OLED با نرخ رفرش 120 هرتز است. ظرفیت باتری آن 5500 میلی آمپر ساعت است و توسط یک آداپتور 100 واتی شارژ می شود.

منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/49809-snapdragon-7-gen-3-core-configuration-details