طبق گزارشات اخیر، فناوری Frame Generation از طریق آپدیت FSR3 برای Immortals of Aveum منتشر شده است و به این ترتیب در حال ورود به پلی استیشن 5 و سری ایکس باکس است.
Immortals of Aveum یکی از اولین بازی های رایانه شخصی است که دارای فناوری ارتقاء مقیاس AMD FSR3 (FidelityFX Supersolution 3) است. این فناوری شامل یک الگوریتم ارتقاء یافته و فناوری تولید فریم است.
اگر به خاطر داشته باشید، این شوتر اول شخص در آگوست 2023 بر روی تمامی پلتفرم های اصلی (کامپیوتر، پلی استیشن، ایکس باکس) منتشر شد، اما در زمان عرضه، فقط از FSR2 بر روی رایانه شخصی پشتیبانی می کرد. آپدیت FSR3 برای بازی حدود یک ماه بعد منتشر شد، اگرچه این بازی به لطف NVIDIA DLSS در حال حاضر از فناوری نرخ فریم بر روی رایانه شخصی پشتیبانی می کند.
اکنون برای اولین بار این بازی کنسولی به طور رسمی از فناوری تولید فریم پشتیبانی می کند. پلی استیشن 5 و سری ایکس باکس
استودیو سازنده این بازی در این رابطه گفت:
برای اولین بار در کنسول، فناوری AMD FSR 3 با خروجی نرخ فریم امروز در Immortals of Aveum در پلیاستیشن 5 و سری Xbox X|S منتشر شد. ما خوشحالیم که Immortals of Aveum اولین بازی است که این بهروزرسانی جدید هیجانانگیز را برای بازیکنان دنیای کنسولها به ارمغان میآورد، و ما نمیتوانستیم بدون شرکای فوقالعاده با استعداد خود در Enduring Games این کار را انجام دهیم.
FSR 3 از ترکیبی از فناوریهای تولید رزولوشن فوقالعاده و نرخ فریم برای ارائه نرخ فریم نرمتر در بازیهای پشتیبانی شده استفاده میکند. این فناوری از فناوری جریان نوری و داده های بازی بلادرنگ مانند بردارهای حرکتی برای تولید فریم هایی با کیفیت بالا با نرخ فریم بالاتر استفاده می کند. در رایانه شخصی، FSR 3 به نسخه جدیدتر و بهتر به روز شده است که کیفیت بصری را بهبود می بخشد و عملکرد را افزایش می دهد.
با توجه به پیشرفتهای AMD در معماری RDNA که از این فناوری پشتیبانی میکند و منبع باز بودن این فناوری مقیاسبندی، اضافه شدن فناوری تولید فریم به کنسولهای بازی پلیاستیشن و ایکسباکس اجتنابناپذیر بود. پیش بینی می شود در آینده بازی های بیشتری به این فناوری با آپدیت نرم افزاری مجهز شوند.
همانطور که می دانید چندین سال است که فناوری های پیشرفته در کنسول های بازی مدرن وجود دارد. سونی همچنین در حال توسعه فناوری خود به نام PlayStation Spectral Supersolution است که عمدتاً بر ارتقاء مقیاس تمرکز دارد. در اسناد فاش شده به طور خاص به فناوری تولید فریم اشاره ای نشده است، اما ممکن است این فناوری به عنوان یک گزینه از طریق SDK نیز در مقطعی اضافه شود.
در این رابطه بخوانید:
– فناوری AMD FSR 3 نیز در بازی محبوب The Last of US Part 1 وارد می شود
– معرفی فناوری FSR 3.1 AMD با بسیاری از ویژگی های جدید. بهبود عملکرد و قابلیت های تولید فریم در DLSS و XeSS
– با ترفند AMD FSR 3 نرخ فریم کارت های گرافیک قدیمی انویدیا را افزایش دهید
نظر شما در مورد وجود فناوری Frame Generation در دستگاه های بازی پلی استیشن و ایکس باکس چیست؟ آیا این فناوری به افزایش عمر مفید این واحدها در دنیای بازی کمک می کند یا خیر؟
منبع: https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/console-game/50970-amd-fsr3-frame-generation-xbox-series-x-ps5