فوجی فیلم به طرفداران خود گوش می دهد و سنسور 40 مگاپیکسلی و IBIS را در دوربین جدید X100VI خود ادغام می کند.


فوجی فیلم به طرفداران خود گوش می دهد و سنسور 40 مگاپیکسلی و IBIS را در دوربین جدید X100VI خود ادغام می کند.

به جدیدترین دوربین X100 فوجی فیلم سلام کنید.  (منبع تصویر: فوجی فیلم)

فوجی فیلم به تازگی اعلام کرده است دوربین جدید X100VIجانشین X100V – دوربینی که به لطف قدرت های TikTok یک شبه به یک حس تبدیل شد.

X100V به قدری محبوب شد که دائماً در انبار و موجودی آن تمام می شد. علاوه بر این، در بازارهای آنلاین بسیار بالاتر از MSRP خود معامله می‌کرد.

X100VI در رنگ مشکی نیز موجود است.  (منبع تصویر: فوجی فیلم)

اگرچه X100VI جدید شبیه به مدل قبلی خود است، اما پیشرفت های قابل توجهی در زیر کاپوت به شکل سنسور و پردازشگر تصویر جدید دارد.

سنسور هنوز APS-C است اما اکنون جدیدترین سنسور این شرکت است سنسور 40.2 مگاپیکسلی X-Trans CMOS 5. X100VI همچنین دارای جدیدترین هاست تراشه X-Processor 5این بدان معناست که جدیدترین الگوریتم‌های تشخیص فوکوس خودکار این شرکت را نیز دارد.

پیشرفت بزرگ دیگر تا به لرزشگیر تصویر درون بدن (IBIS) شش مرحله ای. این اولین دوربین X100 است که دارای IBIS است و می تواند در شرایط کم نور یا زمانی که می خواهید با سرعت شاتر کمتر عکس بگیرید، بسیار مفید باشد. اگر همه اینها آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که تقریباً مشابه X-T5 است (X-T5 دارای هفت ایستگاه IBIS است).

X100VI تمام صفحه های خود را حفظ می کند.  (منبع تصویر: فوجی فیلم)

هدف بدون تغییر است و هست همان دوربین 23mm f/2.0 از X100V. OVF/EVF هیبریدی (منظره یاب نوری و الکترونیکی) نیز بدون تغییر است. EVF همچنان دارای وضوح 3.69 میلیون نقطه است و اگر می خواهید با استفاده از OVF عکس بگیرید، آن را یک EVF کوچک می نامید.

  اپل قرارداد بلندمدتی با Arm برای فناوری تراشه امضا کرد

به نظر می رسد صفحه نمایش LCD عقب نیز یکسان باشد. رزولوشن 1.62 میلیون نقطه باقی می ماند، اما اکنون 15 درجه دیگر به پایین کج می شود تا عکاسی با زاویه بالا کمی آسان تر شود.

شبیه‌سازی‌های فیلم بخشی جدایی‌ناپذیر از تجربه عکاسی Fujifilm هستند و X100VI 20 مورد از آن‌ها را ارائه می‌کند، از جمله Reala Ace جدید و موارد دلخواه طرفداران مانند Classic Neg.، Classic Chrome، و غیره.

X100VI در نسخه محدود نیز عرضه خواهد شد.  تنها 1934 واحد در سراسر جهان.  (منبع تصویر: فوجی فیلم)

و به مناسبت 90 سالگی فوجی فیلم، نسخه محدود ویژه ای نیز وجود خواهد داشت که در بسته بندی های ویژه شامل دستبند، دکمه ماشه نرم تیتانیومی و کارت های تاریخ عرضه می شود. دوربین نسخه محدود نیز حکاکی شده و دارای پوشش لنز ویژه خواهد بود. تنها 1934 واحد برای جشن تاسیس فوجی فیلم در سال 1934 ساخته خواهد شد.

چند مورد دیگر نیز قابل ذکر است. هواداران از دانستن این موضوع خوشحال خواهند شد X100VI با تمام لوازم جانبی قدیمی کار می کند از جمله هود لنز، حلقه آداپتور و مبدل های راه دور WCL-X100 و TCL-X100.

(منبع تصویر: فوجی فیلم)

علاوه بر این، برخی از طرفداران ممکن است از اینکه بدانند X100VI در ژاپن ساخته نخواهد شد، ناراحت شوند. در عوض، مانند سایر مدل های معاصر فوجی فیلم، در چین ساخته خواهد شد. برخی ممکن است از این موضوع ابراز تاسف کنند، اما انتقال تولید به چین به این معنی است که فوجی فیلم تولیدی برای پاسخگویی به تقاضا خواهد داشت. علاوه بر این، این تصمیم منعکس کننده صنعت تصویربرداری به عنوان یک کل است. رقبایی مانند نیکون و سونی بیشتر دوربین های خود را خارج از ژاپن تولید می کنند.

  Apple TV+ Monarch: Legacy of Monsters را تمدید کرد و برنامه‌هایی را برای چندین سری اسپین‌آف اعلام کرد

مهمتر از همه، X100VI تقریباً تمام به‌روزرسانی‌هایی را دارد که کاربران می‌خواهند، مانند سنسور 40 مگاپیکسلی، پردازنده X-Trans 5 و IBIS. آرزوی من این بود که X100VI D-pad را مانند X100F بازگرداند.

در دسترس بودن و قیمت

(منبع تصویر: فوجی فیلم)

Fujifilm X100VI قیمت دارد 2499 دلار سنگاپور (310 دلار سنگاپور بیشتر از X100V) و از 28 فوریه 2024 برای پیش‌سفارش در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود در پایان این ماه در دسترس باشد.

علاوه بر این، سفارشات بین 28 فوریه و 31 مارس 2024 واجد شرایط دریافت هدایای رایگان از جمله کارت SD 256 گیگابایتی UHS-II، درایو فلش USB 32 گیگابایتی، کیف دوربین، کارتخوان، باتری اضافی و غیره خواهد بود.

قیمت محلی و جزئیات در دسترس بودن نسخه محدود هنوز تایید نشده است، اما این نسخه دارای قیمت ایالات متحده است. 1999 دلار آمریکا (400 دلار آمریکا بیشتر از نسخه استاندارد)، بنابراین انتظار دارید که قیمت آن بسیار بیشتر از نسخه استاندارد باشد. زمانی که بیشتر بدانیم این بخش را به روز خواهیم کرد.

منبع: https://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-fujifilm-x100vi-camera-40-megapixel-ibis-singapore-price-buy-specs